Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 20 van 35)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 31-10-2024
30-3-2005 18:15
1 x bewerkt. Laatst door Max op 30-3-2005 18:19
Voegen inderdaad erg weinig toe, maar de reden waarom ik naar table top's zit te kijken is omdat ik dan een meubel systeem op het oog heb! Aangezien ik het werken met tafels en doeken erg beu ben.
D@VE!Standaard Lid
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
30-3-2005 18:19

Max schreef:

Ben toch ook aan het overwegen twee stuks CDJ-200 te nemen, omdat deze voor mijn doel prima zijn. Ben toch erg benieuwd naar je bevindingen Dave wink ;).
Laat het je weten, morgenavond de eerste en meteen flinke testbeurt ;)
Music Is My Religion !
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-4-2005 00:59
Ik kwam vandaag dit filmpje tegen -> https://www.gerard.gieterveen.com/cdj-200%20promo.wmv

Allereerst wil ik even kwijt dat Jeroen zich echt moet gaat melden bij zijn huisarts en even zijn temperatuur laat controleren..... laugh :D (zie einde filmpje)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
16-4-2005 01:49
Ik heb in Frankfurt uitgebreid met de CDJ-200 kunnen spelen, want Pioneer was zo vriendelijk geweest er een hoop speelklaar neer te zetten.

In het kort: het lijkt mij een prima speler. Snel, ongetwijfeld heel betrouwbaar (zo komt hij ook over, al zegt dat niet alles), en alles wat erop zit werkt prima. Het ding komt ook wat professioneler en serieuzer over dan de CDJ-100. Seamless loop mag natuurlijk niet ontbreken op een beetje cd-speler tegenwoordig, dus goed dat dat er nu op zit.

Behalve de loop inkortfunctie zit er niet zo gek veel op dit apparaat. Tuurlijk, hij speelt mp3 (niet getest, maar het zal best werken) maar voor functies als sampler en scratch zit je verkeerd. De loop is er maar één en het beginpunt is niet corrigeerbaar. De speler biedt wel cd-text (in tegenstelling tot zelfs de duurdere CDJ-800!), maar het schermpje waarop deze tekst verschijnt is vrij klein, ik meen maar een positie of 8. En de pitch control gaat geen procentje verder dan 16%. Wat mij betreft trouwens meer dan genoeg voor het meest voorkomende mixwerk. Verder nog een snelle BPM-counter.

De "o jee ik heb per ongeluk op eject gedrukt" noodfunctie vind ik echt een misser. Blokkeer dan gewoon de eject-toets tijdens het spelen. Nu moet je de cd weer terug in het apparaat duwen en wachten tot die is ingelezen (en al die tijd is het stil...).

Samengevat (hoewel ik hem te kort heb geprobeerd om er al een eindoordeel over te geven): een serieus apparaat met voldoende functies voor de niet al te creatieve dj. Geen schokkende mogelijkheden en zeker geen lage prijs (de stap naar de CDJ-800 is niet erg groot, al mist die wel zaken als mp3-ondersteuning en cd-tekst). Een echte Pioneer dus!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 25-10-2024
16-4-2005 02:08
Ik proef toch enige negatieve toon in je tekst Victor happy :) ..

Creativiteit vind ik niet afhankelijk van de effecten op een speler. Eject knop blokkeren tijdens spelen? Alsjeblieft niet.. Is mij tenminste op mijn pioneers sinds jaren al niet meer verkeerd gegaan. Moet zeggen dat ze enkele punten echt goed verbeterd hebben. 100% pitch mocht er van mij wel bij (hoeveel effort is dat nou ?? ).

Teveel effecten en foefjes is ook niet alles. Laatst in Spetters zoetermeer geweest. Daar staat een dj op een denon te draaien, en vast helemaal geil van zijn effectjes. Was zijn gepiel na een uur alweer spuugzat. Natuurlijk een fout van de dj.. Maar geef zulke figuren alsjeblieft een pioneer wink ;) ..
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
16-4-2005 10:01
Nee hoor, zeker niet negatief. Integendeel, ik vond het best een lekker en compact spelertje. Er is waarschijnlijk een redelijk grote groep dj's voor wie dit de perfecte speler is. De conclusie is: redelijk prijzig voor de geboden mogelijkheden, maar wát er op zit werkt prima.

Blokkeren van de ejectknop vind ik zelf een prima oplossing. Als een fabrikant dat niet toepast: ook goed. Maar om dan een mogelijkheid te bieden om de cd weer terug te duwen waarna het apparaat opzoekt waar je gebleven was is echt zinloos: dat duurt veel te lang, en al die tijd is het stil. Wat ik wel moet zeggen is dat deze zinloze mogelijkheid in ieder geval niet in de weg zit (je hebt er geen last van).

Tot slot nog dit: dj's die teveel effecten gebruiken geef je geen Pioneer, die stuur je naar huis!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
16-4-2005 10:44
Heb hem alleen even in mijn handen gehad, ze zijn wel een stukkie zwaarder geworden zeg!

Maar Victor is ook helemaal de Denon men, dus dat van die negatieve toon in zijn post is dan ook niet helemaal verwonderlijk razz :p

Ik ben dan juist weer een Pioneer men (alleen niet de mixers) en hou van gewoon simpele spelers die overzichtelijk zijn zonder al die gekke effecten(zit wel op je mixer). De CDJ-200 is dan naar mijn idee de perfecte speler omdat ik eigenlijk alleen de loop op mijn 100's miste.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
RobbieBStandaard Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
16-4-2005 15:03
Net dat filmpje bekeken en vooral die functie dattie verder speelt als je op play drukt terwijl je de cue knop inhoudt is toch wel relaxxed, niet dat je het vaak zal gebruiken ofzo, maar dit is de eerste speler die ik ken die dit heeft en gewoon een heel simpele maar toch waardevolle toevoeging!

En voor overslaan hoef je ook al niet bang te zijn :)

Het enige wat ik toch wel mis is 100% pitch en een cdj800/1000 platter, maar jah, je moet ergens op bezuinigen bij een 'budget' speler..

Ps. Ik ben nu overigens wel aan 't twijfelen geraakt. Ik wou 2 800's gaan kopen, maar nu ik dit filmpje heb gezien is de verleiding voor een 200 wel heel groot. scheelt me 260 euro en het enige wat je dan niet hebt is die platter en 100% pitch. die beatcutter van de 800 heb je in principe ook, alleen dan in een 1 knops functie. Hmm.. toch nog maar eens goed nadenken!
En ik hoorde dat het goed klonk..
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
16-4-2005 21:44
Beatcutter van de 200 lijkt me uitgebreider. Weliswaar met maar 1 toetsje MAAR je zit niet meer vast aan de 4 vooraf ingestelde deeltallen bij de 800.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RobbieBStandaard Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
18-4-2005 14:39

Dré schreef:

Beatcutter van de 200 lijkt me uitgebreider. Weliswaar met maar 1 toetsje MAAR je zit niet meer vast aan de 4 vooraf ingestelde deeltallen bij de 800.
Klopt helemaal, je kunt nu ook langere loops 'cutten'. Overigens nog een puntje van kritiek op die review. Het testen van de shockproof wordt gedaan met een mp3 cd. Deze ligt bij een B-speler al op minstens 50 seconden. Hoe het met de gewone cd's is weet je nu dus nog niet. Maar Pioneer scoort sowieso wel goed op dit punt.
En ik hoorde dat het goed klonk..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)