Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 5 van 20)
Topic: Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat! (10-6-2008 20:02:00)
Gevonden
! Aan de rechterkant bij het meest middelste roze trussdeel. Grijpt naar z'n HP als ik het goed zie.Ja inderdaad! Ik zie hem ook.
Nou dan houd je je in ieder geval wel aan je woord dat er altijd iemand achter het meubel moet staan.Topic: Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat! (10-6-2008 19:36:00)Ik denk niet dat heel veel mensen merken dat je weg bent als je achter zo'n (hoog) meubel staat.
Beetje raar dat jij het juist slordig vind als er niemand staat terwijl de mensen jou tijdens de hele avond (bijna) niet zien staan.Topic: Een vervanger gezocht voor een EVX180b (9-6-2008 19:16:00)Vind dit wel erg overdreven. Als ik zaterdagnacht uit ben geweest en die kerkklok (van diezelfde kerk waar waarschijnlijk dat oude vrouwtje heen gaat die klaagt over de geluidsoverlast) begint zondag ochtend veel te vroeg lawaai te maken terwijl ik uit wil slapen slopen ze dan ook de klok eruit als ik bel om te vragen of het wat zachter kan? Topic: Een vervanger gezocht voor een EVX180b (6-6-2008 19:11:00)
Daarnaast zijn het twee verschillende bedrijven (uit verschillende continenten) dus alleen op die basis kan er al een groot prijsverschil tot stand komen.
Mvg JohanEn heeft dit hele verhaal ook nog ernstige gevolgen op het geluid wat uiteindelijk uit de kasten zal komen?
De materiaal keuze en xmech lijken mij namelijk niet dingen die gelijk voor een ander geluid zorgen. Wat wel handig is van een hogere xmech is natuurlijk dat je de speaker minder snel kapot speelt. Maar ik zelf vind het prijs verschil van iets minder dan €420,- incl. btw nogal veel.
Mijn vragen kunnen misschien wat dom overkomen, maar daar heb ik heb erg weinig ervaring op dit gebied
Topic: Een vervanger gezocht voor een EVX180b (6-6-2008 15:36:00)Tuurlijk zijn moving heads mooier dan parren. Maar voor het geld van 1 moving head kun je ook 12 extra parren hangen. En dan heb ik liever 3 moving heads minder en dan 36 parren extra
En als je dan als school echt teveel geld te besteden hebt dan kun je dit soort effecten ook met moving heads maken En tuurlijk hanger hier ook moving heads tussen. Voor de rest van de scholen die niet graag honderden euro's extra uitgeven zou ik lekker wat parren tussen de moving heads hangen.
Ik denk dat het probleem een beetje is dat jij als feestganger geen idee hebt van de verhuurprijzen.
En als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het er erg kaal uitzien op die foto's die Radiaz eerder liet zien. Waarschijnlijk was het budget op na her en der een moving het te hangen
Dat is dus ook typisch zo'n gevalletje wat ik net beschreef. Haal een paar moving heads weg en hang wat parren er tussen. Dan ziet het er ook niet meer zo leeg uit.Topic: vraagje over showtec showmaster 24 (16-5-2008 09:30:00)
djspiky schreef:
Laxap schreef:
Zoek de dj
! Aan de rechterkant bij het meest middelste roze trussdeel. Grijpt naar z'n HP als ik het goed zie.Nou dan houd je je in ieder geval wel aan je woord dat er altijd iemand achter het meubel moet staan.
Kan zijn dat ik dingen zie die er niet zijn maar hier zie ik toch echt nog net het hoofd van iemand boven de trussn uit komen:
1
2
En vervolgens zeg je: "Verder is het onze mening dat er altijd iemand achter de spelers moet staan als de muziek draait, daar hoeft uiteraard niemand het met me eens te zijn."
Zoek de dj
Ik vind dat mijn conclusie dus wel degelijk kant nog wal raakt.
Topic: Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat! (10-6-2008 15:02:00)1
2
En vervolgens zeg je: "Verder is het onze mening dat er altijd iemand achter de spelers moet staan als de muziek draait, daar hoeft uiteraard niemand het met me eens te zijn."
Zoek de dj
Ik vind dat mijn conclusie dus wel degelijk kant nog wal raakt.
sonic boom schreef:
Ik vind het zowieso slordig om tijdens het pissen niemand achter de booth te laten staan, ziet er nou niet echt geinteresseerd uit voor het publiek.
Beetje raar dat jij het juist slordig vind als er niemand staat terwijl de mensen jou tijdens de hele avond (bijna) niet zien staan.
Kan ik uit jou verhaal begrijpen dat wanneer ik zo'n fx20 sub nabouw met de juiste afmetingen en er de 18 sound 18LW800 in plaats dat dit hetzelfde zal klinken? Alleen dan misschien wat minder hard?
Zo ja dan vind ik het het proberen nog wel een keertje waard.
Nu alleen nog iemand die zijn fx20 subs een keertje uit wil lenen om ze op te laten meten
Dat zal nog niet makkelijk worden denk ik.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (9-6-2008 19:11:00)Zo ja dan vind ik het het proberen nog wel een keertje waard.
Nu alleen nog iemand die zijn fx20 subs een keertje uit wil lenen om ze op te laten meten
Dat zal nog niet makkelijk worden denk ik.
onnogeelen schreef:
Politie zei det ze een vrachtwagen zouden huren op onze kosten, en dat afbreken voor hun geen probleem was.Rademakers schreef:
De 18LW800 heeft een 3" VC ipv een 4" VC zoals de EV, dat zie je ook terug in de belastbaarheid. Een grotere VC vraagt doorgaans om een grotere magneet. Er zijn ook nog een aantal andere structuele verschillen, zo is bij de EV de(in eerste instantie minder interessante) Xmech een stuk groter en is de konus van Kevlar ipv papier.Daarnaast zijn het twee verschillende bedrijven (uit verschillende continenten) dus alleen op die basis kan er al een groot prijsverschil tot stand komen.
Mvg Johan
De materiaal keuze en xmech lijken mij namelijk niet dingen die gelijk voor een ander geluid zorgen. Wat wel handig is van een hogere xmech is natuurlijk dat je de speaker minder snel kapot speelt. Maar ik zelf vind het prijs verschil van iets minder dan €420,- incl. btw nogal veel.
Mijn vragen kunnen misschien wat dom overkomen, maar daar heb ik heb erg weinig ervaring op dit gebied
Zijn er inmiddels mensen die al een goedkoper alternatief hebben gevonden voor de EVX180b?
Als ik het goed heb zitten deze namelijk ook in de FX20 subs van Dynacord van het XA2 systeem. En ik ben zelf erg gecharmeerd van die set. Echter valt deze ver buiten mijn budget. Een optie zou dus misschien zijn zelfbouw met juiste drivers.
Ik heb op de speakerstore site geprobeerd om een driver uit te zoeken met ongeveer dezelfde parameters als de orginele EVX180b. Daar kwam uit de 18 sound 18LW800. Wat mij alleen opviel was dat deze speaker "maar" €187,- ex BTW kost en dus vele malen goedkoper dan de orginele EVX180b.
Ik heb zo'n idee dat ik hier iets niet goed doe. Alleen wie kan mij vertellen wat?
Topic: Nieuwe lichtset: Commentaar? (4-6-2008 13:46:00)Als ik het goed heb zitten deze namelijk ook in de FX20 subs van Dynacord van het XA2 systeem. En ik ben zelf erg gecharmeerd van die set. Echter valt deze ver buiten mijn budget. Een optie zou dus misschien zijn zelfbouw met juiste drivers.
Ik heb op de speakerstore site geprobeerd om een driver uit te zoeken met ongeveer dezelfde parameters als de orginele EVX180b. Daar kwam uit de 18 sound 18LW800. Wat mij alleen opviel was dat deze speaker "maar" €187,- ex BTW kost en dus vele malen goedkoper dan de orginele EVX180b.
Ik heb zo'n idee dat ik hier iets niet goed doe. Alleen wie kan mij vertellen wat?
Met lichtsturing via de pc heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ik heb nooit een conventioneel tafeltje gehad voor mijn scanners, maar ben gelijk begonnen met het aansturen d.m.v. software.
Wat ik vooral erg handig vind is dat er vaak goed shape-generators inzitten en het feit dat je oneindig veel transparante que's kunt maken. Ook is het wel fijn om een groot scherm te hebben waar alle informatie op staat ipv een paar regels van een tafel.
Topic: Leuke set voor groot schoolfeest? (30-5-2008 20:23:00)Ik heb nooit een conventioneel tafeltje gehad voor mijn scanners, maar ben gelijk begonnen met het aansturen d.m.v. software.
Wat ik vooral erg handig vind is dat er vaak goed shape-generators inzitten en het feit dat je oneindig veel transparante que's kunt maken. Ook is het wel fijn om een groot scherm te hebben waar alle informatie op staat ipv een paar regels van een tafel.
Radiaz schreef:
Ik als gewone feestganger (en hopelijk in de toekomst als dj) zie toch veel liever een tros movingheads hangen, dat is veel specialer en dan is toch gewoon veel meer mogelijk?
En als je dan als school echt teveel geld te besteden hebt dan kun je dit soort effecten ook met moving heads maken En tuurlijk hanger hier ook moving heads tussen. Voor de rest van de scholen die niet graag honderden euro's extra uitgeven zou ik lekker wat parren tussen de moving heads hangen.
Ik denk dat het probleem een beetje is dat jij als feestganger geen idee hebt van de verhuurprijzen.
En als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het er erg kaal uitzien op die foto's die Radiaz eerder liet zien. Waarschijnlijk was het budget op na her en der een moving het te hangen
Dat is dus ook typisch zo'n gevalletje wat ik net beschreef. Haal een paar moving heads weg en hang wat parren er tussen. Dan ziet het er ook niet meer zo leeg uit.Ik zou graag een aantal chases een eigen snelheid en fade time willen meegeven. Alleen kan ik nu nergens meer vinden hoe dat moet, naar mijn weten is het wel mogelijk namelijk.
Is er iemand die mij een linkje kan geven naar het topic waar dit besproken is? Ik kan het namelijk niet meer vinden
.
Is er iemand die mij een linkje kan geven naar het topic waar dit besproken is? Ik kan het namelijk niet meer vinden
.