Forum > Geluid

Leeftijd Technics

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
10-6-2004 20:55

Leijo schreef:

Maar is er iemand die me aan kan geven waarop ik moet letten om de leeftijd van een draaitafel te bepalen. Zit er bijvoorbeeld verschil in de printplaten (vroeger bruin en sinds een bepaald jaar groen ofzo)?

Of kun je het zien aan het serienummer, dat daar een bepaald getal in zit waaraan het productiejaar is af te lezen?
Het is dacht ik wel aan het serie nummer af te lezen, maar hoe weet ik niet
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-6-2004 21:43
Als je dots dof zijn heb je pech, schoonmaken helpt iig niet.

je kan wel snel zien of het de oude versie SL betreft, er is ooit een update geweest zo'n 15 jaar geleden. toen is ook de 1210 erbij gekomen.

je kan het zien aan de gebruikte componenten, maar voor een leek veel makkelijker aan de schanierhouders. de oude SL's hebben platte schanierpoten en de nieuwe vierkante poten.

heb je geen orginele stofkap of zijn de plastic houders weg? meet dan even de afstand tussen de 2 schroefgaten waar oorspronkelijk de houder op zit geschroefd.

hart hart van de gaten meten:

3,4 mm is het nieuwe type en 4,4 de oude.

dan weet je alleen dat ie ouder is dan een jaar of 15

je kan het trouwens ook zien aan de voetjes, oude hebben een zilveren ring en nieuwe een gouden. (moeten ze natuurlijk niet ooit vervangen zijn)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
10-6-2004 22:40
heeft het geen zin om die strobe dots met een of ander metal/aluminium oid polish op te poetsen? (teringwerk, maar zou misschien kunnen helpen!?)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-6-2004 22:45
de glim laag is gewoon weg, die krijg je niet meer terug. alu is nou eenmaal dof.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
10-6-2004 22:47
ok duidelijk.

(maar is het niet de bedoeling van aluminium polish om doffe alu weer blinkend te krijgen?)

[edit]
sorry, was ff in de war met chroom polish
[/edit
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
LeijoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2004
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 105
10-6-2004 22:58

nijhuisr schreef:

Als je dots dof zijn heb je pech, schoonmaken helpt iig niet.

je kan wel snel zien of het de oude versie SL betreft, er is ooit een update geweest zo'n 15 jaar geleden. toen is ook de 1210 erbij gekomen.

je kan het zien aan de gebruikte componenten, maar voor een leek veel makkelijker aan de schanierhouders. de oude SL's hebben platte schanierpoten en de nieuwe vierkante poten.

heb je geen orginele stofkap of zijn de plastic houders weg? meet dan even de afstand tussen de 2 schroefgaten waar oorspronkelijk de houder op zit geschroefd.

hart hart van de gaten meten:

3,4 mm is het nieuwe type en 4,4 de oude.

dan weet je alleen dat ie ouder is dan een jaar of 15

je kan het trouwens ook zien aan de voetjes, oude hebben een zilveren ring en nieuwe een gouden. (moeten ze natuurlijk niet ooit vervangen zijn)
Dan heb ik pech met die dots, want die zijn dof. Nou ja, het zij zo.
Bij mij zijn de houders en scharnieren dus weg, maar ik heb even gemeten: 3,4 centimeter (en niet millimeter Rob wink ;) ), dus hij is in ieder geval jonger dan 15 jaar.
Maar volgens mij draai je het gegeven van die ringen om de voetjes om, tenminste volgens mij hebben zowel mijn 2 SL-1210M3D's als de SL-1200MK2 zilveren ringen om de voetjes (of het komt door het licht nu, zal morgen nog eens kijken bij daglicht).

(Misschien kun jij het preciezer zien Rob, als ik 'm naar je opstuur om te laten spuiten? Je moet 'm dan toch helemaal uit elkaar halen, dus dan zul je het vanzelf wel zien, nietwaar?)
2x Technics SL-1210M3D met Ortofon CC DJ S, Dateq XTC, Pioneer HDJ-2000K / V-Moda Crossfade LP, Traktor Scratch Pro 2
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-6-2004 23:23
misschien moet je de voetjes ook naast elkaar hebben. het goud is niet erg geel kleurig, maar meer zilvergoud. je kan het iig duidelijk zien aan de schanieren. maar dan moeten ze niet ooit vervangen zijn.

de nieuwe weerstanden zijn 1/8 watt en de oude 1/4 watt.

maar het maakt ook verder niet veel uit hoe oud ze zijn, electronisch gaat het niet zomaar kapot. alle electronische defecten zijn bij mij gekomen door kortsluiting in het popup lampje. doormiddel van het verteerde demprubbertje.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
LeijoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2004
Laatste: 18-6-2014
Berichten: 105
10-6-2004 23:29

nijhuisr schreef:

misschien moet je de voetjes ook naast elkaar hebben. het goud is niet erg geel kleurig, maar meer zilvergoud. je kan het iig duidelijk zien aan de schanieren. maar dan moeten ze niet ooit vervangen zijn.

de nieuwe weerstanden zijn 1/8 watt en de oude 1/4 watt.

maar het maakt ook verder niet veel uit hoe oud ze zijn, electronisch gaat het niet zomaar kapot. alle electronische defecten zijn bij mij gekomen door kortsluiting in het popup lampje. doormiddel van het verteerde demprubbertje.
Ze stonden al vlak naast elkaar, maar ik heb zojuist het voetje van de MK2 even eraf geschroefd en het is zeker weten zilver, net als die van de M3D (ik heb ze nu echt naast elkaar gehouden).
Ik ben wel blij om te horen dat het allemaal niet zo snel kapot kan. Ik heb mijn decks pas een jaar of twee en dan kan ik daar natuurlijk zelf weinig over zeggen, simpelweg omdat ik geen ervaring heb met oudere decks.
2x Technics SL-1210M3D met Ortofon CC DJ S, Dateq XTC, Pioneer HDJ-2000K / V-Moda Crossfade LP, Traktor Scratch Pro 2
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-6-2004 23:35
ok,

het oude voetje heeft een extra verwijderbaar hoogte rubbertje, en de nieuwe niet.

waar gaat het over laugh :D
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
10-6-2004 23:39
Rob, werk je soms voor panasonic oid?

[edit]
ik zie het al Canon ;)
[/edit
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)