Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 107 van 250)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
21-3-2008 13:28

YourLiVe schreef:

Gelukkig wel nog een leuk feestje geworden (toch Jasper? razz :p ).
Huh, wat?? *net wakker uit comateuze toestand*
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
21-3-2008 16:35
Vorige week: "De muziek waar de modellen op moeten lopen staat op deze cd"... Dan moet je me wel de goede cd geven, want hier staat panfluitmuziek op shut up :X
Ook hier kan úw reclame staan!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-3-2008 17:07
of hier heeft u onze zelf gebrande cd met muziek die nergens te krijgen is, maar we even hebben geplukt van het web....

Zwaar over de rooie gecompressed, waardoor het niet klink, en dan ineens een enorme ruis.
Pesterijtje van de paltenmaatschappij laugh :D

Of een zelfgebrande cd krijgen van de bruiloft openingdans/stukje en niet willen inlezen....

Nah, we hebben hebben op 52 speed gebrand op dit geweldige no name diskje van de action, thuis speelde hij goed op de pc sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-3-2008 17:10

big bang schreef:

Huh, wat?? *net wakker uit comateuze toestand*
Hier nog 1, ook in Eindhoven wakker geworden? laugh :D
Light Image
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
21-3-2008 17:19
Ik heb in de afgelopen jaren 1x een organisatie gehad die voor de avond alle nummers in de juiste volgorde op een leesbare cd had gezet. Alle andere keren heb je tig cd's die je af moet spelen in een onlogische volgorde. Cd's zonder tracklist, cd's met tracklist op een apart blaadje zonder duideijke omschrijving welk blaadje bij welke cd hoort. Om nog maar niet te spreken van cd's met slechts een enkel nummer erop, zonder artiestennaam. Als ze helemaal creatief bezig zijn geweest krijg je van alle artiesten een cd, zonder tracklist of merkje gebrand door dezelfde persoon op hetzelfde merk cdr. laugh :D

Als je dan eenmaal de juiste cd bij de juiste artiest weet te starten wil men graag dat je op een bepaald punt de cd stopt omdat hun dansje/rap/jodel-act niet langer duurt. Negen van de tien keer is de opgegeven tijd onjuist en op de vraag welke tijd men prescies bedoelt(time elapsed/time remaining) komt geen zinnig antwoord.

En dit zijn echt niet allemaal week-afsluitingen van basisschool de Driehoek.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
21-3-2008 18:24
Dat is de reden dat ik in dat soort gevallen ervoor zorg dat ik 1 á twee dagen van te voren alle muziek heb, en vervolgens zelf daar een CD van compileer... Netjes alles geleveld en op de goede volgorde...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-3-2008 20:19

JeroenVDV schreef:

Hier nog 1, ook in Eindhoven wakker geworden? laugh :D
Was jij ook op dat feest dan?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-3-2008 20:21

deWit schreef:

Dat is de reden dat ik in dat soort gevallen ervoor zorg dat ik 1 á twee dagen van te voren alle muziek heb, en vervolgens zelf daar een CD van compileer... Netjes alles geleveld en op de goede volgorde...
Dan heb je wel een hele goeie ceremoniemeester!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-3-2008 20:33

YourLiVe schreef:

Was jij ook op dat feest dan?
Nee, ik heb gisteren een avondje vrij genomen en ben met een groep (oude) vrienden naar Eindhoven geweest, ff bij 1 thuis staan cocktail-blenderen en vervolgens nog ff de stad in.
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-3-2008 23:47

lj/dj cono schreef:

We konden niet door de hoofd ingang in deze zaal werdt een voorstelling gegeven waar wij de after party voor moesten verzorgen.
Dat is altijd schipperen. Bij feesten in de buurt (lees: niet verder dan 30 autominuten) probeer ik in dat geval om de set eerder te bouwen, overdag of de avond ervoor.

En dan begint het geregel:
- Wanneer is er iemand op lokatie om de deur open te doen en past het opbouwen tussen andere geplande activiteiten daar en mijn eigen werk in loondienst? (Mijn god wat heb ik gevloekt in de tijd dat ik nog moest huren én geen eigen auto noch rijbewijs had...)
- Staan de spullen veilig als ik weg ben? Makkelijk te jatten spullen zoals CD-koffers, mixer + cd-spelers neem ik vaak later mee. Uitbaters willen bovendien meestal niet dat spullen 's nachts blijven staan ivm aansprakelijkheid bij diefstal.
- Wat ga ik aan kosten berekenen voor het extra werk en reizen?
- Hoe maak ik het publiek én uitbater duidelijk dat ze de installatie NIET mogen gebruiken zolang ik er niet ben. En ja, het gebeurt echt dat het toch aan wordt gezet.
- Ga ik terug naar huis of in de stad een hapje eten. Maw: waar moet ik met mezelf heen als ik oersaaie acts of stukjes niet wil meemaken? Uitnodiging voor mee-eten krijg ik meestal wel, maar heb er zelf gewoon geen zin in.

Gedoe...

Heldere communicatie is bij dat soort dingen erg belangrijk. (En veel van de in dit topic genoemde irritaties hadden daarmee voorkomen kunnen worden.)

Op logistieke lokatie-informatie van een bruidspaar of evenementenbureau zou ik trouwens nooit afgaan. Gewoon even de manager van de lokatie zelf bellen is altijd het beste. Ben je in 10 min mee klaar en scheelt vaak bakken gezeik op momenten dat het absoluut niet uitkomt.
Verder kun je maar één ding doen als alles toch weer anders gaat dan gepland: zo lang mogelijk niet stressen en flex zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)