Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 5 van 20)
Topic: Tent Bouwen (23-3-2011 22:00:00)Dat is zelfs bij Martin (veel duurder) het geval.Topic: Welke 15" woofer in glijbaan (16-2-2011 09:15:00)
Weldra is het weer karnaval en moet je maar eens gaan zien wat sommige pipo's op een wagen neerzetten,gewoon waanzin.
Wanneer je hiervoor waarschuwt ben je een zeurpiet.Dat carnaval complete idioterie is op dat gebied is natuurlijk geen geheim, echter denk ik dat het voorstel wel getroffen is met andere bedoelingen dan het lawaai op carnavalswagens aan banden te leggen.
Voorts denk ik dat, mits zelfsdiscipline, dit voorstel/andere maatregelen van de overheid, niet te voorkomen waren. We leven in een tijd waar ongeveer alles gereglementeerd is of zal worden, ook geluidsnormen. En vanuit die beweging is natuurlijk het laatste nieuwe voorstel van Schauvliege ontstaan. Ze heeft hiervoor helaas naar Zwisterse geluidsnormen gekeken, maar mijn inziens zal haar wel duidelijk worden dat de 100dBA in vergelijking met onze buurlanden geen haalbare kaart is (hopelijk).
Persoonlijk denk ik dat reglementering niet zo hoogdringend is als er nu over gedaan wordt, maar ik denk wel dat bewustwording zeker op zijn plaats is. Want niet alleen op evenementen worden mensen blootgesteld aan 'overdreven' geluidsvolumes (je kent vast wel andere boosdoeners voor het gehoor).
Groeten pieterTopic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (20-1-2011 13:37:00)
Hoewel ik ook niet zo onmiddellijk voor legertenten ben heeft het natuurlijk wel een aanzienlijk voordeel in mijn ogen.
Hier gaat het om een festivalletje, waarbij volgens mijn mening een deel zich overdag afspeelt, voordeel van legertent is dat het er een stuk donkerder is waardoor het licht zichtbaarder wordt.
Nadeel is dan wel weer de hitte.
Groeten
Pieter
Topic: Passieve cross-over subs? (23-3-2011 21:54:00)Hier gaat het om een festivalletje, waarbij volgens mijn mening een deel zich overdag afspeelt, voordeel van legertent is dat het er een stuk donkerder is waardoor het licht zichtbaarder wordt.
Nadeel is dan wel weer de hitte.
Groeten
Pieter
Glijbanen en VRX 915S ook nog
Topic: Showtec Phantom 250 Wash Color (23-2-2011 11:19:00)jaspertje schreef:
en daarom zijn ze zo goedkoop en moet je er gewoon 1 of 2 als spare hebben staanJBL 2226 presteert hier ook wel aardig in.
Groeten
Pieter
Topic: Cubo 15 (5-2-2011 10:28:00)Groeten
Pieter
Bedoel je die 16mm die wordt aangegeven? Persoonlijk gedacht: 16mm is de Xmech (piek-piek uitslag). Resultaat daarvan is dat de Xmax (uitslag in 1richting): ongeveer 8mm gaat zijn (wat ik nog gezien de overige parameters, sterk vind).
Groeten
Pieter
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (26-1-2011 16:40:00)Topic: Electro Voice Tour-X (20-1-2011 21:39:00)Groeten
Pieter
Sowieso zou ik verkiezen om (indien mogelijk) op 4 Ohm te draaien. Ik vertrouw het hele 2 Ohm gedoe niet zo.
Groeten pieter
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (20-1-2011 21:36:00)Groeten pieter
eddy wally schreef:
Had men een beetje zijn verstand gebruikt en wat zelfdiscipline aan de dag gelegd hoefde het zo ver niet te komen.Weldra is het weer karnaval en moet je maar eens gaan zien wat sommige pipo's op een wagen neerzetten,gewoon waanzin.
Wanneer je hiervoor waarschuwt ben je een zeurpiet.
Voorts denk ik dat, mits zelfsdiscipline, dit voorstel/andere maatregelen van de overheid, niet te voorkomen waren. We leven in een tijd waar ongeveer alles gereglementeerd is of zal worden, ook geluidsnormen. En vanuit die beweging is natuurlijk het laatste nieuwe voorstel van Schauvliege ontstaan. Ze heeft hiervoor helaas naar Zwisterse geluidsnormen gekeken, maar mijn inziens zal haar wel duidelijk worden dat de 100dBA in vergelijking met onze buurlanden geen haalbare kaart is (hopelijk).
Persoonlijk denk ik dat reglementering niet zo hoogdringend is als er nu over gedaan wordt, maar ik denk wel dat bewustwording zeker op zijn plaats is. Want niet alleen op evenementen worden mensen blootgesteld aan 'overdreven' geluidsvolumes (je kent vast wel andere boosdoeners voor het gehoor).
Groeten pieter
Ik stel voor dat we hier gewoon niet op de feiten vooruit zullen lopen of het al dan niet haalbaar is. Toch vind ik het jammer dat je hier staat te roepen maar de strijdbijl wel al begraven hebt. Ik dacht dat de Vlaamse leeuw niet te temmen was zolang hij nog kon klauwen
Maar laten we stellen dat we niet weten of het erdoor komt of niet, een oplossing zal er altijd wel zijn. Ik maak er mij vooralsnog niet druk om, het zal Joke wel duidelijk worden dat ze op Jo (Volksgezondheid) zijn terrein zit en het zal haar ook wel duidelijk worden dat 100dBA te weinig is.
Groet pieter
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (20-1-2011 09:35:00)
Maar laten we stellen dat we niet weten of het erdoor komt of niet, een oplossing zal er altijd wel zijn. Ik maak er mij vooralsnog niet druk om, het zal Joke wel duidelijk worden dat ze op Jo (Volksgezondheid) zijn terrein zit en het zal haar ook wel duidelijk worden dat 100dBA te weinig is.
Groet pieter
Het zou gaan over 100dBA, echter is het nog lang geen feit het gaat immers 'slechts' over een voorstel.
Bovendien hebben de getroffen sectoren tot ergens in februari om hun commentaren te formuleren richting Schauvliege. Hier zal waarschijnlijk uitkomen dat 100dBA niet werkbaar is voor zowel artiest als geluidsmannen.
Mocht er dan geen oor zijn naar de opmerkingen zitten Nederland, Frankrijk, Groot-Brittanië en inderdaad Wallonië ook met een hoger geluidsniveau dan bij ons.
Mochten op het evenaren van dit geluidsniveau door ons, Vlamingen, boetes staan dan zit Wallonië met een concurrentieel voordeel (het is immers goedkoper voor een artiest om in Wallonië op te treden dan in Vlaanderen als hij weet dat hij de boete zal moeten betalen). Dan zullen we naar het Grondwettelijk Hof moeten om na te vragen of er al dan niet een schending is van het gelijkheidsbeginsel en vooraleer dat we daar een uitspraak over hebben zitten we al lang 2 legislaturen verder en is het voorstel al weer lang vergeten.
Marc Vrebos op StuBru
Groeten pieter
Bovendien hebben de getroffen sectoren tot ergens in februari om hun commentaren te formuleren richting Schauvliege. Hier zal waarschijnlijk uitkomen dat 100dBA niet werkbaar is voor zowel artiest als geluidsmannen.
Mocht er dan geen oor zijn naar de opmerkingen zitten Nederland, Frankrijk, Groot-Brittanië en inderdaad Wallonië ook met een hoger geluidsniveau dan bij ons.
Mochten op het evenaren van dit geluidsniveau door ons, Vlamingen, boetes staan dan zit Wallonië met een concurrentieel voordeel (het is immers goedkoper voor een artiest om in Wallonië op te treden dan in Vlaanderen als hij weet dat hij de boete zal moeten betalen). Dan zullen we naar het Grondwettelijk Hof moeten om na te vragen of er al dan niet een schending is van het gelijkheidsbeginsel en vooraleer dat we daar een uitspraak over hebben zitten we al lang 2 legislaturen verder en is het voorstel al weer lang vergeten.
Marc Vrebos op StuBru
Groeten pieter