Forum > Muziek

NIEUWE PRODUCTIE : : DJ Jows - Timmy!

(71 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
20-3-2005 23:05
Voor mij blijft Hardstyle nog altijd een hoop "tsjingel tsjangel" (ieder zen smaak) maar voor wat ik over Hardstyle ken, vind ik dit wel echt goed in mekaar gestoken!
Alleen het iets te veel wisselen van en spelen met de bassdrum vind ik persoonlijk ietsje erover. Voor de rest echt knap.
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
EN!gM@Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2003
Laatste: 3-4-2006
Berichten: 2
24-3-2005 22:10
Okeej ik ga even luisteren ik produce zelf ook hardstyle dus ben benieuwd!

Begint lekker :) Goed mixbaar!
Vocal zuigt echt niet mijn style komt onproffessioneel over.
Break Stem .Ik hoor een vanguard synth als ik het goed heb!
Kick erbij klinkt goed.
Komt een synth bij cker een vanguard probeer dit te veranderen want dit is te herkenbaar!
Loopt lekker door!Afwisseling genoeg maar doe iets extremer??
Break : vocal is echt niks :(
Komt weer een synth op Vanguard Beetje simpel melody bij maar loopt wel lekker op.
Synth die nu op de voorgrond klinkt lekker.
Kick erbij klinkt goed ik had hem alleen de qlimax wat uitgebreider gemaakt.
Hoppa hardcore kick :) Dit stamp lekker.
Nu komt er een geluid bij klinkt er niet echt lekker in.
dan de afbouw die is ok.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Niet echt mijn style hardstyle maar geen slechte productie! :)
Zou alleen wat meer je best doen op de synths!mayb een iets uitgebreider melody?

GRTZ
Vin-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 29
24-3-2005 22:41
Luister 'm nu ook ff. Maar merk weer eens te meer dat het Hardstyle gebeuren voor mij eigenlijk wel over is. Alleen de liedjes uit de periode dat het voor mij nog nieuw was luister ik nog wel 's. Voor de rest is het vrijwel alleen maar Trance op het moment.

Maar even over het nummer:

Toen Timmy net hier op het forum stond, vond ik de bassline een hoog Jan Wayne - Because the night gehalte hebben. En nu ik de melodie hoor vanaf 3:35, i.c.m. die bassline, heb ik dat gevoel nog steeds. Het komt me allemaal iets te bekend voor, net alsof je Because the night ernaast hebt gebruikt en alleen beetje de melodie hebt veranderd. Die andere melodietjes aan het begin en bij 4:54 ben ik ook niet echt kapot van. Wel vind ik het knap dat je al zo ver bent dat je je eigen producties kan maken. Maar ja, uiteindelijk gaat het erom dat jou plaatje een grote hit wordt, en dat zie ik met deze niet echt gebeuren. Maar goed, dat is mijn mening, ik lees dat anderen het wel een goed nummer vinden, dus wie weet wordt het wel een grote hit en ben je in een klap beroemd.

Gr Vincent
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
24-3-2005 22:56
Thnx voor jullie info! Ik heb er echter geen Vanguard lead meer in (behalve dan in de tussenstukjes). Over de vocals:

Wat is professioneel?

XTC, DRUGS, SEX, SHIZZZLELELELELZZIIIZIIEELELELELEL. Ik vind dit juist origineel, het is voor sommige mensen herkenbaar (voor sommige ook niet). Bovendien heeft het zowel een duistere kant als een beetje een vrolijke kant. Was gister bij Vil (Chiren) in de studio en die vond de vocals juist wel ERG vet!

Je kunt nooit iedereen tevreden houden ;) En bovendien vind ik dat je dingen moet wagen. Wie niet waagt, die niet wint!

Over de kick/bassline, die is helemaal zelf gemaakt. Heb er niets naast gelegd of wat dan ook. Ik ken dat nr volgens mij ook niet van die Wayne ofzo...

Overigens is nu de final af, dus die zal ik sow nog wel even posten. Misschien dat jullie dan nog van gedachte veranderen.

Morgen ga ik hem voor publiek testen, ik zal dan zien hoe men erop reageert.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-3-2005 23:22
Haha, die vergelijking met Jan Wayne vindt ik wel erg ver gaan hoor Vin-E laugh :D

Volgens mij werkt Jows niet met Magix Music Maker sneaky :V
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
25-3-2005 09:38
De update vind je hier (de 1e link heb ik verwijderd, want veel mensen luisterden toch daarnaar).

Njoy zou ik zeggen....

https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Timmy_(96kbps).mp3
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
25-3-2005 10:13
Klinkt best aardig hoor happy :)
Ik heb alleen gemerkt dat er elke halve minuut een nieuw deuntje ik komt, en dat vond ik na een tijd best wel irritant worden.
Probeer de basis hetzelfe te houden, en niet de hele tijd van melodie/beat te wisselen.
En misschien is dat South Park stukje íéts te kinderachtig laugh :D
0900-DJDS
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-5-2005 10:28
Ik heb antwoord gehad van impMusic:
> Hai Jos,
>
> Het inpteam heeft met aandacht naar je democd geluisterd.
> En kwamen tot de volgende concusie;
>
> 1.Overload >>> weinig verniewends
> 2.T.I.M.M.Y>>> Remix hem nog een keer.en gooi de kicks van nr 1
> in het achterste gedeelte erin.
>
> Laat weer wat van je horen.
>
> Vriendelijke groet,
>
> impMUSIC
Inmiddels nog een e-mail gekregen met een ietwat duidelijkere omschrijving. Ik ga de track dus nog even aanpassen en mag hem dan terugsturen :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-5-2005 10:57
Heb wederom antwoord gehad van impMUSIC, ze vinden de track nog steeds geen 100% topper:
Hai Jos,

Het impteam heeft wederom goed geluisterd.

Maar het is nog geen verkoopklapper.
Ga er is ff rustig voor zitten, want ze moeten er wel op gaan dansen.
Maar het kick segment is nu wel lekker.

Succes,

Beppy,

impMUSiC
Ik ga dus weer even verder stoeien (voor de laatste x ;).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
GodFatherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 4-4-2008
Berichten: 12
25-5-2005 13:14
Denk idd dat je het wel bij IMP moet gaan zoeken. geven wel red veel talenten een kans. De kwaliteit overigens van imp platen vind ik slecht. Vind alleen Do that shit nog wel goed en 2fast for trance denk ik

Terug naar forum Reageer (zonder quote)