Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sntho0
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 2 van 20)
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (20-9-2011 14:08:00)Specs zijn gewoon door een ieder na te slaan:Ja, had ik ook wel gezien, maar als je in Google "LEM hurricane" intikt is dit het eerste wat je tegenkomt en dat maakt het wel verwarrend:
www.meetmusic.com/nl/archivedetail.asp?id=382&subrubriek=7
H 200 A: bi-amped topkast (60°x40°) met 12” woofer en 1” driver met een totaal vermogen van 200 WattTopic: LEM Hurricane samen met Hercules (19-9-2011 09:09:00)Als dat vermeld wordt dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Dré schreef:
sntho0 schreef:
Trouwens, weet iemand of er in die actieve hurricane's bi-amped zijn? Ergens heb ik gelezen van wel,Loudspeaker specifications
Components High: 1" driver with EWT horn
Low: 12'' woofer
Power handling
(EIA RS-426A) Continuous: 200W
Peak: 400W
Impedance 8 ohms
Passive crossover 3,5 kHz @ 12/18dB/oct.
Connections (passive versions) 2 x speakon
Construction High-density poplar chipboard with scratch-resistant gark grey carpet; metal grid; 1 handle; speaker stand adapter
Dimensions
(W x H x D) 390 x 508 x 325 mm / 15,4'' x 20'' x 12,8''
Weight 17 kg / 37,4 lbs
System specifications
Frequency response 55Hz - 20kHz
Sensitivity 120 dB max SPL continuous
Dispersion (OxV) 60° x 40°
Specifications are subject to change without notice.
Verschillende sets gebruiken die niet per definitie hoeven te sommeren (en bij muziek uit 4 hoeken hebben we het precies daar over) is geen probleem.Components High: 1" driver with EWT horn
Low: 12'' woofer
Power handling
(EIA RS-426A) Continuous: 200W
Peak: 400W
Impedance 8 ohms
Passive crossover 3,5 kHz @ 12/18dB/oct.
Connections (passive versions) 2 x speakon
Construction High-density poplar chipboard with scratch-resistant gark grey carpet; metal grid; 1 handle; speaker stand adapter
Dimensions
(W x H x D) 390 x 508 x 325 mm / 15,4'' x 20'' x 12,8''
Weight 17 kg / 37,4 lbs
System specifications
Frequency response 55Hz - 20kHz
Sensitivity 120 dB max SPL continuous
Dispersion (OxV) 60° x 40°
Specifications are subject to change without notice.
www.meetmusic.com/nl/archivedetail.asp?id=382&subrubriek=7
H 200 A: bi-amped topkast (60°x40°) met 12” woofer en 1” driver met een totaal vermogen van 200 Watt
Een aardige discussie inmiddels. Was niet mijn bedoeling. Ik had er ook expliciet bij gezet dat het voor mij alleen is op de zolder en niet voor professioneel gebruik.
Ik vindt het gewoon mooi dat het geluid van 4 kanten komt en ik zit in het midden. Ik weet wel dat je eigenlijk geen verschillende boxen moet gebruiken voor dezelfde frequenties. Maar, misschien dat de specs van de hercules en de hurricanes zo dicht bij elkaar liggen dat het niet zo veel uitmaakt. Ik heb het nog niet kunnen vinden, maar zou het niet kunnen dat voor beide boxen dezelfde speakers gebruikt worden?
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (18-9-2011 18:24:00)Ik vindt het gewoon mooi dat het geluid van 4 kanten komt en ik zit in het midden. Ik weet wel dat je eigenlijk geen verschillende boxen moet gebruiken voor dezelfde frequenties. Maar, misschien dat de specs van de hercules en de hurricanes zo dicht bij elkaar liggen dat het niet zo veel uitmaakt. Ik heb het nog niet kunnen vinden, maar zou het niet kunnen dat voor beide boxen dezelfde speakers gebruikt worden?
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen.
Klink het niet dan verkoop ik ze wel weer.
Trouwens, weet iemand of er in die actieve hurricane's bi-amped zijn? Ergens heb ik gelezen van wel, maar als ik hem losschroef dan kan ik dat niet waarnemen. Er komen maar 2 draden vanaf de versterker richting filter. Dit kan toch niet bi-amped zijn?
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (18-9-2011 13:09:00)Klink het niet dan verkoop ik ze wel weer.
Trouwens, weet iemand of er in die actieve hurricane's bi-amped zijn? Ergens heb ik gelezen van wel, maar als ik hem losschroef dan kan ik dat niet waarnemen. Er komen maar 2 draden vanaf de versterker richting filter. Dit kan toch niet bi-amped zijn?
2 mensen, 2 meningen.
Tja............
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (18-9-2011 11:54:00)Tja............
Het zijn toppen. Ik wil dat het geluid van 4 kanten komt. Vind ik gewoon mooi.
Het is gewoon bij me in huis op een grote zolder. Voor de echte bassen heb ik een actieve sub.
Topic: LEM Hurricane samen met Hercules (18-9-2011 10:41:00)Het is gewoon bij me in huis op een grote zolder. Voor de echte bassen heb ik een actieve sub.
Ik heb een stel Lem Hurricane 200 actieve speakers en wil daar nog een stel aan vast koppelen.
Ik weet dat een ander stel hurricane's de beste oplossing is, maar nu kan ik een stel Hercules 200 speakers kopen.
En die vind ik ook veel mooier.
Zou dit, kwa geluid, kunnen? Fase verschillen? Beide 12 en 1 inch en wattages ook gelijk. Ik kan verder maar weinig vinden over de specs.
Al vast bedankt!
Topic: Nieuwe (lichtgewicht) versterkers behringer INUKE (24-8-2011 15:10:00)Ik weet dat een ander stel hurricane's de beste oplossing is, maar nu kan ik een stel Hercules 200 speakers kopen.
En die vind ik ook veel mooier.
Zou dit, kwa geluid, kunnen? Fase verschillen? Beide 12 en 1 inch en wattages ook gelijk. Ik kan verder maar weinig vinden over de specs.
Al vast bedankt!
Gevonden op deze site: www.billfitzmaurice.info/forum/viewtopic.php?f=6&t=15693
Re: BEHRINGER iNUKE NU3000
This is from a German review for the 3000
Peak power 20ms/1000Hz
8 Ohm 2x465
4 Ohm 2x870
2 Ohm 2x1700
RMS (sine wave))
8 Ohm 2x312
4 Ohm 2x600 (2x375 after 3 seconds)
2 Ohm 2x1176 (2x750 after 1 second, protect after 5 seconds)
Topic: Nieuwe (lichtgewicht) versterkers behringer INUKE (21-8-2011 12:08:00)Re: BEHRINGER iNUKE NU3000
This is from a German review for the 3000
Peak power 20ms/1000Hz
8 Ohm 2x465
4 Ohm 2x870
2 Ohm 2x1700
RMS (sine wave))
8 Ohm 2x312
4 Ohm 2x600 (2x375 after 3 seconds)
2 Ohm 2x1176 (2x750 after 1 second, protect after 5 seconds)
Heeft iemand de 3000 al geprobeerd?
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (27-11-2009 11:33:00)En hoe was het dan met de geluidskwaliteit?
Wij draaien namelijk ook met een WPP3000 en ik moet zeggen dat die heel best bevalt. Deze staat ook op de bassen en die doen je broekspijpen wapperen. Maar, onze ruggen vinden die WPP3000 helemaal niet leuk!
Topic: 4 of 2 ohm ? (16-10-2009 15:13:00)Wij draaien namelijk ook met een WPP3000 en ik moet zeggen dat die heel best bevalt. Deze staat ook op de bassen en die doen je broekspijpen wapperen. Maar, onze ruggen vinden die WPP3000 helemaal niet leuk!
Dré schreef:
Zelfs Crown geeft (of in ieder geval gaf) in de Macrotech handleiding aan dat 2 Ohm gebruik niet onder alle omstandigheden gewaarborgd kan worden.