Forum > Geluid

nieuwe mixer: Ecler of SynQ?

(89 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
10-3-2004 22:32
Nu we het toch over high end hebben....het nut van vergulde of verzilverde 220V connectoren en kabels ontgaat me toch serieus (ik heb ze gezien, ook in dat bewuste tijdschrift wink ;) ). Ik bedoel, achter het stopcontact liggen doorgaans, koper, vertind koper, messing en meer van dat soort materialen van een paar duppies per onderdeel of meter. En dat laatste stukje leg je dan een kabel van 200 euro neer omdat dat een zuiverder geluid zou geven...... shocked 8O. Of moet je dan ook je hele bekabeling in huis vervangen en NUON verzoeken om de koperen of aluminum kabel naar je huis te vervangen door een verguld exemplaar? Lang leve de marketing.... :S
Maar, laten we weer eens back on topic gaan.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
10-3-2004 22:35
tja, zo'n netsnoertje heb je al voor 250 euro. laten we daar idd niet teveel tijd aan geven.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
11-3-2004 12:02

nijhuisr schreef:

dit soort spul www.marktplaats.com/markt/audio/luidspeakers/67525.htm?zoek=interlink

word tijd dat dre dat soort dingen in het HiFi hoekje verkoopt laugh :D
Als iemand zo graag z'n geld kwijt wil dan mag hij het ook wel direct overboeken naar de rekening van de dierenbescherming...

Dan stuur ik hem/haar wel een net setje kabels, gemaakt van 0.50 eurocent per meter coax kabel en nette Neutrik stekkers. En dat hoeft dan totaal echt niet meer dan zo'n 20 euro per setje te kosten.

PS: High End is vergelijkbaar met een secte. En zoals bij ELKE secte is het totaal los van rede en argumentering. Het heeft dan ook geen nut een High-End-o-fiel tot inkeer proberen te brengen. Hij/zij moet ZELF willen genezen (hint: Zo'n 6 jaar geleden ben ik zelf genezen verklaard van deze aandoening).

Grootste manco van de High-End secte is dat je niet meer naar de muziek luistert maar naar de installatie. En da's zo ZONDE!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Hagele4lifeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 15-3-2004
Berichten: 13
11-3-2004 16:38

Reind schreef:

Het leuke is dat mensen altijd vragen om gold plated en dat terwijl goud niet eens zo'n goede geleider is.
goud is wél een goede geleider. ik dacht zelfs dat dat het meteen was dat het beste geleidt. volgens mij was de volgorde zo: (als ik het me goed herinner uit de scheikunde en natuurkunde lessen van de middelbare school)

1. goud
2. zilver
3. koper
hagele
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
11-3-2004 18:33
Zilveroxide geleidt beter dan goud. Vanuit dat oogpunt is zilver dus aan te raden. Nadeel is dat het niet erg goed tegen krassen kan (dus voor contacten die vaak los moeten is het een slechte keus).

Meestal heeft de ontvangende kant een ingangsimpedantie van zo'n 10-100kOhm. Dan maakt die 0.2 of 0.3 Ohm van die contactovergang ook niet zo gek veel meer uit (tenzij je natuurlijk denkt dat die 0.0003% een significante bijdrage levert...). Zou zo maar kunnen dat je dan ergens op -140dB (zeg zo'n 60dB onder de ruisvloer en zo'n 40dB onder wat absoluut niet meer waarneembaar is) nog een verschil zou zien (maar in dat geval zou het ook mogelijk zijn dat ene kromme zandkorreltje in de oceaan te zien liggen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
11-3-2004 18:35

Dré schreef:

PS: High End is vergelijkbaar met een secte. En zoals bij ELKE secte is het totaal los van rede en argumentering. Het heeft dan ook geen nut een High-End-o-fiel tot inkeer proberen te brengen. Hij/zij moet ZELF willen genezen (hint: Zo'n 6 jaar geleden ben ik zelf genezen verklaard van deze aandoening).

Grootste manco van de High-End secte is dat je niet meer naar de muziek luistert maar naar de installatie. En da's zo ZONDE!
Ik was op een gegeven moment zo ver heen, dat ik een voorversterker kocht omdat ik vond dat de 2x zo dure versie beter klonk. Was totaal geen verschil, alleen het merk en type was anders.......Intern was er totaal geen verschil. Gelukkig had ik iemand bij me die me tot zinnen bracht, en mij publiekelijk te kijk zette, sindsdien ben ik ook weer aan het afkicken. en, ik heb nu een auto, scheelt ook behoorlijk in de kosten....

John
I am a TimeDriver!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-3-2004 01:56
ff tussendoor, is platina niet het metaal dat het beste geleid?
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
12-3-2004 09:42
Ik heb het maar even opgzocht:

Koper geleid beter dan Goud, maar zilver geleid het beste van allemaal!

Zijn we daar ook weer uit...
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
12-3-2004 14:22
Om nog maar even off topic te blijven, ik vind het bij kabels vooral belangrijk dat ze heel blijven...

Ik maakte in het begin vooral gebruik van tulp snoertjes van een paar gulden. Na een half jaartje kom je er dan opeens achter dat je linker kanaal wegvalt. en blijkt je kabeltje gaat te zijn. ik heb dit meerdere malen gehad en heb toen maar voor een paar euro goede kabels gehaald bij een licht-geluid boer bij mij in de buurt. en sindsdien geen problemen gehad. Ik kan echter niet zeggen dat ze mooier klinken. ik hoor geen verschil...laugh :D
blaat het niet dan schaapt het niet
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
12-3-2004 14:35
Een ander belangrijk criterium is dat de kabel lang genoeg is. Zelfs de meest dure kabel zal het niet doen als hij te kort is om de verbinding tot stand te brengen laugh :D

Maar je hebt gelijk. Die "budget" kabeltjes (zoals die "kost niks en dat is het ook" no-name tulp kabeltjes uit de webshop) zijn puur bedoeld om 1 x aangesloten te worden en daarna vooral met rust te laten. Is de toepassing anders dan is investeren in een STEVIGERE kabel (en connectors) aan te raden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)