Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Zzzzzzzzzzzz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 45 bijdrage(n) van Zzzzzzzzzzzz (Pagina: 1 van 5)
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-2-2011 13:42:00)Dit is niet echt een veilige manier...
Hierdoor is het mogelijk om (php, maar ook j@vascript) code uit te voeren op de server...
Op deze manier kunnen kwaadwillenden dus jouw sessieID achterhalen en kapen...
Daarnaast is het ook mogelijk om remote files te includen... dus even een simpele sql query uitvoeren en je complete database is leeg... (of erger)...
Je kunt dus beter vantevoren een array aanmaken met daarin alle bestanden die geinclude mogen worden en de $_GET['pagina'] alleen includen wanneer deze in de eerder opgestelde array voorkomt...
De toppen laat ik dan inderdaad ook vanaf 160Hz beginnen (dat is ook de bedoeling toch?)
Hmm ik dacht dat de V3000 (690W) voldoende vermogen kon leveren voor de subs (350W). Richtlijn is toch ongeveer 1.5 tot 2 keer het vermogen van je speakers? Of geldt dit niet voor subs?
2x P1600 zou dan 1 voor de toppen en 1 voor de subs zijn? Of voor elke sub één P1600 gebrugd?
Het plan is nog wel om op termijn een versterker (voor de subs) bij te kopen. De V3000 zal dan gebruikt worden voor de toppen. We zaten te denken in de volgende richting:
- Crown XLS 602 (maar waarschijnlijk liever de XLS 802 aangezien die 800W levert ipv 600 van de 602)
- Crown XLS 2000 (Hier ook liever de XLS 2500 dan denk ik? 775W tegenover 650)
- Synq 2K2 (maar dat is wellicht wat overkill qua vermogen..)
Maar andere suggesties zijn ook van harte welkom. Ik ben op zoek naar een bedrijf waar we verschillende amps kunnen vergelijken.. maar het valt nog niet mee om een bedrijf te vinden die veel opties heeft in dit prijssegment..
Bedankt voor je antwoord in iedergeval weer!
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (28-1-2011 13:59:00)Hmm ik dacht dat de V3000 (690W) voldoende vermogen kon leveren voor de subs (350W). Richtlijn is toch ongeveer 1.5 tot 2 keer het vermogen van je speakers? Of geldt dit niet voor subs?
2x P1600 zou dan 1 voor de toppen en 1 voor de subs zijn? Of voor elke sub één P1600 gebrugd?
Het plan is nog wel om op termijn een versterker (voor de subs) bij te kopen. De V3000 zal dan gebruikt worden voor de toppen. We zaten te denken in de volgende richting:
- Crown XLS 602 (maar waarschijnlijk liever de XLS 802 aangezien die 800W levert ipv 600 van de 602)
- Crown XLS 2000 (Hier ook liever de XLS 2500 dan denk ik? 775W tegenover 650)
- Synq 2K2 (maar dat is wellicht wat overkill qua vermogen..)
Maar andere suggesties zijn ook van harte welkom. Ik ben op zoek naar een bedrijf waar we verschillende amps kunnen vergelijken.. maar het valt nog niet mee om een bedrijf te vinden die veel opties heeft in dit prijssegment..
Bedankt voor je antwoord in iedergeval weer!
Het heeft even geduurd voordat ik alle hier gegeven adviezen in kon uitproberen. Nu ik dat gedaan heb een kleine update:
Ik ben uitgegaan van de instellingen zoals @rdreiers die heeft gegeven. Ik ben begonnen met het instellen van de Low- en Highpass filters. Na even uitzoeken hoe de DX26 werkt was het instellen zelf een fluitje van een cent.
Het resultaat viel me echter een beetje tegen. Met name het laag was deed erg weinig. Na het verhogen van de crossover frequentie van 80 Hz naar 160 Hz klonk het geheel een stuk beter. Bij de "recommended crossover settings" op de JBL site staat echter dat dit tussen de 80 en 100 Hz zou zijn. Heb ik gewoon geen besef van wat "goed" klinkt? Of is de optimale crossover frequentie van meer afhankelijk dan alleen de speakers? (Bijv. versterkers, ruimte e.d.)
En kan het kwaad om de crossover frequentie op 160 Hz te laten staan? Frequency response van de subs gaat tot 300 Hz..
@rdreiers:Ik in dit topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=35331
dat het subsonic filter op de subs idealiter ergens tussen de 40 en de 45 Hz zou liggen. Dit zou ook meer overeen komen met de 55 Hz die JBL als ondergrens van de frequency response opgeeft.
Hoe ben jij bij die 38 Hz gekomen? is dit uit de tunings van JBL zelf?
Tot slot hebben we, aangezien de LEM binnenkort weer terug moet naar zijn rechtmatige eigenaar, besloten om de Behringer DCX2496 aan te schaffen.. Ben benieuwd hoe verschillend deze is in vergelijking met de LEM :)
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (5-1-2011 15:53:00)Ik ben uitgegaan van de instellingen zoals @rdreiers die heeft gegeven. Ik ben begonnen met het instellen van de Low- en Highpass filters. Na even uitzoeken hoe de DX26 werkt was het instellen zelf een fluitje van een cent.
Het resultaat viel me echter een beetje tegen. Met name het laag was deed erg weinig. Na het verhogen van de crossover frequentie van 80 Hz naar 160 Hz klonk het geheel een stuk beter. Bij de "recommended crossover settings" op de JBL site staat echter dat dit tussen de 80 en 100 Hz zou zijn. Heb ik gewoon geen besef van wat "goed" klinkt? Of is de optimale crossover frequentie van meer afhankelijk dan alleen de speakers? (Bijv. versterkers, ruimte e.d.)
En kan het kwaad om de crossover frequentie op 160 Hz te laten staan? Frequency response van de subs gaat tot 300 Hz..
@rdreiers:Ik in dit topic: www.new-line.nl/forum/read/?t=35331
dat het subsonic filter op de subs idealiter ergens tussen de 40 en de 45 Hz zou liggen. Dit zou ook meer overeen komen met de 55 Hz die JBL als ondergrens van de frequency response opgeeft.
Hoe ben jij bij die 38 Hz gekomen? is dit uit de tunings van JBL zelf?
Tot slot hebben we, aangezien de LEM binnenkort weer terug moet naar zijn rechtmatige eigenaar, besloten om de Behringer DCX2496 aan te schaffen.. Ben benieuwd hoe verschillend deze is in vergelijking met de LEM :)
@Dré: Klinkt logisch en zal vast en zeker voordelen hebben. Maar ik vrees dat het met mijn beperkte kennis nog geen voordeel op gaat leveren.
@rdreiers: Ik heb net nogmaals op de JBL site gekeken, maar ik kan de (zeer nuttige) info die jij boven water hebt gehaald niet vinden. De High pass van 38 Hz zou ik kunnen verklaren door de frequency response uit de specsheet, maar de rest is mij een raadsel. Heb je een linkje voor me? Dan hoop ik het de volgende keer zelf te kunnen vinden.
Ik kon wel een zipje met een aantal .preset files (bijv. JRX115FR.dbx4800.preset) downloaden. De naam doet me vermoeden dat deze in processor van DBX geladen kan worden, maar daar kan ik ook niet veel mee.
Die EQ suggestie is om het schelle van de JBL's er uit te krijgen? Ga ik zeker proberen! bedankt.
De werking en het gebruik van Limiters wordt de volgende stap die ik wil gaan nemen als de basis op orde is.
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-1-2011 19:36:00)@rdreiers: Ik heb net nogmaals op de JBL site gekeken, maar ik kan de (zeer nuttige) info die jij boven water hebt gehaald niet vinden. De High pass van 38 Hz zou ik kunnen verklaren door de frequency response uit de specsheet, maar de rest is mij een raadsel. Heb je een linkje voor me? Dan hoop ik het de volgende keer zelf te kunnen vinden.
Ik kon wel een zipje met een aantal .preset files (bijv. JRX115FR.dbx4800.preset) downloaden. De naam doet me vermoeden dat deze in processor van DBX geladen kan worden, maar daar kan ik ook niet veel mee.
Die EQ suggestie is om het schelle van de JBL's er uit te krijgen? Ga ik zeker proberen! bedankt.
De werking en het gebruik van Limiters wordt de volgende stap die ik wil gaan nemen als de basis op orde is.
Okee.. ik had al wel gezocht naar de ideale crossover frequentie voor de speaker combinatie, maar nog niet kunnen vinden.
Waar zou ik dit kunnen vinden?
Het instellen van de LEM moet dan wel lukken.. (maar toch nog bedankt voor je aanbod!)
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (4-1-2011 18:00:00)Waar zou ik dit kunnen vinden?
Het instellen van de LEM moet dan wel lukken.. (maar toch nog bedankt voor je aanbod!)
@LEDesign: EQ heeft slechts 3 uitgangen: Links, Rechts en Sub. Ik hoor geen verschil bij de speakers die op Links en Rechts zitten als ik de stekker van Sub er uit haal.. Het lijkt er op dat de top uitgangen dus niet aangepast worden.. Ik kan me voorstellen dat dit dus niet ideaal is..
V.w.b. de preset van de LEM: Moet dit niet 2-weg zijn? ik hoef ten slotte alleen een signaal voor mid/hoog en laag. De preset die ik gekozen heb lijkt echter sterk op jouw preset:
1+2 = Mid/Hoog, 3+4 = Laag, 5 & 6 = Mono fullrange
Kennis op gebied van geluid is beperkt, maar heeft wel mn interesse dus hopelijk kan ik "spelenderwijs" e.e.a. uitvinden. Evt met wat hulp van het forum hier :)
@rdreiers: Wat versta je onder "tunings" van JBL? maar in iedergeval bedankt voor het aanbod :)
Topic: Subs aansturen.. Welke versterker en hoe? (2-1-2011 13:44:00)V.w.b. de preset van de LEM: Moet dit niet 2-weg zijn? ik hoef ten slotte alleen een signaal voor mid/hoog en laag. De preset die ik gekozen heb lijkt echter sterk op jouw preset:
1+2 = Mid/Hoog, 3+4 = Laag, 5 & 6 = Mono fullrange
Kennis op gebied van geluid is beperkt, maar heeft wel mn interesse dus hopelijk kan ik "spelenderwijs" e.e.a. uitvinden. Evt met wat hulp van het forum hier :)
@rdreiers: Wat versta je onder "tunings" van JBL? maar in iedergeval bedankt voor het aanbod :)
Niet lang geleden hebben we onze geluidsset uitgebreid met twee Subs. We hebben nu het volgende qua apparatuur:
- 2x JBL JRX 115 Full range speaker
- 2x JBL JRX 118s Sub
- 1x American Audio V3001-Plus Versterker
- 1x Zelfbouw versterker. (Ongeveer 150 Watt volgend degene die hem gebouwd heeft)
- Behringer FBQ1502 Equalizer
Ik zit nu met een aantal aantal vragen, maar eerst even de situatie:
Het signaal gaat vanaf het mengpaneel naar de equalizer. De subs hebben we aangesloten op de Sub uitgang van de Equalizer. De Full range speakers zitten op de standaard uitgangen van de equalizer.
De set wordt voornamelijk gebruikt als Drive in. (muziek van cd/computer afspelen en hier en daar wat spraak)
1. Aangezien de Subs het meeste vermogen aankunnen hadden we de V3001 in eerste instantie op de Subs gezet en de zelfbouw versterker op het hoog. Hierbij viel het laag een beetje tegen. Om te testen hebben we toen de versterkers omgewisseld en met de zelfbouw versterker op het laag klonk dit een stuk beter. (Ben geen expert op gebied van geluid, maar het klonk warmer/voller/harder). Dit verbaasde ons nogal aangezien de V3001 veel meer vermogen kan leveren. We vermoeden dat dit komt doordat de zelfbouw versterker voorzien is van erg goede trafo's en flinke condensatoren. Nogmaals mijn kennis qua geluid is beperkt, dus kan dit de oorzaak zijn?
Eigenlijk willen we de zelfbouwversterker vervangen. Maar dan moet het natuurlijk wel iets toevoegen aan het geluid.
Iemand kwam met de suggestie van een Crown xls 602. Zou deze beter geschikt moeten zijn voor de subs dan de V3001?
Of zijn er (veel) betere alternatieven in ongeveer die prijsklasse?
2. Ik vraag me af het splitsen van laag en hoog door de equalizer ideaal is.. ik neem aan dat de equalizer niet "weet" of er een sub aangesloten is of niet en dus altijd het laag ook via de normale uitgangen weergeeft. Dit lijkt me niet echt de bedoeling toch?
Voor zo ver ik begrepen heb hebben we dan een crossover of processor nodig om het geluid netjes de kunnen scheiden.
Na even navragen kunnen we bij een bevriend licht-geluid bedrijf een LEM dx 26 plus lenen (en evt. kopen), dus die gaan we zeker uitproberen. Ik heb al redelijk wat rond zitten lezen over het gebruik van processors maar heb ook hierover nog wat vraagjes:
- Volgens de handleiding heeft de DX26 een preset voor "2WAY Stereo + 2 mono aux" Dit is toch de instelling die ik het makkelijkst als basis kan gebruiken? Wordt bij deze preset het hoog en laag al gescheiden? of moet dit zelf nog geregeld worden met de filters?
- De DX26 (en volgens mij ook de meeste andere processors) hebben een parametrische EQ (zowel op de in- als op de uitgangen). Hier zal ik mijn kennis nog wat bij moeten spijkeren, maar zou deze voor niet al te veeleisend gebruik voldoende moeten zijn? Of moeten we de Beheringen EQ (2x 15 bands) er nog naast houden? Het zou namelijk in de kosten schelen als we hem kunnen verkopen :)
- Zijn er verder nog dingen die ik absoluut moet weten over het gebruik van een processor? (links naar beginners info zijn ook van harte welkom!)
Dit waren de belangrijkste vragen waar ik momenteel mee zit. (sorry voor het wat lange verhaal..)
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen in deze ingewikkelde wereld!
Edwin
Topic: html-tips voor het maken van je site (27-1-2005 11:30:00)- 2x JBL JRX 115 Full range speaker
- 2x JBL JRX 118s Sub
- 1x American Audio V3001-Plus Versterker
- 1x Zelfbouw versterker. (Ongeveer 150 Watt volgend degene die hem gebouwd heeft)
- Behringer FBQ1502 Equalizer
Ik zit nu met een aantal aantal vragen, maar eerst even de situatie:
Het signaal gaat vanaf het mengpaneel naar de equalizer. De subs hebben we aangesloten op de Sub uitgang van de Equalizer. De Full range speakers zitten op de standaard uitgangen van de equalizer.
De set wordt voornamelijk gebruikt als Drive in. (muziek van cd/computer afspelen en hier en daar wat spraak)
1. Aangezien de Subs het meeste vermogen aankunnen hadden we de V3001 in eerste instantie op de Subs gezet en de zelfbouw versterker op het hoog. Hierbij viel het laag een beetje tegen. Om te testen hebben we toen de versterkers omgewisseld en met de zelfbouw versterker op het laag klonk dit een stuk beter. (Ben geen expert op gebied van geluid, maar het klonk warmer/voller/harder). Dit verbaasde ons nogal aangezien de V3001 veel meer vermogen kan leveren. We vermoeden dat dit komt doordat de zelfbouw versterker voorzien is van erg goede trafo's en flinke condensatoren. Nogmaals mijn kennis qua geluid is beperkt, dus kan dit de oorzaak zijn?
Eigenlijk willen we de zelfbouwversterker vervangen. Maar dan moet het natuurlijk wel iets toevoegen aan het geluid.
Iemand kwam met de suggestie van een Crown xls 602. Zou deze beter geschikt moeten zijn voor de subs dan de V3001?
Of zijn er (veel) betere alternatieven in ongeveer die prijsklasse?
2. Ik vraag me af het splitsen van laag en hoog door de equalizer ideaal is.. ik neem aan dat de equalizer niet "weet" of er een sub aangesloten is of niet en dus altijd het laag ook via de normale uitgangen weergeeft. Dit lijkt me niet echt de bedoeling toch?
Voor zo ver ik begrepen heb hebben we dan een crossover of processor nodig om het geluid netjes de kunnen scheiden.
Na even navragen kunnen we bij een bevriend licht-geluid bedrijf een LEM dx 26 plus lenen (en evt. kopen), dus die gaan we zeker uitproberen. Ik heb al redelijk wat rond zitten lezen over het gebruik van processors maar heb ook hierover nog wat vraagjes:
- Volgens de handleiding heeft de DX26 een preset voor "2WAY Stereo + 2 mono aux" Dit is toch de instelling die ik het makkelijkst als basis kan gebruiken? Wordt bij deze preset het hoog en laag al gescheiden? of moet dit zelf nog geregeld worden met de filters?
- De DX26 (en volgens mij ook de meeste andere processors) hebben een parametrische EQ (zowel op de in- als op de uitgangen). Hier zal ik mijn kennis nog wat bij moeten spijkeren, maar zou deze voor niet al te veeleisend gebruik voldoende moeten zijn? Of moeten we de Beheringen EQ (2x 15 bands) er nog naast houden? Het zou namelijk in de kosten schelen als we hem kunnen verkopen :)
- Zijn er verder nog dingen die ik absoluut moet weten over het gebruik van een processor? (links naar beginners info zijn ook van harte welkom!)
Dit waren de belangrijkste vragen waar ik momenteel mee zit. (sorry voor het wat lange verhaal..)
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen in deze ingewikkelde wereld!
Edwin
Met de code van reemski ben je inderdaad van alle (mij bekende) problemen af...
Topic: html-tips voor het maken van je site (26-1-2005 16:13:00)het kapen van een sessie kan gevaarlijk zijn wanneer er binnen hetzelfde domein met bijv. een cms gewerkt wordt welke cookies gebruikt voor het login systeem.
Als je nu de beheerder (die vaak nog ingelogd is op zijn eigen website) op de een of andere manier zo gek krijgt om heb op een link te laten klikken die verwijst naar de slecht beveiligde pagina dan kun je (via een paar omweggetjes) de session id van de beheerder opslaan...
Dat is niet prettig, want dan is het (met nogmeer omweggetjes) mogelijk om deze sessie over te nemen. En dan heb je dezelfde rechten als de beheerder van de website...
Het is een methode die vrij lastig is en daardoor niet vaak gebruikt word. Je kunt er van uit gaan dat er niemand is die op deze manier een kleinere website wil kraken... Maar het is toch wel iets om rekeing mee te houden .Zeker wanneer je een loginsysteem hebt waarvan het niet gewenst is dat onbevoegde mensen met admin rechten aan de haal gaan.
Het is natuurlijk onmogelijk om er voor te zorgen dat je website niet te kraken is, maar je kunt wel proberen het risico te minimaliseren.
Topic: html-tips voor het maken van je site (25-1-2005 19:08:00)Als je nu de beheerder (die vaak nog ingelogd is op zijn eigen website) op de een of andere manier zo gek krijgt om heb op een link te laten klikken die verwijst naar de slecht beveiligde pagina dan kun je (via een paar omweggetjes) de session id van de beheerder opslaan...
Dat is niet prettig, want dan is het (met nogmeer omweggetjes) mogelijk om deze sessie over te nemen. En dan heb je dezelfde rechten als de beheerder van de website...
Het is een methode die vrij lastig is en daardoor niet vaak gebruikt word. Je kunt er van uit gaan dat er niemand is die op deze manier een kleinere website wil kraken... Maar het is toch wel iets om rekeing mee te houden .Zeker wanneer je een loginsysteem hebt waarvan het niet gewenst is dat onbevoegde mensen met admin rechten aan de haal gaan.
Het is natuurlijk onmogelijk om er voor te zorgen dat je website niet te kraken is, maar je kunt wel proberen het risico te minimaliseren.
nouja uuh goed punt :)
Ik heb het dus ff verkeerd gezegd ja...
Je kunt php code door de server laten uitvoeren en mensen ongewild(en onbewust) j@vascript code laten uitvoeren...
denk aan document.cookie en de uitvoer hiervan doorsturen naar een (php) pagina die deze opslaat...
Topic: html-tips voor het maken van je site (25-1-2005 17:36:00)Ik heb het dus ff verkeerd gezegd ja...
Je kunt php code door de server laten uitvoeren en mensen ongewild(en onbewust) j@vascript code laten uitvoeren...
denk aan document.cookie en de uitvoer hiervan doorsturen naar een (php) pagina die deze opslaat...
Reemski schreef:
include($_REQUEST['pagina']);Hierdoor is het mogelijk om (php, maar ook j@vascript) code uit te voeren op de server...
Op deze manier kunnen kwaadwillenden dus jouw sessieID achterhalen en kapen...
Daarnaast is het ook mogelijk om remote files te includen... dus even een simpele sql query uitvoeren en je complete database is leeg... (of erger)...
Je kunt dus beter vantevoren een array aanmaken met daarin alle bestanden die geinclude mogen worden en de $_GET['pagina'] alleen includen wanneer deze in de eerder opgestelde array voorkomt...