Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Lj_pino

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 36 bijdrage(n) van Lj_pino (Pagina: 1 van 4)

Topic: Voorbeluisteren met pc 4.1 kaart, Hulp nodig (2-7-2007 14:27:00)
Maak eens een screenshot van je instellingen, en leg eens duidelijk uit hoe je het nu aangesloten hebt.
Ergens doe je iets fout. Want als ik het precies zo doe als ik hier uitleg dan werkt het gewoon zoals het zou moeten.

Je hebt je koptelefoon rechtstreeks in de ene geduwt, en de speakers (met versterker ertussen?) rechtstreeks op de andere?
Topic: Uitgangsvoltage meten (2-7-2007 14:24:00)

renevanh] schreef:

Sterker nog: het is een richtlijn om het RMS vermogen van je versterker 1,5 tot 2 keer zo groot te hebben als het RMS vermogen van je speakers, juist om ze volledig te kunnen benutten.
MAAR,
neem bij goedkopere merken als dap de opgegeven waardes met een korreltje zout.
Topic: Voorbeluisteren met pc 4.1 kaart, Hulp nodig (29-6-2007 17:00:00)

blizzard747 schreef:

ik heb bij config 3 keuzes van output channels

1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output

nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )
Front output is de gewone groene achter
Rear output is de zwarte achter

Wat de uitgang is die voor op je pckast zit weet ik zo niet, ik denk ook een groene front uitgang.

Dus kies optie 2.
Duw je versterker in het zwarte gaatje en je koptelefoon in het groene gaatje (eventueel voorop proberen, anders achterop, achterop moet zeker werken) en je bent klaar.

Wat ik niet helemaal kan volgen van je is dat je linkerkanaal voor de boxen wil en rechterkanaal voor de koptelefoon.
Als je een skin gebruikt met mixer, dan selecteer je met de (bij de standaard skin: "basic:internal mixer" ofzoiets) pfl knop op welk kanaal door je koptelefoon komt (knop zit bij de fader).
Met de schuiven die afgebeeld zijn regel je het volume van de spelers. Links omhoog en rechts omlaag is linker kanaal op de boxen, rechter kanaal niet. Allebei omhoog is dat ze allebei over de boxen komen, en links omlaag en rechts omhoog dan hoor je alleen rechts over de boxen.

edit:
Een foto zegt meer dan 1000 worden zegt men,
klik1
de schuiven aangewezen door de blauwe pijlen regel je het volume van het kanaal mee.
de knoppen aangewezen met de rode pijlen gebruik je om te kiezen welk kanaal op de koptelefoon komt.
Zorg even dat je een goede skin hebt met een mixer, de skin die ik hier gebruik heet basix:internal mixer en is een standaard skin met mixer. Verder heb ik hem wel aangepast dat de bpmcounters en dat display onleesbaar zijn aangezien ik daar toch geen fluit aan heb...

En klik2
Stel dit maar precies zo in als ik hier gedaan heb, (alleen bij de geluidskaart kan het zijn dat bij jou geen soundmax staat)

Dan sluit je de koptelefoon op groen aan en de boxen op zwart.
Topic: Voorbeluisteren met pc 4.1 kaart, Hulp nodig (29-6-2007 09:36:00)
Selecteer eerst bij outputs dat je wil voorbeluisteren en wilt afspelen. ("headphones" optie dus)
Selecteer daarna 4.1 kaart.
Daarna zet je je koptelefoon op "rear" (even proberen welke channel dat is) en je uitgang op "front".
Ram je koptelefoon achter in het zwarte gaatje, de master prik je in het goede gaatje.

Je kan eventueel proberen om master op "rear" te zetten en de uitgang op "front", en vervolgens kijken of je koptelefoon-uitgang aan de voorkant z'n werk doet.
Topic: Weggeef spullen (29-6-2007 00:19:00)

renevanh schreef:

Booth is verhoogd en alles zit volgebouwd met apparatuur. Er is gewoon geen ruimte voor de rookmachine, en het heeft volgens mij niet veel zin een rookmachine op 2 meter hoog te zetten (hoogte rand van de booth).

Ik weet niet of zo'n Showtec hazer het wel red, de zaal is best groot (pakweg 5m breed, 7m lang en 5m hoog).
Rookmachine is een Acme Fogger 1200, maar die gaat zeker weten niet weg... veel te mooi ding.

Eens zien wat de beheerder er van zegt...
Als je hem op 2 meter hoogte zet, en iets van de rand af met een buis/slang naar de rand toe, iets naar beneden gericht, dan zou je toch een heel eind zijn?
Kunnen ze er niet bij, en ze kunnen niet puur de rook van de slang inademen. En lekken zou volgens mij dan ook geen probleem meer mogen zijn als je hem naar achter zet?
Topic: Behringer BCD-3000 geluidskaart? (26-6-2007 20:28:00)
Gewoon een kabeltje met aan beide kanten 2 tulpjes, gewoon aux kabeltje dus.

Overigens begin ik nu te twijfelen of je die ingangen zo wel mag gebruiken om de line-out van je pc aan te hangen, ik zal het in de handleiding even opzoeken voor je.
Echter, volgens mij is dat niet eens nodig en kan je in windows bij je geluidskaart instellingen kiezen dat de bcd3000 je geluidskaart is. En dan hoef je dat kabeltje er niet tussen te duwen.

edit: geen probleem, uiteraard wel opletten dat je de schakelaar op line zet en niet op phono.
Dit is ook handig: handleiding in pdf formaat
Topic: Behringer BCD-3000 geluidskaart? (26-6-2007 17:07:00)
Sluit je versterker op die console aan,
en op je pc kan je dan volgens mij kiezen dat die console als geluidskaart gebruikt word, en dus dat al het geluid over die console gestuurd word.

Als dat niet werkt, dan stuur je de gewone uitgang van de pc naar de console op de anologe ingang, hiervoor gebruik je een kabeltje van 3,5mm stereo jack naar 2x tulp.
edit: Zo'n kabeltje klik
Er zijn ook goedkopere zoals deze: klik maar ik raad je de duurdere aan die ik al eerste postte omdat het een veel dikkere en degelijkere kabel is.
Topic: Uitgangsvoltage meten (25-6-2007 11:06:00)
Je moet je niet druk maken hierom, maar gewoon goed afstellen. Kijk eens in dit topic: klik
Topic: Welke kabel ? naam... (25-6-2007 01:41:00)

lj_pino schreef:

kevinos91 schreef:

op een meter afstand , niet op de zolder maar in een zaal van ong 10 bij 20
Wat is het merk en type dan?
Wat voor een versterker stond erachter?

dj-d schreef:

lj_pino schreef:

Waar halen ze 135db?
In z'n dromen shut up :X
daar ben ik ook bang voor ja...
Topic: Welke kabel ? naam... (25-6-2007 01:40:00)

kevinos91 schreef:

op een meter afstand , niet op de zolder maar in een zaal van ong 10 bij 20
Wat is het merk en type dan?
Wat voor een versterker stond erachter?