Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van RobbieB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 116 bijdrage(n) van RobbieB (Pagina: 3 van 12)
Topic: Cdmappen (19-6-2006 14:40:00)
) zeggen om traktor op te splitsen in 2 kanalen? Deck A naar een kanaal van mijn mixer en Deck B naar een ander kanaal naar mijn mixer. Zo kan ik via mijn mengpaneel mixen. Het schijnt dat dat moet lukken.Jup, een externe (of interne) geluidskaart kopen met meer dan 2 stereo-uitgangen en deze dan in traktor instellen. Bv. Deze goedkope oplossing.
En dan gewoon je kabels naar je mengpaneel en in traktor de goede kanalen instellen. tadaa..Topic: T-shirt met werkend equalizer-spectrum (8-6-2006 17:17:00)
'Das alleen als je bij een bushalte gaat staan in een burka met dit t-shirt er over heen.Nu weet ik hoe ik met carnaval ga volgend jaar.. Topic: Oude Platen / Nieuw Jasje (7-6-2006 17:35:00)Nee hoor, met traktor 3 heb je geen geluidskaart nodig :)
Al mijn mixxen op mijn site zijn met traktor gemixxed, koptelefoon in de line-out en mixxen maar.
Gewoon je uitgang in traktor op monitor zetten zodat je ook je ge'cue kunt horen. Voordeel is dat je dan wel kunt cue'en, maar als je het opneemt, wordt dat niet opgenomen. :)Topic: Hulp verzocht bij aankoop draaitafels (1-6-2006 15:00:00)Niks mis met de zoekfunctie, alleen zijn er mensen die het makkelijker vinden om een vraag te stellen en meteen antwoord te krijgen, dan 30 search-topics door te spitten.
Jammer genoeg weten ze niet dat je door het doorspitten van die topics, die misschien wel of juist niet betrekking hebben op je vraag, meer te weten komen dan het stellen van een simpel vraagje.
'Luiheid is des duivels oorkussen'..Topic: Zomerhit van dit jaar??? (31-5-2006 16:12:00)
Wat ik doe is de hoesjes van internet halen (of inscannen als ze nog niet online staan) en dan in photoshop aanpassen zodat ze 12 bij 9 cm zijn. Hierdoor heb je aan de bovenzijde een beetje ruimte om de cd eruit te halen EN beschadig je je originele hoesjes niet!
En tsja, ik ken m'n cd-mappen van voor naar achter zowat van buiten dus terug vinden is niet vaak zo'n probleem. Overigens als je hem eruit haalt onthoudt je toch wel waar je hem er ongeveer uit hebt gehaald, want het is niet zo dat je hem een half uur later pas terug stopt, meestal al na 3 minuten ofzo..
Bij dubbelaars pak ik zeg maar de voorkant en achterkant van het hoesje en doe cd1 achter de voorkant en cd2 achter de achterkant. Ik zal eens kijken of ik v/d week even een fotootje kan schieten om het hier te laten zien.
Topic: Traktor (17-6-2006 17:50:00)En tsja, ik ken m'n cd-mappen van voor naar achter zowat van buiten dus terug vinden is niet vaak zo'n probleem. Overigens als je hem eruit haalt onthoudt je toch wel waar je hem er ongeveer uit hebt gehaald, want het is niet zo dat je hem een half uur later pas terug stopt, meestal al na 3 minuten ofzo..
Bij dubbelaars pak ik zeg maar de voorkant en achterkant van het hoesje en doe cd1 achter de voorkant en cd2 achter de achterkant. Ik zal eens kijken of ik v/d week even een fotootje kan schieten om het hier te laten zien.
skyline643 schreef:
kun je mij de eenvoudigste manier (en goedkoopste
) zeggen om traktor op te splitsen in 2 kanalen? Deck A naar een kanaal van mijn mixer en Deck B naar een ander kanaal naar mijn mixer. Zo kan ik via mijn mengpaneel mixen. Het schijnt dat dat moet lukken.En dan gewoon je kabels naar je mengpaneel en in traktor de goede kanalen instellen. tadaa..
Reind schreef:
pascal schreef:
Voor je het weet wordt je door een arrestatie team gepakt wegens 'Palestijns Lichamelijke Opblazen'
'Hi-Skool - Summer Nights
Dario - De Clown
Altijd Lazerus - Verdomd Alleen
Coolgirlz - Somewhere over the rainbow
DJ Maurice - Dromen zijn Bedrog
DJ Maurice - I Kiss Your Lips
DJ Miko - What's Up
Fred & Aad - We maken het laat
Hermes House Band - Live is Life
Altijd Lazerus - Knocking on Heavens Door
Bombi - Oh Mandy
En zo kan ik nog wel even doorgaan met apres-ski/feest nummers. Nu dance covers:
DJ Alive & Kicken - Shined on Me
Flip & Fill - I Wanna Dance with Somebody
The Real Booty Babes - Since U Been Gone
Mylo vs. Gloria Estefan - Dr. Pressure
Don Diablo vs. Divided - Easy Lover
Groove Coverage - Poison (Zowat alles van Groove Coverage is gecovered)
Royal Gigolos - California Dreaming (Ook alles van de Royal Gigolos is gecovered)
Team X - Love Generation
DJ Kicken vs. MC-Q - Zombie 2005
etc. etc. etc. De lijst is echt oneindig..
Topic: Traktor (2-6-2006 03:19:00)Dario - De Clown
Altijd Lazerus - Verdomd Alleen
Coolgirlz - Somewhere over the rainbow
DJ Maurice - Dromen zijn Bedrog
DJ Maurice - I Kiss Your Lips
DJ Miko - What's Up
Fred & Aad - We maken het laat
Hermes House Band - Live is Life
Altijd Lazerus - Knocking on Heavens Door
Bombi - Oh Mandy
En zo kan ik nog wel even doorgaan met apres-ski/feest nummers. Nu dance covers:
DJ Alive & Kicken - Shined on Me
Flip & Fill - I Wanna Dance with Somebody
The Real Booty Babes - Since U Been Gone
Mylo vs. Gloria Estefan - Dr. Pressure
Don Diablo vs. Divided - Easy Lover
Groove Coverage - Poison (Zowat alles van Groove Coverage is gecovered)
Royal Gigolos - California Dreaming (Ook alles van de Royal Gigolos is gecovered)
Team X - Love Generation
DJ Kicken vs. MC-Q - Zombie 2005
etc. etc. etc. De lijst is echt oneindig..
Ok.. ik als Traktor specialist (Uhum) zal even helpen.
Gebruik je Traktor 3? Zo ja, lees dan verder.
Ik maak (voorlopig nog) al mijn live mixxen met Traktor3 (Zie mijn site voor voorbeelden). De truk is dat je geen extra geluidskaarten nodig hebt. Alleen een line-out voor je koptelefoon of speakers en een goed gehoor.
Wat ik heb gedaan is de belangrijkste dingen onder mijn toetsenbord keys gestopt. Play/Pause Cue/Play Pitch Up/Down Pitch Bend etc.
Zorg dat je als output voor je geluid bij de instellingen de monitor kiest. Hierdoor hoor je ook je geluid als je schuiven naar beneden staan maar je 'cue' knop in het mengpaneel aan staat. Het mooie hiervan is dat als je je mix opneemt dit geluid niet wordt opgenomen :).
Nu laad je een track in deck A en drukt op Play. Dan laad je een track in deck B en synced hem (ook weer een sneltoets). Uit ervaring weet ik dat het 99% van de gevallen niet exact klopt. Maar leve het gehoor. Nu is de truuk om met je pitch up/down knoppen je track probeert gelijk te krijgen. Als dit gelukt is laat je hem in de outro van track 1 gelijk lopen en laat de schuif langzaam opkomen. als ze allebei open staan klooi je een beetje met de EQ, het laag van de ene omlaag en de andere omhoog (of gewoon de kill knoppen omzetten wat via het toetsenbord in 1 handige beweging kan), en je laat de andere track weer uitfaden.
Tadaa, je eerste mix.
Meer ga ik niet verklappen, want je moet natuurlijk wel een beetje oefenen. Mocht je geslaagd zijn dan is er de cursus Traktor3 voor gevorderden, ik ben nu namelijk een beetje aan het klooien met 4 decks tegelijk :).
Als je het overigens live wilt doen moet je een geluidskaart kopen met meerdere uitgangen, zodat je je cue kanaal wel alleen over je hoofdtelefoon kunt doen. Maar probeer het eerst zo maar eens, want zover ik kan lezen heb je nog geen idee van wat je allemaal met traktor kunt!
Topic: Welke nummers passen lekker in de mix? (2-6-2006 00:30:00)Gebruik je Traktor 3? Zo ja, lees dan verder.
Ik maak (voorlopig nog) al mijn live mixxen met Traktor3 (Zie mijn site voor voorbeelden). De truk is dat je geen extra geluidskaarten nodig hebt. Alleen een line-out voor je koptelefoon of speakers en een goed gehoor.
Wat ik heb gedaan is de belangrijkste dingen onder mijn toetsenbord keys gestopt. Play/Pause Cue/Play Pitch Up/Down Pitch Bend etc.
Zorg dat je als output voor je geluid bij de instellingen de monitor kiest. Hierdoor hoor je ook je geluid als je schuiven naar beneden staan maar je 'cue' knop in het mengpaneel aan staat. Het mooie hiervan is dat als je je mix opneemt dit geluid niet wordt opgenomen :).
Nu laad je een track in deck A en drukt op Play. Dan laad je een track in deck B en synced hem (ook weer een sneltoets). Uit ervaring weet ik dat het 99% van de gevallen niet exact klopt. Maar leve het gehoor. Nu is de truuk om met je pitch up/down knoppen je track probeert gelijk te krijgen. Als dit gelukt is laat je hem in de outro van track 1 gelijk lopen en laat de schuif langzaam opkomen. als ze allebei open staan klooi je een beetje met de EQ, het laag van de ene omlaag en de andere omhoog (of gewoon de kill knoppen omzetten wat via het toetsenbord in 1 handige beweging kan), en je laat de andere track weer uitfaden.
Tadaa, je eerste mix.
Meer ga ik niet verklappen, want je moet natuurlijk wel een beetje oefenen. Mocht je geslaagd zijn dan is er de cursus Traktor3 voor gevorderden, ik ben nu namelijk een beetje aan het klooien met 4 decks tegelijk :).
Als je het overigens live wilt doen moet je een geluidskaart kopen met meerdere uitgangen, zodat je je cue kanaal wel alleen over je hoofdtelefoon kunt doen. Maar probeer het eerst zo maar eens, want zover ik kan lezen heb je nog geen idee van wat je allemaal met traktor kunt!
DJ Munch schreef:
Mjah, maar dan moet ik nog eens in de computerwinkel graken voor een 2de geluidskaart...Al mijn mixxen op mijn site zijn met traktor gemixxed, koptelefoon in de line-out en mixxen maar.
Gewoon je uitgang in traktor op monitor zetten zodat je ook je ge'cue kunt horen. Voordeel is dat je dan wel kunt cue'en, maar als je het opneemt, wordt dat niet opgenomen. :)
Dré schreef:
Stabieler bij een lagere naalddruk. Ik denk dat ik dit nu voor de 30e keer in het forum opschrijf en vraag me dan ook af wat er nu precies mis is met de zoekfunctie van het forum. Vertel het me zodat ik het wellicht kan verbeteren...Jammer genoeg weten ze niet dat je door het doorspitten van die topics, die misschien wel of juist niet betrekking hebben op je vraag, meer te weten komen dan het stellen van een simpel vraagje.
'Luiheid is des duivels oorkussen'..
Nog een paar platen die nu al grijs gedraaid zijn maar het toch goed gaan doen:
Pakito - Living on video
Marco - Rood
Toppers - Wir sind die hollander (word denk ik de WK hit)
Topic: Gezocht een zanger (29-5-2006 22:59:00)Pakito - Living on video
Marco - Rood
Toppers - Wir sind die hollander (word denk ik de WK hit)
Volgens mij heeft Jan Vis Management ook een hoop van die 'rotzooi' ;). Ik weet dat de kroegbaas van mijn stamcafé daar vaak acts besteld. Maar rond wat voor prijs zit je zelf te denken? Want voor een beetje 'bekend' zit je al snel aan de 1000 euri..
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (29-5-2006 19:46:00)Hoewel nu al grijs gedraaid:
Fedde le Grand - Put your hands up 4 detroit.
Nummer komt me nu al de strot uit, helaas, want het is gewoonweg een goeie plaat (gelukkig is de B-Kant ook lekker). Ondanks dat denk ik dat hij het v/d zomer goed gaat doen in de discotheken/clubs..
Fedde le Grand - Put your hands up 4 detroit.
Nummer komt me nu al de strot uit, helaas, want het is gewoonweg een goeie plaat (gelukkig is de B-Kant ook lekker). Ondanks dat denk ik dat hij het v/d zomer goed gaat doen in de discotheken/clubs..