Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Alleznet
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Alleznet (Pagina: 4 van 20)
Topic: Trussberekening (3-9-2009 18:56:00)De belasting is reeds inclusief de truss zelf. Verder zal ik de belasting tabel er nog even op naslaan en even bellen wat het exacte type is zodat daar geen fouten in worden gemaakt. De overspanning zal trouwens wel wat krapper dan 11 meter zijn, immers is het podium 8 meter breed en mogelijk kan ik daar de poten van het statief deels onderschuiven waardoor de overspanning een ruime 9 meter wordt (mag voor degelijke 30x30 boxtruss eigenlijk geen probleem zijn bij deze belasting, lijkt me?! of zit ik daar grof langs?). Topic: Trussberekening (2-9-2009 21:14:00)Vind ik persoonlijk meer dan genoeg reden om te zorgen dat de straal überhaupt niet in ogen van wie dan ook kan komen. Ofwel flink hoog ophangen. Voor de rest ken ik de laser niet, dus kan ik je daar ook niet mee helpen.Topic: Zelfbouw line array (23-7-2009 13:41:00)
.Snap je nu waarom je niet zomaar een bestel-hier-je-onderdelen-leverancier tegenkomt zonder daadwerkelijk even contact te hebben per mail/telefoon?
.. nog meer nuttige informatie ..Yep. Aan de ene kant toch wel prettig. Ik wil binnenkort eens wat afspraken maken, liefst met verschillende leveranciers, om te zien wat ik echt wil. Het financiële plaatje ga ik ondertussen rond maken. Hopelijk staat hier over een tijdje een leuke laser, welke kleur, welk vermogen en wat voor andere snufjes hij heeft zal ik posten zodra ik meer weet.
Mochten mensen nog goede tips, of andere informatie hebben die nuttig kan zijn voor mij (of andere mensen die een zelfde probleem hebben) dan zie ik dat uiteraard graag tegemoet in dit topic (of om wat voor reden dan ook per mail).
Ok, toevallig nog mensen op/aanmerkingen op de materiaallijst en de gewichten?
Topic: CEE16-3 splitter zonder zekering? (3-9-2009 10:39:00)Wellicht omdat je niet er van uit mag gaan dat je toegang hebt tot de plaats waar de CEE16-3 aansluiting is afgezekerd?
Topic: CEE16-3 splitter zonder zekering? (3-9-2009 10:32:00)Is het toegestaan een CEE16-3fase splitter (naar 3x shuko of iets dergelijks) te gebruiken zonder de losse fases af te zekeren op 16A? Bij mijn weten zitten er namelijk altijd nog automaten per fase in de meterkast waar de aansluiting vandaan komt. Of is dat verkeerd gedacht en moet je toch afzonderlijk zekeren met een automaat?
Het gaat dus om iets als: dit
Topic: Trussberekening (2-9-2009 21:38:00)Het gaat dus om iets als: dit
djspiky schreef:
Heb je ook gekeken naar de belastbaarheid van de truss zelf? Als je statieven die 126kg kunnen dragen betekend dat nog niet dat de truss dat ook kan. Zeker bij een overspanning van 11 meter weet ik dat bijv. alulite niet de sterkste is. Even naar de belastingtabel van de betreffende truss kijken dus.Ik heb zelf binnenkort een klusje in openlucht waarbij ik 11 meter 30x30 box truss ga gebruiken boven op 2x ADJ ST-132. Deze zijn te belasten met 85kg per stuk, echter moet de 75% regeling in acht worden genomen, waarbij ik uit kom op: 127.5kg belastbaarheid. Hierin komt te hangen:
2x T4 PAR 56 = 25kg
1x Multidim = 3.5kg
2x stage blinder 4 = 20kg
2x bouwlamp + g-haak = 5kg
11x truss 1m. = 55kg
2x truss adapater = 3kg
dmx + stroom bekabeling = 15kg
------------------------------+
126.5kg
Dit moet over een podium heen hangen (staat dus op de grond) wat zelf al een hoogte heeft van 0.6 meter. Statieven zullen dus een werkhoogte hebben van 3 meter. De maximale hoogte is 4 meter dus hier zit ik mijns inziens ook redelijk safe. Uiteraard zullen de poten volledig worden uitgeklapt, waardoor de basisvloer 1.6 meter is (per statief). Het podium is 8 meter breed, vandaar dat ik heb gekozen voor 11 meter truss, zodat ik aan beide zijde voldoende ruimte heb om deze aan de adapters van de statieven te krijgen.
Qua verdeling wil ik de 2x T4 in het "midden" hangen met aan de kant van de statieven de blinders. De bouwlampen komen op een nog te bepalen plaats maar zullen gezien het gewicht weinig problemen opleveren.
Mijns inziens is dit dus veilig. Mijn vraag aan jullie is of ik iets vergeet wat de veiligheid alsnog in gedrang kan brengen. Alvast bedankt voor jullie tijd.
Topic: DMX instellingen Kool Light - LUNG 100 - 60mw (22-8-2009 20:09:00)2x T4 PAR 56 = 25kg
1x Multidim = 3.5kg
2x stage blinder 4 = 20kg
2x bouwlamp + g-haak = 5kg
11x truss 1m. = 55kg
2x truss adapater = 3kg
dmx + stroom bekabeling = 15kg
------------------------------+
126.5kg
Dit moet over een podium heen hangen (staat dus op de grond) wat zelf al een hoogte heeft van 0.6 meter. Statieven zullen dus een werkhoogte hebben van 3 meter. De maximale hoogte is 4 meter dus hier zit ik mijns inziens ook redelijk safe. Uiteraard zullen de poten volledig worden uitgeklapt, waardoor de basisvloer 1.6 meter is (per statief). Het podium is 8 meter breed, vandaar dat ik heb gekozen voor 11 meter truss, zodat ik aan beide zijde voldoende ruimte heb om deze aan de adapters van de statieven te krijgen.
Qua verdeling wil ik de 2x T4 in het "midden" hangen met aan de kant van de statieven de blinders. De bouwlampen komen op een nog te bepalen plaats maar zullen gezien het gewicht weinig problemen opleveren.
Mijns inziens is dit dus veilig. Mijn vraag aan jullie is of ik iets vergeet wat de veiligheid alsnog in gedrang kan brengen. Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ganzz schreef:
al vind ik het raar dat wanneer er geen geluid is de straal gewoon stil staatVliegframe in gebruik, ampracks, aansturing, kortom alles behalve het feestje en de mensen daar zelf
Topic: openluchtfestival: advies? (23-7-2009 11:26:00)
Ik zou alle kleuren in dezelfde volgorde neerhangen. Verder is qua kleuren voor buiten aan te raden: open (wit-geel afhankelijk van je lamptype dus), rood, blauw, geel. Verder een aantal stageblinders (eventueel aangevuld met sunstrips) en een evenveel aantal stroboscopen. Verder heb je buiten (in het volle daglicht) toch niet zoveel aan licht.
Topic: Rook machine reinigen (19-7-2009 01:12:00)Probeer de zoekmachine trouwens eens, die is er niets voor niets. Staat het juiste antwoord al minstens een keer of 5 beschreven..
Topic: Custom lasers kopen/maken (13-7-2009 23:17:00)
JeroenVDV schreef:
alleznet schreef:
Het lijkt wel hoe meer ik te weten kom, hoe dieper ik verstrikt raak in de mogelijkheden
... nog meer nuttige informatie ..
Mochten mensen nog goede tips, of andere informatie hebben die nuttig kan zijn voor mij (of andere mensen die een zelfde probleem hebben) dan zie ik dat uiteraard graag tegemoet in dit topic (of om wat voor reden dan ook per mail).