Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van )pieter(

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 4 van 20)

Topic: 230 volt verdeelblokken (6-6-2011 20:21:00)

Watt-Xtra schreef:

Meer mensen ervaring met deze blokken? Ik zie namelijk dat er nog een paar meer bedrijven zijn die deze blokken maken, echter is er een enorm prijs verschil, tussen de 20 en 65 euro per blok...

sneider merten, ABL, (deze heeft 2 uitvoeringen?) zie geen verschil?),Kopp, Keraf..
Hoor graag jullie ervaringen.
Wij maken hier gebruik van zowel de ABL's als de Keraf blokken. ABL's gebruiken we al geruime tijd en tot nu toe niets op aan te merken enkel dat de klepjes soms los komen te zitten en mee kunnen draaien echter nog geen afgebroken klepjes.
Keraf (Ke802 met randaarde) werkt op zich ook prima is schijnbaar van een iets 'harder' plastiek gemaakt, ogen minder mooi en ik heb er enkele met afgebroken klepjes. Voor de rest niets op aan te merken.
Conclusie: lichte persoonlijke voorkeur voor ABL, maar het prijsverschil (in mijn geval redelijk aanzienlijk, weet niet hoe het voor jou zit) niet waard.
Ik vind de klepjes trouwens niet heel erg boeiend, de verdeelblokken doen wat ze moeten doen en dat is het belangrijkst (voor mij dan toch).

Verschil tussen de twee ABL's. Eentje is met lampje ander zonder.

Groeten
Pieter
Topic: Het bouwen van een case (1-6-2011 16:55:00)
Hier wordt ook naar volle tevredenheid gebruikt gemaakt van sluitprofiel met stukken rubberen lijst in.
Deze

Groeten
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (29-5-2011 16:24:00)
Bomdes: de kostprijs van een Rijbewijs C1 (max. 7.5Ton) valt best nog te overzien. C is inderdaad (onnodig) duur geworden in mijn ogen.

Groeten
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (29-5-2011 16:23:00)
MG: Camionette is inderdaad bestelwagen. (franstalig overblijfsel).

Davy: Ik weet zeker wat de meerkost is van een camion tov. een camionette. Heb hier namelijk een 8 Tons Eurocargo staan. Echter ben ik de mening toegedaan dat indien men een camionette van die grootte (XXXL sprinter, Iveco Daily maxi) gaat volsteken dat men niet zelden de MTM van het voertuig zal overschrijden. Dan rij je eigenlijk rond met een niet geschikt voertuig, of in het beste geval een voertuig dat het technisch wel aankan maar waarvoor je niet het juiste rijbewijs hebt.

Groeten
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (27-5-2011 14:47:00)

MG schreef:

Overhang bij een Sprinter is alleen onhandig bij de XXL versie vanaf het 2007 model, dus de L4. De L3 versie vanaf 2007 en de maxi versies van vóór 2007 zijn prima te behapstukken zonder dat je daarbij achter je ongemerkt brokken maakt als je een bocht indraait of inparkeert....
Naar mijn mening ging het de laatste 2 pagina's van dit topic enkel over de nieuwe versies (roest op 2jaar [bouwjaar 2009]...). En op zich valt zelfs met de nieuwe Sprinters in langste uitvoering goed te rijden, je moet er enkel je hoofd bijhouden en rekenschap nemen van het feit dat je met een lange bestelwagen op de baan bent.
Voorts blijf ik dit type auto's redelijk onzinnig vinden en zou ik eerder naar een kleine vrachtwagen met bak (Atego 8ton, eurocargo of dergelijke kijken).

Groeten
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-5-2011 11:36:00)

Yoghurt schreef:

De extra verlengde Daily is inderdaad heel erg lang. Groot nadeel daarbij is dat merendeel van die lengte achter de achteras zit. Merk je met drempels, instaphoogte, bakoverhang in bochten, en geslinger op hogere snelheden en uiteraard met laden.
De overhang vanachter is inderdaad wel behoorlijk lang, echter dacht ik dat dit eveneens het geval was bij de langste versie van de Sprinter.
Echt handig is het natuurlijk allemaal niet meer.

Groeten
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-5-2011 16:48:00)

bomdes schreef:

Verbruiken doet ie inderdaad lekker, maar het is afaik de enige die NOG groter gaat dan de ducato maxi. Roest weet ik eigenlijk niet, leverancier van me rijd ermee en die heeft nog geen plekje roest.
Iveco Daily gaat toch ook een stuk langer als een Sprinter.

Groeten
Pieter
Topic: JBL topkast ( 2226H / 2445J met 2380 hoorn ) (6-5-2011 09:22:00)
Ik heb ze een hele tjid geleden ook zien staan. Ik vind de prijs wat aan de hoge kant voor een oudere kast (die grotendeels zelfbouw is maar dan wel weer uit kwaliteitscomponenten bestaat).
De doorverkoop van die dingen zal uiteindelijk ook weer moeilijk gaan omdat er geen merk ophangt. Ik wil hiermee niets zeggen over de kwaliteit maar een 'zelfbouw' kast is vaak niet meer waard dan de componenten.
Wat je wel misschien eens kan doen is naar VCL in Roosdaal bellen, zij verkochten onlangs nog twee dubbel 15" kasten van AK (2x 15k200+ CP600Ti). De componenten staan nu los te koop maar misschien dat ze de kasten en belangrijker het filter nog hebben liggen.

Groeten
Pieter
Topic: Pro Light Sound Messe 2011 (29-3-2011 16:07:00)
Dit jaar ook weer erbij. Vertrek zaterdag (9de) in de vroege morgen uit Genk en rij 's avonds terug, auto is gevuld met 4 man (in totaal).
Over hotels weet ik niets en Duits eten vertrouw ik zelden :)

Groeten
Pieter
Topic: Tent Bouwen (24-3-2011 15:57:00)
Is het huren van zo'n starshade tent niet mogelijk? Kosten nu ook weer niet zo veel, heeft behoorlijk wat uitstraling en voldoet mijn inziens aan je verwachtingen.
Gewoon een carrétje erin en je bent vertrokken.

Groeten
Pieter