Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hendrik

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 3 van 20)

Topic: complete noob met ambitites! Volledige PA set bouwen (26-11-2005 19:56:00)

Janbo schreef:

Het lijkt alsof je een deken over je speakers gooit! Daarnaast neemt het ruisniveau sterk toe.
In het laag zijn de verschillen minder groot, maar in totaal is de Behringer voor mij niet meer dan een stukje speelgoed voor tienerhifi. wink ;)Komt bij dat de Behringer na iets meer dan een jaar problemen begon te krijgen met plotselinge ruis-aanvallen, uitval van kanalen en schakelaars die af en toe dienst weigerden.
Het valt mij mee dat ik deze klachten niet vaker hoor. Helaas de ervaring met meerdere apparaten die allemaal na verloop van tijd precies dezelfde mankementen vertoonden. Kanaaluitval, ruis die plotsling opkomt en ook weer verdwijnt.
Topic: Raylight vs PAR (26-11-2005 18:07:00)

MBF schreef:

Hendrik schreef:

MBF schreef:

er staat niet veel op. Alleen een 2 en dit tekentje:

zoeits Me camera is leeg en het is moeilijk te zien. Ik probeer vanavond foto's te maken.
Dat moet wel een GE lamp zijn.
Hoe weet je dat?, het staat namelijk niet op het glas alleen op de lampvoet en dan bedoel ik waar die 2 pinnen uitkomen. Het zti dus op het stenen blokje geprent dat om de pinnetjes heen zit. Ik vind het niet echt op een GE logo lijken. Het lijkt net CP met 1/3e cirkel.
Ah, ik meende dat het op het glas stond. De eerste chinees die ook nog het GE logo probeerde te imiteren moet ik nog tegenkomen, vandaar.
Topic: Raylight vs PAR (25-11-2005 22:51:00)

LJ TDD schreef:

Ik heb een keer megemaakt dat raylight lampen zijn "ontploft" en dat er glas scherven naar beneden kwamen. Ik weet wat de precieze oorzaak was maar vanaf toen gebruikten we alleen maar "volglas" lampen
Hmm, ik heb een keer meegemaakt dat een haas dwars door mijn grill vloog. Nu ga ik op mijn skateboard naar het werk. Wel zo gezond, je moet alleen 4 uur eerder uit je bed.

Als er glas je par behuizing uitvliegt dan gaat er iets verkeerd. Om dan de raylights maar uit te bannen.... dat kan maar tis wel drastisch. Zou het kunnen zijn dat je iets verkeerd hebt gedaan? Heel misschien?
Topic: Raylight vs PAR (25-11-2005 22:37:00)

LJ TDD schreef:

Koop GEEN Raylight

Deze lampen öntploffen"vrij makkelijk en dan heb je vrij veel warme glasschervenover je pupliek!!!
Verklaart u nader!
Topic: Raylight vs PAR (25-11-2005 22:37:00)

MBF schreef:

er staat niet veel op. Alleen een 2 en dit tekentje:

zoeits Me camera is leeg en het is moeilijk te zien. Ik probeer vanavond foto's te maken.
Dat moet wel een GE lamp zijn.
Topic: truss schoonmaken (15-11-2005 19:46:00)
Als je bij zoeken "truss slaat wit uit" intikt dan krijg je een relevant topic. Sticker resten etc zou ik gewoon met wasbenzine doen. Das het minst agressief en het meest vriendelijk om mee te werken. De uitslag die ik er op had ging er vrij goed af met schoon makers azijn. Je moet alleen geduldig zijn en het de gelegenheid geven om in te werken.
Donkergrijze plekken en krassen etc.
Ik ben met polish filterframes eens bezig geweest met koperpoets. Dit gaf een zeer goed resultaat. Ze zijn daarna echter vrij snel de deur uit gegaan dus hoe het zich in de praktijk blijft houden kan ik je dus niet vertellen.
Topic: houtbewerking : schuin zagen (15-11-2005 00:08:00)
Vaktip,
Een schuuroppervlakte realiseren dat ruim de lengte van het te schuren oppervlak bestrijkt. Bijvoorbeeld een schuurband of een stuk papier van een rol om een lat. Een strook op een werkbank.
Topic: Stroom verdelen (15-11-2005 00:04:00)
Ik doel dan ook meer op een kabel pakken met voldoende diameter i.p.v. zelf de meterkasten gaan inspecteren. Zoals in geval van dit genoemde verloopje. Dat verloop kan geen kwaad mits goed afgezekerd door de lokale installateur.
Topic: Stroom verdelen (14-11-2005 19:28:00)
Het punt is dat veel lompe boeren niet weten dat jij 1,5mm gebruikt. In de horeca komt het nog wel eens voor dat er zwaarder in gedrukt zit. Dat is makkelijk, want dan "ploft" het namelijk wat minder snel. En tsja, de verhalen dat er cafe's etc etc afbranden door "kortsluiting" zijn slechts dagelijks in de krant te lezen.

"Leuk" voorbeeld uit de praktijk trouwens;
Sta ik een half jaar geleden bij de afhaalbalie van de chinees, zie ik een geel/bruinig stuk tweelingsnoer vanuit een wcd omhoog het systeemplafond in lopen. Ok, dacht ik, creatief bezig.
Toen ik 5 minuten later opmerkte dat ca 15 mtr verderop 2 koffiezetapparaten aangesloten zaten op een gelig stuk tweelingsnoer. Lopende uit datzelfde systeemplafond, met verdacht veel gelijkenis aan het eerste snoer.....sad :(
Snoer even beetgepakt en moest helaas constateren dat ik het toch wel snel moest los laten omdat het anders wel eens vast zo kunnen blijven plakken aan mijn vingers, jah.
Ik in mijn gebrekkig chinees uit proberen te leggen dat het gevaarlijk was, ehhm; sambal bai? Daarna nog eens 2 keer een opmerking geplaatstt, wederom zonder resultaat.

Moraal van het verhaal;
Ga er nooit vanuit "het zal wel goed zijn" want "hobby bobben" kunnen ze allemaal.

Wij danken u.
Topic: Stroom verdelen (14-11-2005 18:50:00)

Laxap schreef:

okay, duidelijke taal zo!

bedankt
Maar als je werkt met 5 x 1,5mm2 naar je CEE 32A (lijkt me stug) en er 20A i.p.v. 16A zekeringen inzitten.... Dan zou er weleens wat warmte ontwikkeling op kunnnen treden.