Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van )pieter(

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 3 van 20)

Topic: Best amp voor JBL SRX 728s (21-6-2011 21:02:00)

BSS schreef:

ik bedoelde iemand anders
meer jbl boeren in de buurt dan ik dacht dus ;)
doet de 18g50 het alweer? :) kon er last minute niet zelf bij zijn..
Jacobs (Azoe), dan geloof ik dat andere Kristof (S&P)daar ook bijhuurt. Wist niet dat zij ook JBL hadden happy :)
En hier zit inderdaad meer JBL dan je zou vermoeden, het blijven natuurlijk ook goede kastjes.
De 18g50 ligt helaas nog in de kelder, maar als er schot in de zaak komt zal je het hier wel merken laugh :D

Groeten
Topic: Best amp voor JBL SRX 728s (21-6-2011 20:12:00)

HR Sound schreef:

Had me niet echt gerealiseerd dat de Crest zoveel vermogen uit het net slurpt.
Crest 9001 eist inderdaad zijn eigen 16A groepje op, als het niet meer is. Heb ze regelmatig zien voorbijkomen met een monofase 32A stekker eraan.

Groeten
Pieter
Topic: Best amp voor JBL SRX 728s (21-6-2011 20:10:00)

Victor schreef:

Ik heb ze hier zowel op een I-Tech 4000, I-Tech 6000 en in bridge geschakelde CE-4000's gehad. Op die laatste is er (4 Ohm bridge) 3.600 Watt per kant beschikbaar, nog iets meer dan de I-Tech 6000 zelfs. Ik moet zeggen dat het resultaat op ieder van deze versterkers super is. Wat een laag komt er uit deze monsters, superstrak en diep.

Ik kan niet zeggen dat ik voorkeur heb voor een van de I-Techs of voor de gebrugde CE's. Al is een enkele I-Tech wel 20 kg lichter en 4HE minder hoog dan twee CE's.
3600 watt bridge in 4 Ohm voor de CE's is wel lichtjes overdreven denk ik. 1800 watt op 2 Ohm halen ze op 1kHz maar de Itech6000 zijn gemeten over de volledige frequentieband (20Hz-20kHz) 2500 watt op 4 Ohm.
Daarbij komt nog dat in 4 Ohm bridge de voeding een stuk zwaarder belast wordt waardoor ze in feite in pure watts, denk ik, nauwelijks voor elkaar onderdoen.
Voorts vind ik op 4 Ohm bridge of 2 Ohm stereo draaien, een beetje teveel van het goede. Je versterker loopt immers op zijn tenen.

Groeten
Pieter
Topic: Best amp voor JBL SRX 728s (21-6-2011 20:00:00)

BSS schreef:

Die van Kristof zeker? :)
Ik hoor meestal die van Fan Events. Meende ook dat Kristof (S&P) daar ook bijhuurde? Of heeft Kristof zelf JBL liggen?

Groeten
Pieter
Topic: Best amp voor JBL SRX 728s (21-6-2011 13:52:00)
Hoor ze hier in de buurt regelmatig op een Crown Itech 4000 en moet zeggen dat dat niet verkeerd klinkt.
Itech 6000 (te koop in het 2dehands gedeelte) zal ook wel aardig zijn laugh :D

Groeten
Pieter
Topic: Showtec Atmos serie (20-6-2011 21:23:00)
Let wel op dat ik nooit echt heb geweten hoe de z1000 presteerde toen hij nieuw was. Maar in ieder geval denk ik dat de Atmos 2000 zeker wel een alternatief kan bieden tov. de Z1500.

Groeten
Topic: Showtec Atmos serie (20-6-2011 20:25:00)
Heb hier de Atmos 1000 en de F350 in gebruik.
- Atmos 1000 is aangeschaft ter vervanging van een Z1000. Deze Z1000 had ik jaren geleden op de kop getikt en diende tot kort geleden voor de echt kleine dingtjes om toch maar iets rook te hebben. ZR33's kan je natuurlijk niet overal neerzetten.
De Atmos vervult zijn taak zoals het hoort, zoals ik verwacht had volgens de prijs, geeft iets minder output dan de Z1000 maar voor het geld mag ik niet klagen.

- Atmos F350: Leuk apparaatje, zeker voor het geld en met DMX wat fantastisch is natuurlijk. Het blijft wel een fazer, dus af en toe nog wel eens een echt rookpluimpje maar voor het geld. Kopen! Afstandsbediening heb ik nog niet gebruikt.

Groeten
Pieter
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (7-6-2011 22:31:00)

Victor Junior schreef:

Ik schroef mijn chassisdelen altijd, en als ik de powercon aan de achterzijde had gestopt, had de stekker er niet meer goed in gekund vanwege het feit dat de schroefjes aan de voorzijde net iets te ver uitsteken.
Ok, valabel argument laugh :D Maakt in principe natuurlijk niets uit maar omdat de rest er zo netjes achterop zat, zou ik het persoonlijk wel mooier gevonden hebben.

Mits de versterkers wat minder vermogen hadden leken ze me wel interessant voor op kleine sub-top combinaties. Ik geloof trouwens dat ze ook nog niet op de site van Eric Audio stonden (heb even in de vlucht gekeken).

Groeten
Pieter
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (7-6-2011 20:11:00)
Netjes, persoonlijk vind ik het alleen jammer van de powercon op de achterkant (waarom ook niet gewoon langs achter gepopt?)
Hoe bevallen de 4kanaals ampjes, met wat zijn te vergelijken, in welke prijsklasse zitten ze...Kortom vertel er eens meer over wink ;)

Groeten
Pieter
Topic: 230 volt verdeelblokken (7-6-2011 11:26:00)

René Eppink schreef:

En hoe werken die dingen in de praktijk?(stel je voor dat je ze als inprikpuntjes hebt liggen voor van alles en nog wat) Qua ordelijkheid en hoe makkelijk je kunt inprikken? Mij lijken ze in veel gevallen eigenlijk vrij onhandig om eerlijk te zijn.
Dag René,

Die dingen gebruiken wij in de praktijk voor in de truss. Dit omdat ik de normale stekkerdozen (zware) te groot en lomp vind voor in de trussen, de kleintjes vind ik dan weer niet stevig genoeg en er zit altijd zo'n ellendig 3g1.5 kabeltje aan.
We hebben de bovengaande stekkerdozen (3weg zoals Keraf en ABL ze hebben) allemaal uitgerust met 1 meter 3g2.5 kabel en een Keraf KE521 stekker. Deze steken dan ook in een apart vak van onze 'schuko kit'.

Voor inprikpunten (op de grond) worden zware 4weg-stekker blokken (uiteraard zwart) gebruikt. (KE15BZW, met 3meter kabel 3g2.5 + KE521 stekker)

Groeten
Pieter