Forum > Off-Zone

Je Kamer Geluidsdicht maken !

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DynamicableAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 2
9-6-2004 21:33
Jo Mensen,
ik weet dat hier al 2 Topics over zijn gegaan maar het is nog niet duidelijk voor me. Als ik Mijn muziek Mix of Draai dan wil ik het Meestal lekker hard zetten ik hou er net van om het zacht te horen ! zo mix je ook slecht en hoor je het niet goed. koptelefoon is toch niet egt lekker, ik draai erg vaak en hard, maar maar de buren klagen vaak ! het boeit me niet als ik deze hele kamer moet isoleren plafon en deur en muren, maar ik wil graag weten Waar je dit kan kopen en hoe het er uit ziet en of mensen er fotos van hebben ! of mensen andere manieren weten om dit probleem te helpen ! Als je wat weet kan je dan wat Posten , Thanks Peace Marc
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
9-6-2004 21:39
Het beste kan je een kamer in een kamer bouwen en de ruimte daartussen isoleren. Let op lekken bij deuren en ramen, deze kan je niet zo makkelijk isoleren.

Als je het helemaal mooi wil doen zorg je dat je kamer zweeft en op geen enkele manier contact maakt met de rest van de woning, en de ruimte tussen de kamers vacuüm zuigen.

Geluidsdicht maken is dus een dure aangelegenheid en voor thuis in een bestaande situatie eigenlijk niet te doen.
Lost in Music
TOXXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 10-6-2004
Berichten: 1
9-6-2004 21:42
Ja ik heb het zelfde probleem en vraag je ook af hoe je dit nu het best kan doen.
Misschien dat er mensen Foto's van hebben of Tips over hoe je het best het dan aan kan leggen.
....
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
9-6-2004 21:57
Kijk eens op www.synthforum.nl Daar is al vaak aan de orde geweest hoe en wat, ik zal zo een aantal links hier lozen ;)

Hoort dit eik niet in Geluid forum?

Edit: www.mondialproductions.nl is zeer VEEL te vinden!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-6-2004 22:04
ik heb dit probleem ook ooit eens gepost.

Als je je kamer "ECHT" geluidsdicht wilt maken. dus een serieuze verbouwing, dan kunnen de kosten oplopen tot een 10.000 euro!!!

dit heb ik ooit eens gehoord van (ik dacht) TOm of Victor.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 1343
9-6-2004 22:11
1 x bewerkt. Laatst door Rademakers op 9-6-2004 22:14
Het beste kun je eerst opzoek gaan naar het grootste geluids-lek. Gewoon je stereo aanzetten en gaan luisteren waar het meeste geluid doorheen komt. Vaak zijn dit gaten en kieren, hoe klein deze ook mogen zijn.
Ik heb al aardig wat aan geluidsisolatie op mijn kamer gedaan en het meeste geluid lekt weg door nog geen milimeter brede kieren tussen deur en deurpost. de deur zelf is een goede tweede, de ramen derde.

En natuurlijk je geluidsinstallatie zover mogelijk bij iedereen vandaan zetten wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
9-6-2004 22:12
Dat is zwaar overdreven in mijn ogen.. Voor de helft moet het zeker al haalbaar zijn.. En zeg nu zelf 100% geluidsdicht maken lukt je toch niet...

[edit]Enige wat misschien duur kan worden - in mijn ogen - is misschien de rubberen poten/ rubberen zaken die je misschien zal gebruiken, áls je ze al gebruikt[/edit]

OK, je kan het doos in doos principe toe gaan passen, met zelf allerlei dingen te gaan fabriceren [ok dan zou het een dure kwestie worden], maar tegen woordig zijn er ook al prefab panelen te koop, die het doos in doos principe nabootsen. Je maakt met die panelen gewoon een doos in doos principe na, je bouwt een kamer in een kamer.
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
13-6-2004 13:33
Hier staat misschien ook wat bruikbare info in:
www.new-line.nl/forum/read/?t=6597
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-6-2004 02:45
deuren en ramen zijn vaak een probleem,gouden horeca tip...
die lekkere ordinaire hoerenkast gordijnen,buurtkroegen zie je t ook vaak,deze voor en t liefst ook achter deuren en ramen hangen-geluid komt er zowat niet meer doorheen,werkt super en in verhouding goedkoop.
gordijnen zijn van dat dikke fluweelstof,je ziet ze vaak in bordeuxrood of zwart,bij buurtkroegen is vaak op de hoogte van t vastpakken zo'n lap leer er nog op gestikt.
niet altijd maar regelmatig te verkrijgen bij lappenland of dergelijke.
dit principe word vaak in de horeca gebruikt daar t super isoleert en t de kosten niet zijn terwijl je toch vrije doorgang hebt.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
14-6-2004 08:57
Volgens mij zijn dat dan velours gordijnen ofzo.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)