Forum > Muziek

NIEUWE PRODUCTIE : : DJ Jows - Timmy!

(71 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 15:19

DJ.T schreef:

Ik dacht een Jumpstyle nummer, maar dat weet ik niet zeker meer.
Punt is in ieder geval dat er al minstens 1 dance productie van is geweest. razz :p
weet je de exacte titel?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
23-2-2005 15:46
Ik ben geen held mbt producing, echter vind ik het zeer lekker klinken. Lekkere basstonen, leuke melodie en vocals. Alleen het stukje vocal tussen 0:27 en 0:40 sec, de ge eeeh en geyeah, dat gekreun, vind ik niet zo mooi.

Verder echt top, keep on going.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 16:43
Uuuuhhh Pino,

Enig idee wie Timmy is?
Dit illustreert het karakter perfect, denk dat dat er dan toch wel in hoort. wink ;)
Jows, exacte titel weet ik niet meer.
Ik dacht dat hij van Coone was, maar dat weet ik dus ook niet zeker meer.
Misschien hem anders een mailtje sturen?
Hij reageerd over het algemeen snel op mailtjes dus ik denk dat dat geen probleem moet zijn. happy :)
Darth Crossfader
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
23-2-2005 18:42

DJ.T schreef:

Uuuuhhh Pino,

Enig idee wie Timmy is?
Dit illustreert het karakter perfect, denk dat dat er dan toch wel in hoort. wink ;)
South park? Of zit ik er ver naast? Ik geef overigens gewoon mijn mening, en het lijkt me het beste dat ik dat zo oprecht mogelijk en objectief doe.
Marc OhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-2-2005
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 33
23-2-2005 19:54
Ja van Southpark ;)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 23:59
Reactie van Chiren gehad:
Yo Jows!

Ik heb je track geluisterd. Ik vind de sample van South Park echt te gek, Veel mensen hebben Southpark samples gebruikt (in de demo's die ik kreeg). Maar deze is verruit het leukst en het meest geschikt. Dus die zou ik er zeker inhouden.

Om eerlijk te zijn (want daar heb je het meest aan) denk ik nog niet dat de track klaar is om te worden uitgebracht. Ik denk dat je je voorlopig even goed moet focussen op het maken van mooie vette sounds. Deze sounds zijn het (in mijn ogen) net niet. Wat je kunt proberen om dikke sounds te maken zijn o.a. de volgende dingen:

- In de LFO sectie gaan spelen met alle verschillende parameters. In veel (soft)synth zitten in deze sectie vaak parameters die de sound het "scary" gevoel mee geven.

- Toevoegen van een kleine dosis "Noise". Hierdoor wordt een sound wat "scherper". Oftewel je krijgt hierdoor een beetje het scheurend geluid.

- Gebruik van "Portemento" ondersteund het scheurende effect en geeft vaak een extra demensie aan de melodie.

Deze zaken gebruik ik erg vaak. Maar ik houd dan ook heel erg van vette, scary sounds. Maar misschien is dat een kwestie van smaak en wil je dat juist niet. Dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat is helemaal aan jou.

Tot slot lijkt de 2e sound mij veel harder als de eerste sound. Klopt dat? Misschien dat je daar nog iets aan kunt doen?

nog even terugkomend op jou vraag over wanneer je klaar bent om je plaat te releasen. Dat heeft er eigelijk een beetje mee te maken hoeveel geduld je zelf hebt... Dat zal ik uitleggen. Als je echt wilt kun je waarschijnlijk al binnenkort iets uit brengen, op een van de kleinere labels. Maar wil je dat ook echt? Of wil je nog even dooroefenen, totdat je in staat bent om een echte hit te maken? Ik zelf adviseer je dat laatste. Je hebt namelijk maar 1 eerste kans. En als je wilt dat de mensen je naam kennen en nooit vergeten, moet je die eerste kans goed gebruiken. Dan moet je de charts binnenstormen... en dan zegt iedereen.. Whow! Wie is die Jows die die Vette plaat heeft gemaakt.

so it's up to you. Maar ik zou zeggen. Doe niets overhaast, maar doe het goed!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik geef in ieder geval eerlijk mijn visie.

Succes met de track verder!

Grtz Vil
Best wel positief dus. Ik ga nog even verder aanklooien iig :D Dit zijn iig tips waar anderen misschien ook nog iets aan kunnen hebben!

P'zz

Jows
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-2-2005 10:50

DJ.T schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeer veel respect voor Jows' werk.
Hehe okej, ik interpreteerde je post ff verkeerd dan, no harm done wink ;)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-3-2005 12:57
UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE ** UPDATE **

Mijn track Timmy is geupdate. Hij klinkt nu eventjes iets harder (meer hardstyle geluid).

https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Timmy_96kbits.mp3

Ben wederom benieuwd naar jullie reacties!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
20-3-2005 16:14
Nice!

Op wat kleine dingetjes na (opkomen van de synth aan het begin, maar daar heb je al een oplossing voor) erg vette track. Van mij mag ie gereleased worden laugh :D
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-3-2005 20:03
Plaat vind ik weinig aan (ben maar niet bezord, tis gewoon mijn stijl niet. wink ;) )

Op mijn hifiset en op mijn computergeluidset klinkt de bas veel te wollig en te "dik erbovenop".

Echter, op mijn syrincs schatjes klinkt ie idd wel lekker, net als op de dynaudio monitorset van de studio op onze school.

[edit] Ik had niet gezien dat er 3 pagina;s waren. Mijn bericht is naar aanleiding van de eerste pagina.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)