Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Driveinteam
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Driveinteam (Pagina: 2 van 20)
Topic: Efficiënte sub opstellingen (10-7-2012 22:25:00)
Vandaag het een en ander geprobeerd, Eerst proberen wat verder te borduren op de opstellingen die dynacord voorschrijft maar dit vonden we eigenlijk in geen enkel geval lekker klinken. Uiteindelijk een rijtje van 12 subs naast elkaar gezet en dit klonk al stukken beter dan de standaard opstelling van 4 link 4 midden 4 rechts.
Vervolgens zijn we wat gaan spelen met delay puntjes over de subjes en daarmee hebben we uiteindelijk het resultaat behaald wat we graag wilden hebben. En gelijk een aantal settings gemaakt die voor bepaalde situaties handig zouden kunnen zijn. Wat trouwens erg opviel is dat je het geluid om deze manier erg mooi kan sturen.
Voor wat betreft de toppen, we hebben cobra 4 toppen, Cobra 4 Far toppen, en cobra 2 toppen. Omdat wij de far toppen altijd erg vervelend vinden klinken in feesttenten gaan we nu met 3 gewone toppen per kant werken en dan nog een links/rechts delay ergens halverwege de tent. maar wordt dus nog verder vervolgt na het weekend.
Topic: Efficiënte sub opstellingen (9-7-2012 14:20:00)Vervolgens zijn we wat gaan spelen met delay puntjes over de subjes en daarmee hebben we uiteindelijk het resultaat behaald wat we graag wilden hebben. En gelijk een aantal settings gemaakt die voor bepaalde situaties handig zouden kunnen zijn. Wat trouwens erg opviel is dat je het geluid om deze manier erg mooi kan sturen.
Voor wat betreft de toppen, we hebben cobra 4 toppen, Cobra 4 Far toppen, en cobra 2 toppen. Omdat wij de far toppen altijd erg vervelend vinden klinken in feesttenten gaan we nu met 3 gewone toppen per kant werken en dan nog een links/rechts delay ergens halverwege de tent. maar wordt dus nog verder vervolgt na het weekend.
Situatie voor wat betreft de toppen is als volgt:
Front - Links/rechts 3 Cobra toppen op elkaar
Infill - Links/rechts Variline 122 topje
Delay - Links/rechts 2 Cobra 2 toppen gevlogen
Morgen gaan we eerst op de zaak maar eens experimenteren met diverse opstellingen. Ik zal mijn bevindingen dan ook even hier terug melden. Tot zover iedereen al bedankt voor de input vooral het stukje van Jadjong.
Opstellingen die ik ga proberen morgen:
- Sub arc
- Endfire
- eventueel cardio
Topic: Efficiënte sub opstellingen (9-7-2012 10:44:00)Front - Links/rechts 3 Cobra toppen op elkaar
Infill - Links/rechts Variline 122 topje
Delay - Links/rechts 2 Cobra 2 toppen gevlogen
Morgen gaan we eerst op de zaak maar eens experimenteren met diverse opstellingen. Ik zal mijn bevindingen dan ook even hier terug melden. Tot zover iedereen al bedankt voor de input vooral het stukje van Jadjong.
Opstellingen die ik ga proberen morgen:
- Sub arc
- Endfire
- eventueel cardio
Dat zou inderdaad normaal ook mijn opstelling zijn. Echter is er nu de tijd om eens te experimenteren, dus dan willen we dat uiteraard ook graag doen. Want middels andere opstellingen moet er gewoon een mooier egaal sub te behalen zijn, En een winst in druk.
Topic: Efficiënte sub opstellingen (9-7-2012 09:01:00)De "lokatie" is een feestent van 25*60 meter, Waarin een podium staat aan de achterkant van 7.5*15 meter. Over de brede zijde van het podium wil ik dus mijn subs spreiden.
De subs verdelen dat gaat sowieso gebeuren, En ik wou er dan middels onderlinge delays een sub arc op processen. De sheet die ik gebruikt hebt houd overigens wel rekening met delay ten opzichte van de backline enz.
Klik
De toepassing zal komend weekend DJ, Live, en Tape act zijn.
Topic: Efficiënte sub opstellingen (9-7-2012 00:15:00)De subs verdelen dat gaat sowieso gebeuren, En ik wou er dan middels onderlinge delays een sub arc op processen. De sheet die ik gebruikt hebt houd overigens wel rekening met delay ten opzichte van de backline enz.
Klik
De toepassing zal komend weekend DJ, Live, en Tape act zijn.
Er zijn niet veel bedrijven die met deze subs werken helaas, En degene die wij kennen stapelen ze eigenlijk altijd gewoon. Het is helaas niet echt een set die heel veel in omloop is.
Dus ik hoop via deze weg toch nog achter efficiente sub opstellingen te komen, Ik ga de subarc sowieso uit proberen. Deze heb ik middels een excel sheetje van powersoft berekend. Maar zou dus graag weten of er nog dingen zijn waar op gelet moet worden en of andere opstellingen.
Topic: Efficiënte sub opstellingen (8-7-2012 23:45:00)Dus ik hoop via deze weg toch nog achter efficiente sub opstellingen te komen, Ik ga de subarc sowieso uit proberen. Deze heb ik middels een excel sheetje van powersoft berekend. Maar zou dus graag weten of er nog dingen zijn waar op gelet moet worden en of andere opstellingen.
Omdat ik het idee heb dat er meer te halen is uit de Cobra 4 PWH subs die we gebruiken wil ik hier eens informeren naar efficiënte opstellingen voor wat betreft de subwoofers. Komend weekend zitten we weer in een grote lokatie en is er tijd zat om eens wat te proberen. Wat ik wil bereiken is een mooier gespreid sub en eventueel zou een winst in druk ook mooi meegenomen zijn.
Wat ik ter beschikking heb voor het sub is het volgende:
12x Dynacord Cobra 4 PWH sub
3x Dynacord H5000
Ik heb dus 6 processor/amp kanalen ter beschikking, Wat voor onderandere een sub arc genoeg moet zijn. Wie heeft hier ervaring mee of met eventuele andere opstellingen en waar dient nog meer rekening mee gehouden te worden ?
Mocht iemand ideeën hebben voor andere efficiente opstellingen kan ik eventueel ook processen met Xilica Processors en dan als amps Lab.Gruppen FP6400. Hier zou ik in principe 12 aparte kanalen mee kunnen realiseren maar dit lijkt me vooralsnog niet nodig.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (3-7-2012 14:01:00)Wat ik ter beschikking heb voor het sub is het volgende:
12x Dynacord Cobra 4 PWH sub
3x Dynacord H5000
Ik heb dus 6 processor/amp kanalen ter beschikking, Wat voor onderandere een sub arc genoeg moet zijn. Wie heeft hier ervaring mee of met eventuele andere opstellingen en waar dient nog meer rekening mee gehouden te worden ?
Mocht iemand ideeën hebben voor andere efficiente opstellingen kan ik eventueel ook processen met Xilica Processors en dan als amps Lab.Gruppen FP6400. Hier zou ik in principe 12 aparte kanalen mee kunnen realiseren maar dit lijkt me vooralsnog niet nodig.
KLA is natuurlijk relatief nieuw, En VRX is er al meerdere jaren niet echt raar dus dat VRX veel meer verspreid is. Buiten dat zoals ik al aanhaalde hebben wij het al aan een klant geleverd en een collega bedrijf heeft ook reeds een paar setjes geleverd. Dus het is echt her en der wel te vinden. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk, Bij ons zullen beide er niet snel inkomen.
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (3-7-2012 12:23:00)KLA wordt onder andere door AED verhuurd. En klinkt zeker niet verkeerd, Wij hebben het laatst ook aan een klant van ons geleverd.
Gaat bij AED overigens de Soundprojects SP4 vervangen voor zover ik begrepen heb.
Topic: Octostrip LEDs vervangen (2-7-2012 16:30:00)Gaat bij AED overigens de Soundprojects SP4 vervangen voor zover ik begrepen heb.
Het probleem met de leds was bij ons in 9 van de 10 gevallen opgelost door even de solderingen aan te tippen met de soldeerbout van alle ledjes in de serie die problemen gaven.
Topic: SoundProjects (24-6-2012 17:06:00)Ligt er maar net aan welke versie je hebt, De kasten die wij hadden daarvan kon je de crossover niet bypassen. Maar voor zover ik weet kan dit bij de laatste versie wel, Verder voor wat betreft de subs die zijn inderdaad niet erg indrukwekkend vandaar ook dat wij altijd 3 subs onder 2 toppen toepaste.