Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mad-thijs
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 24 bijdrage(n) van Mad-thijs (Pagina: 1 van 3)
Topic: Light jockey (dj mingle) (11-4-2007 19:47:00)ik heb laatst 8 parren op een toneelstukje gezet. Met de schuiven gaf ik continu licht, en met de chase een effectje erOVERheen gezet.
Bij feestjes heb je meer aan de flashknoppen dan de faders
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (8-2-2005 10:21:00)Volgens routenet.nl is de afstand tussen Enschede en Waldbuttelbrunn (waar Steinigke zit) 458 km...sorry had het niet helemaal goed uitgelegd. Een vriend van mij kon daar bovenop de goedkope prijs ook nog eens korting krijgen, dus hebben we samen daar apparatuur gekocht in 1 bestelling. Dit is gewoon toegezonden. Op 2 t-barren, 8 par 56, 8 par 56 lampen, 1 switchpack, 1 dj mingle en 1 rookmachine heb ik toen iets meer dan 200 euro bespaard in vergelijking met waar ik het anders zou kopen (new-line). Ik heb dus eenmalig wat bij Steinigke besteld, en lampen en rookvloeistof bijvoorbeeld koop ik net over de grens.
De service is inderdaad een stuk beroerder, ik heb nog steeds geen antwoord gekregen en ik ben bang dat als ik garantie krijg ik de bar naar duitsland moet toesturen met de bijbehorende hoge kosten.
Voor de volgende lading apparatuur zal ik me dus waarschijnlijk toch weer wenden naar nederlandse winkels zoals new-line: goedkoop, nederlands, service en snelle verzendingTopic: dmx bar --> lamp blijft aan (13-5-2004 20:52:00)hé dat vind ik interessant, dan zal ik eerst eens contact opnemen voordat ik zelf ga prutsenTopic: dmx bar --> lamp blijft aan (10-5-2004 22:41:00)
Tuukes schreef:
maar gebruik je dan de schuiven puur bij het programmeren?Bij feestjes heb je meer aan de flashknoppen dan de faders
zoals jullie al gemerkt hebben zit ik laatste tijd niet echt vaak meer op internet
ik heb dat mailtje aan Hajo vorige week ook snel getypt en de stappen snel uitgelegd. Je moet inderdaad wel goed weten waar je mee bezig bent, zeker als je op die printplaat aan het solderen bent.
Een vriend van mij heeft de nieuwe triac erin gezet, en ik werd er op gegeven moment toch wel zenuwachtig van toen hij met die soldeerpunt op die printplaat bezig was en het aanvankelijk niet zo goed lukte. Maar binnen 10 minuten was de triac vervangen en werkte de bar weer perfect. Totale kosten: 2 euro voor de triac
Dus als je zelf goed kan solderen, of iemand kent die dat kan is dit een reparatie die je zelf prima kan uitvoeren.
Succes nog Hajo, laat me ff weten of het gelukt is
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (15-5-2004 00:19:00)ik heb dat mailtje aan Hajo vorige week ook snel getypt en de stappen snel uitgelegd. Je moet inderdaad wel goed weten waar je mee bezig bent, zeker als je op die printplaat aan het solderen bent.
Een vriend van mij heeft de nieuwe triac erin gezet, en ik werd er op gegeven moment toch wel zenuwachtig van toen hij met die soldeerpunt op die printplaat bezig was en het aanvankelijk niet zo goed lukte. Maar binnen 10 minuten was de triac vervangen en werkte de bar weer perfect. Totale kosten: 2 euro voor de triac
Dus als je zelf goed kan solderen, of iemand kent die dat kan is dit een reparatie die je zelf prima kan uitvoeren.
Succes nog Hajo, laat me ff weten of het gelukt is
Victor schreef:
mad-thijs schreef:
ik woon in Enschede, 5km van de grens, en diesel is niet duur....De service is inderdaad een stuk beroerder, ik heb nog steeds geen antwoord gekregen en ik ben bang dat als ik garantie krijg ik de bar naar duitsland moet toesturen met de bijbehorende hoge kosten.
Voor de volgende lading apparatuur zal ik me dus waarschijnlijk toch weer wenden naar nederlandse winkels zoals new-line: goedkoop, nederlands, service en snelle verzending
ik woon in Enschede, 5km van de grens, en diesel is niet duur.... en dan maar flink duimen dat zoiets als dit niet gebeurt
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (12-5-2004 20:43:00)dan ga ik er maar vanuit dat mijn meter gewoon niet goed meet en ik de triac moet vervangen. Ik ga hem niet eerst lossolderen en dan meten, want 1 dat durf ik niet (ik vind het een te dichtbevolkt printplaatje) en 2 met de garantie). Eerst maar eens kijken of ik iets met garantie kan regelen (bar is 7 maanden oud, maar winkel is ver weg in duitsland) en anders koop ik een triac bij dré
In ieder geval bedank lui, ik weet intussen een stuk meer over de werking van t-barren en een triac (heb me door een elektrotechniek studerende vriend laten informeren, en hier flink wat tips gekregen (de belangrijkste))!
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (12-5-2004 11:37:00)
In ieder geval bedank lui, ik weet intussen een stuk meer over de werking van t-barren en een triac (heb me door een elektrotechniek studerende vriend laten informeren, en hier flink wat tips gekregen (de belangrijkste))!
sorry mensen, ik blijf bezig
ik heb nog eens het verschil gemeten tussen stekkers van de lamper erin en stekkers van de lampen eruit.
Ik gebruik deze meter: Steinel Multi Check 3
www.tlc-direct.co.uk/Products/STMULTI.html
www.elnas.cz/images/steinel/multicheck3.jpg
2 stokjes met een draadje ertussen. Ik zet de 'stokjes' op 2 pinnen van de triac, ik druk knopje in en als het lampje brandt betekent dat er een gesloten kring is.
Nu blijkt dat op de goede t-bar en de kapotte t-bar álle pinnen van de triac's met elkaart contact maken, ongeacht of de stekkers van de lampen erin zitten.
Ik ga eens kijken of ik aan een andere meter kan komen en sowieso contact kan opnemen met die winkel.
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (12-5-2004 11:27:00)ik heb nog eens het verschil gemeten tussen stekkers van de lamper erin en stekkers van de lampen eruit.
Ik gebruik deze meter: Steinel Multi Check 3
www.tlc-direct.co.uk/Products/STMULTI.html
www.elnas.cz/images/steinel/multicheck3.jpg
2 stokjes met een draadje ertussen. Ik zet de 'stokjes' op 2 pinnen van de triac, ik druk knopje in en als het lampje brandt betekent dat er een gesloten kring is.
Nu blijkt dat op de goede t-bar en de kapotte t-bar álle pinnen van de triac's met elkaart contact maken, ongeacht of de stekkers van de lampen erin zitten.
Ik ga eens kijken of ik aan een andere meter kan komen en sowieso contact kan opnemen met die winkel.
Jocha schreef:
Het is een bekend probleem bij steinigke..!!!
Ik heb mijn andere T4 ook opengehaald, en die triac ook doorgemeten, en daar blijken pin 1 en 2 OOK kort te sluiten, terwijl deze bar perfect werkt! Ik heb het wel 10x nagemeten, en de triacs zijn in beide barren precies hetzelfde.
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (10-5-2004 19:13:00)Ik heb mijn andere T4 ook opengehaald, en die triac ook doorgemeten, en daar blijken pin 1 en 2 OOK kort te sluiten, terwijl deze bar perfect werkt! Ik heb het wel 10x nagemeten, en de triacs zijn in beide barren precies hetzelfde.
gelukkig is die triac niet duur. Nu alleen nog ff iemand zoeken die dat goed kan, want zelf durf ik dat niet
.
Ik snap alleen niet hoe dat dingetje kapot is gegaan. Ik zat net op te zoeken hoe een triac werkt en wat het precies doet, maar kom niet echt verder. Kan een van jullie dat zeggen?
Iedereen in ieder geval bedankt! Ik ben toch "blij" dat dit het probleem is, en niet iets heel erg ingewikkelds of duurs.
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (10-5-2004 18:07:00)
.Ik snap alleen niet hoe dat dingetje kapot is gegaan. Ik zat net op te zoeken hoe een triac werkt en wat het precies doet, maar kom niet echt verder. Kan een van jullie dat zeggen?
Iedereen in ieder geval bedankt! Ik ben toch "blij" dat dit het probleem is, en niet iets heel erg ingewikkelds of duurs.
ik heb de triac doorgemeten, ik durf alleen niet te zeggen welke pootjes het nou waren, dus ff een schematische uitleg:
ZIJ-aanzicht: (zijn de spaties zichtbaar?)
  :: <-- ijzeren stukje met rond gaatje erin
::: <-- zwart gedeelte
  : <-- pinnetjes
Als je nu de pinnetjes van achteren naar voren als 1,2,3 telt, dan sluiten pin 1 en pin 2 kort.
ligt dus aan de triac?
ZIJ-aanzicht: (zijn de spaties zichtbaar?)
  :: <-- ijzeren stukje met rond gaatje erin
::: <-- zwart gedeelte
  : <-- pinnetjes
Als je nu de pinnetjes van achteren naar voren als 1,2,3 telt, dan sluiten pin 1 en pin 2 kort.
ligt dus aan de triac?