Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 5 van 20)
Topic: BassBabe (21-5-2005 22:29:00)
Kan ik net zo goed mijn crewmembers ontslaan en een paar lekkere blondjes aannemen die de spullen voor me slepen
Huh? Ik meende altijd dat als ik wisaplex bestelde een door en door berkenplaat (volgens mij bb) kreeg met alleen een verschil in nerfrichting. Of weet jij zo uit je hoofd of er dan populieren dek of tussen fineren gebruikt zijn? Dat zou dan kloppen met je verhaal dat het dan minder zwaar is. (Hoewel dit miniem zal zijn)Topic: QSC RMX5050 (21-5-2005 20:44:00)
Ik heb het NOG eens gelezen en moet hetzelfde concluderen inderdaad. Neemt niet weg dat sommigen je van alle kanten naaien cq bedonderen. Voor batterijen hetzelfde verhaal, zoveel fabrikanten zijn er niet. Eigen labels printen is "hot" momenteel. Nou kunnen er uit een fabriek natuurlijk meerdere kwaliteiten rollen......Topic: Ontploffende cd's (20-5-2005 21:15:00)Daar sluit ik me dus helemaal bij aan. Het is vandaag maar weer eens bevestigd door een tacker die door merk A voor € 239,- op de markt gezet is en door merk B voor € 69,95 terwijl ze technisch IDENTIEK zijn. Opeens ga je heel erg twijfelen aan de prijzen van het duurdere merk.......Topic: Ontploffende cd's (19-5-2005 18:13:00)
goedkoop.
Tis maar wat je wilt lezen.Vind ik een beetje kort door de bocht. Ik bekijk de versterker ook van de elektronicakant, ofwel als een techneut zijnde. Het verbaast me zelfs dat de printen dubbelzijdig zijn uitgevoerd, doorgemetalliseerd en zelfs verguld zijn wat het solderen erg gemakkelijk maakt. Helemaal sta ik verbaast dat mijn beide P-1600 ook nog zonder problemen met 2 Ohm (muzieksignaal) overweg kan......
TCMCDaar kan ik me dus helemaal in vinden. Ik schrok laatst gewoon toen ik zo'n ding open zag liggen, veel te netjes voor dat geld. Nog niet mogen beluisteren omdat hij in puin lag op de reparatiedienst (16 laag-ohmige speakers en dan op max) Ik kon zo 1,3,3 behalve overheat protection geen andere vorm van protectie vinden.
Wel vreemd dat je zegt dat een mision op basreflex wel kan (op het laag)Topic: probleem: Firestorm vreet lampjes. (3-1-2005 22:57:00)
Eigenlijk bestaat er niet zoiets als "wisaplex" en "berken". Wisa is een merknaam en levert meerdere plaatsoorten, hoewel er hier meestal een berken/vuren combi mee bedoeld zal worden met de nerf in tegengestelde looprichting. Dit geeft op zich al aan dat er lichtere alternatieven zijn en dat klopt.
De term berken zegt op zich niks omdat dit geleverd kan worden in minimaal 5 houtkwaliteiten, met verschillende verlijmingen. Met verschil in houtsoort van de tussenfineren, mede houtdikte en dus automatisch het aantal tussen fineren. Echt door en door berken is zeldzaam en duur en bestaat uit heel en dan ook heel erg veel kleine laagjes. Naast de kwaliteitverschillen heb je ook nog verschil in regio en ja, er bestaan meerdere soorten berkenbomen. Berken uit de bouwmarkt is vaak voorzien van naaldhout tussenfineren wat in de praktijk vaak zwaarder zal uitvallen als "wisaplex"
Echt door en door berken is lichter en berken met populieren tussenfineren is nog lichter. Populier alleen is vaak niet sterk genoeg maar bestaat wel. (ook in meerde kwaliteiten ja)
Het gewicht van een plaat kan dus afhangen van:
De houtsoort
De verlijming
De soort en hoeveelheid tussenfineren
Het "merk" boom (zachte of ruwe berk)
De regio waar het wegkomt
Leeftijd, vochtigheid, snelheid waarmee het gegroeid is, kortom de echte kwaliteit.
etc etc
Doordat men overal aan het rotzooien is, zal "berken" in de bouwmarkt vaak zwaarder uitvallen maar ja, dat is dan ook wel goedkoop en altijd in de aanbieding.
Iets "nieuws" is vederplex. Een multiplex van afrikaanse houtsoorten. Dit zou weer lichter moeten zijn. Maar ja, veel leveranciers leveren maar wat dus toen ik het laatst vergeleek was het zwaarder.
Duoplex is ook een nieuwere zeer sterke en lichte conctructieve plaat. Bestaande uit een combi van hardhoutsoorten en populier.
Ik kan uren doorlullen over hout maar daar is het forum niet voor. De genoemde 700 kg/m3 is toch aan de zware kant. Als je berken kunt vinden in b/bb kwaliteit en dan echt door en door of met populier tussenfineer dan heb je een van de lichtste plaatsoorten te pakken die ook nog zeer sterk zijn. Vederplex nog even buiten beschouwing gelaten omdat ik daar geen technische gegevens van heb en ik het hout wat ik kreeg niet vertrouwde.
Wat het uiteindelijk scheelt op je kistje? Niks maar daar gaat het even niet om. Op een groter kist merk je het zeker.
Ik ben ooit bezig geweest met zoiets als "de lichtste 15" sub ooit" Met een ND-driver en 15/12mm hout. Elke gram die van het kastje afkon was welkom. Door tijdgebrek echter nooit verder ontwikkeld.
Topic: BassBabe (21-5-2005 21:05:00)De term berken zegt op zich niks omdat dit geleverd kan worden in minimaal 5 houtkwaliteiten, met verschillende verlijmingen. Met verschil in houtsoort van de tussenfineren, mede houtdikte en dus automatisch het aantal tussen fineren. Echt door en door berken is zeldzaam en duur en bestaat uit heel en dan ook heel erg veel kleine laagjes. Naast de kwaliteitverschillen heb je ook nog verschil in regio en ja, er bestaan meerdere soorten berkenbomen. Berken uit de bouwmarkt is vaak voorzien van naaldhout tussenfineren wat in de praktijk vaak zwaarder zal uitvallen als "wisaplex"
Echt door en door berken is lichter en berken met populieren tussenfineren is nog lichter. Populier alleen is vaak niet sterk genoeg maar bestaat wel. (ook in meerde kwaliteiten ja)
Het gewicht van een plaat kan dus afhangen van:
De houtsoort
De verlijming
De soort en hoeveelheid tussenfineren
Het "merk" boom (zachte of ruwe berk)
De regio waar het wegkomt
Leeftijd, vochtigheid, snelheid waarmee het gegroeid is, kortom de echte kwaliteit.
etc etc
Doordat men overal aan het rotzooien is, zal "berken" in de bouwmarkt vaak zwaarder uitvallen maar ja, dat is dan ook wel goedkoop en altijd in de aanbieding.
Iets "nieuws" is vederplex. Een multiplex van afrikaanse houtsoorten. Dit zou weer lichter moeten zijn. Maar ja, veel leveranciers leveren maar wat dus toen ik het laatst vergeleek was het zwaarder.
Duoplex is ook een nieuwere zeer sterke en lichte conctructieve plaat. Bestaande uit een combi van hardhoutsoorten en populier.
Ik kan uren doorlullen over hout maar daar is het forum niet voor. De genoemde 700 kg/m3 is toch aan de zware kant. Als je berken kunt vinden in b/bb kwaliteit en dan echt door en door of met populier tussenfineer dan heb je een van de lichtste plaatsoorten te pakken die ook nog zeer sterk zijn. Vederplex nog even buiten beschouwing gelaten omdat ik daar geen technische gegevens van heb en ik het hout wat ik kreeg niet vertrouwde.
Wat het uiteindelijk scheelt op je kistje? Niks maar daar gaat het even niet om. Op een groter kist merk je het zeker.
Ik ben ooit bezig geweest met zoiets als "de lichtste 15" sub ooit" Met een ND-driver en 15/12mm hout. Elke gram die van het kastje afkon was welkom. Door tijdgebrek echter nooit verder ontwikkeld.
timmel schreef:
25 kilo? lekker licht. Als je Wisaplex gebruikt worden ze nog lichter
Kan ik net zo goed mijn crewmembers ontslaan en een paar lekkere blondjes aannemen die de spullen voor me slepen
Hmmm, Als ik RMX hoor (letterlijk en figuurlijk) lopen de rillingen bij mij over de rug. Misschien dat dit type anders is?
Topic: Ontploffende cd's (20-5-2005 22:09:00)dj Jasper schreef:
Volgens mij was de opmerking van Dre sarcastisch bedoeld
Dré schreef:
WEG met de regel "alle waar naar z'n geld"...Aan de andere kant hoeft een dure cd ook niet beslist goed te wezen. Men kope in china een container cd's in en drukt er een eigen label op. Zo heb je dus technisch identieke cd's onder verschillendde labels op de markt. Het hangt dan maar net van de auto van de baas af wat hij kost zullen we maar zeggen. Sinds kort importeren wij zelf uit china, je wilt niet geloven wat er allemaal mogelijk is en hoe we nu door sommigen "bedonderd" worden.
Topic: Clip vol aan! Versterker opgeblazen? (14-5-2005 22:25:00)Oei, dat klinkt als dode torren. Toevallig ergens sluiting gehad?
Topic: dap mission-800 (3-1-2005 23:04:00)TCMC schreef:
Tom schreef:
de dapjes zijn gewoon wat je er voorbetaald:goedkoop.
Tis maar wat je wilt lezen.
TCMC
Wel vreemd dat je zegt dat een mision op basreflex wel kan (op het laag)
Ga maar eens TUSSEN de startmotor hangen. Beetje doelloos zulke opmerkingen.
Topic: dap mission-800 (15-12-2004 21:21:00)Een mission zou ik wel als laatste op het laag willen hebben, hij doet er namelijk niks op. Helaas heb ik de paladium niet op het laag gehad maar minder als de mission kan als je het mij vraagt bijna niet.