Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mad-thijs
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 24 bijdrage(n) van Mad-thijs (Pagina: 2 van 3)
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (10-5-2004 17:37:00)ik heb zo'n klein budget dat ik andere prioriteiten heb dan een stroboscoop controller...
en op het switchpack heb ik nog 1 kanaal vrij. Binnenkort koop ik idd zo'n controller, maar nu nog even op deze manier proberen.
--------------------------------------------------------------
met een weerstand van 4,7K was bij mij het lekstroompje weg (bij 33K was de lekstroom NIET weg). Maar de weerstand die ik had durfde ik niet te gebruiken met 230 erop...
Ik heb toen een andere weerstand gekocht, wel van 4,7K maar zo een in porselein (die kon volgens de elektroboer 230 hebben. Voor het geval het porselein zou exploderen wel de weerstand op een veilige plek neergelegd) Afijn, lekstroompje was weer weg, ik zet het switchpackkanaal aan --> ging allemaal goed, strobo heb ik een een minuut aangehad. Maar toen ik de strobo uitzette bleek dat de weerstand oneindig groot (oftewel: kapot) en warm was geworden...Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (18-1-2004 20:50:00)
Een nadeel, mic die erin zit is niet te regelen
Ik heb hem toen gekocht, want op een swithpack was een drama
De kabel... ik heb gewoon wat mic kabel genomen, en dan van die verloopjes XLR - Jack erop2e stomme vraag
, ook bij de strobo die IK heb? Link staat hierboven.Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (18-1-2004 14:27:00)
volgens de specs. kan de bar per kanaal 5A aan, ik heb er nooit meer dan 1 Par 56 (300 watt) op gehad, en ik heb de bar gloednieuw uit de winkel.
Ik zal eens doormeten.
Topic: dmx bar --> lamp blijft aan (10-5-2004 16:53:00)Ik zal eens doormeten.
ik heb deze T-Bar: www.steinigke.de/shopneu2/jpg/artikel/big/70064420.jpg
Het bedieningspaneeltje is er net zo een als deze: djdj.nl/cat/l/ddb4.jpg
Ik heb 2 van deze barren nu ongeveer een half jaartje en al een paar feesten mee gedraaid. Vorig feest ging na 2 uurtjes van 1 t-bar kanaal 3 aan, en die ging niet meer uit. Uiteindelijk heb ik de stekker van de bijbehorende lamp eruit gehaald en met 7 parren verder gedraaid.
Eenmaal thuis heb ik weer geprobeerd of ik de lamp uit kon krijgen, maar iedere keer als ik de stekker van de t-bar in het stopcontact doe, gaat kanaal 3 ook weer aan. Ik heb alle functies van het menu langsgelopen en vergeleken met de andere t-bar, maar ook hier zie ik niks bijzonders. Ik heb de t-bar gereset (volgens het boekje met F+SINGLE+RESET, denk ik typefout, ik heb alleen maar SIGNAL, maar bij de reset verscheen er wel 888 in het schermpje), maar de lamp bleef gewoon aan.
Wie kan mij helpen?
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (20-4-2004 14:57:00)Het bedieningspaneeltje is er net zo een als deze: djdj.nl/cat/l/ddb4.jpg
Ik heb 2 van deze barren nu ongeveer een half jaartje en al een paar feesten mee gedraaid. Vorig feest ging na 2 uurtjes van 1 t-bar kanaal 3 aan, en die ging niet meer uit. Uiteindelijk heb ik de stekker van de bijbehorende lamp eruit gehaald en met 7 parren verder gedraaid.
Eenmaal thuis heb ik weer geprobeerd of ik de lamp uit kon krijgen, maar iedere keer als ik de stekker van de t-bar in het stopcontact doe, gaat kanaal 3 ook weer aan. Ik heb alle functies van het menu langsgelopen en vergeleken met de andere t-bar, maar ook hier zie ik niks bijzonders. Ik heb de t-bar gereset (volgens het boekje met F+SINGLE+RESET, denk ik typefout, ik heb alleen maar SIGNAL, maar bij de reset verscheen er wel 888 in het schermpje), maar de lamp bleef gewoon aan.
Wie kan mij helpen?
grootste ergernis is oneerlijke concurrentie.
wat ik bijna heb gehad: ik zou bij een vriend (nou ja, vroeger mee in de klas gezeten, praten af en toe nog wel eens) wat speakers huren. op de dag zelf belt hij dat hij niet kan, en dat hij ze 's avonds zelf wel naar het feest zou rijden. Uiteindelijk is voor ons het hele feest zelfs niet doorgegaan ivm dubbele boeking (ook een grote ergernis!!!), maar ik hoorde later dus dat die 'vriend' van plan was om die lui om te praten zodat ze ZIJN drive-in (die veel groter is) het volgende feest zouden huren. We zijn nog steeds vrienden, ik heb het alleen maar van iemand gehoord en weet dus niet of het waar is, maar als het echt zo is...
tijdens feesten:
- mensen die plaatjes aanvragen bij de LJ
- mensen die pas weggaan als je plechtig beloofd het nummer echt te draaien (op de een of andere manier lukt het me niet van ze af te komen)
- stopcontacten die ver weg zitten en die al belast zijn
- te weinig ruimte krijgen terwijl je er wel om gevraagd hebt
- nieuwe lampen die kapot gaan
- water over vloeren gooien terwijl wij nog aan het opruimen zijn
- doen alsof ze je heel veel muntjes geven, maar als je goed telt blijkt het iets van 1 muntje per persoon per uur te zijn (en de glazen zijn klein)
- mensen die vragen of dát ene lichteffect aan mag
- leraren die vragen of de muziek zachter mag
- mensen die komen zeuren dat het geluid niet goed is terwijl ze zien dat jij bezig bent de oorzaak te zoeken (bassen lagen eruit)
- kleine kinderen die aan de knoppen willen zitten
- mensen die perse je cd-koffer willen kijken, en die ene keer dat je het toestaat leggen ze dan alle cd's verkeerd om of op de verkeerde plaats
- organisatoren die vragen of het nog lang duurt
- "collega's" die de scans gaan bedienen terwijl jij net de parren zo instelt dat je een mooi effect hebt met de scans op de spiegelbol
- hiphop/R&B fans die 'ZWEREN' dat iedereen dat nummer van artiest onbekende X mooi vindt
maar zoals al eerder in dit topic werd gezegd, dit zijn die paar vervelende dingen die je voor lief moet nemen, voor de rest is dit de mooiste hobby die er is
Topic: je opdracht gecancelled!! (3-3-2004 13:54:00)wat ik bijna heb gehad: ik zou bij een vriend (nou ja, vroeger mee in de klas gezeten, praten af en toe nog wel eens) wat speakers huren. op de dag zelf belt hij dat hij niet kan, en dat hij ze 's avonds zelf wel naar het feest zou rijden. Uiteindelijk is voor ons het hele feest zelfs niet doorgegaan ivm dubbele boeking (ook een grote ergernis!!!), maar ik hoorde later dus dat die 'vriend' van plan was om die lui om te praten zodat ze ZIJN drive-in (die veel groter is) het volgende feest zouden huren. We zijn nog steeds vrienden, ik heb het alleen maar van iemand gehoord en weet dus niet of het waar is, maar als het echt zo is...
tijdens feesten:
- mensen die plaatjes aanvragen bij de LJ
- mensen die pas weggaan als je plechtig beloofd het nummer echt te draaien (op de een of andere manier lukt het me niet van ze af te komen)
- stopcontacten die ver weg zitten en die al belast zijn
- te weinig ruimte krijgen terwijl je er wel om gevraagd hebt
- nieuwe lampen die kapot gaan
- water over vloeren gooien terwijl wij nog aan het opruimen zijn
- doen alsof ze je heel veel muntjes geven, maar als je goed telt blijkt het iets van 1 muntje per persoon per uur te zijn (en de glazen zijn klein)
- mensen die vragen of dát ene lichteffect aan mag
- leraren die vragen of de muziek zachter mag
- mensen die komen zeuren dat het geluid niet goed is terwijl ze zien dat jij bezig bent de oorzaak te zoeken (bassen lagen eruit)
- kleine kinderen die aan de knoppen willen zitten
- mensen die perse je cd-koffer willen kijken, en die ene keer dat je het toestaat leggen ze dan alle cd's verkeerd om of op de verkeerde plaats
- organisatoren die vragen of het nog lang duurt
- "collega's" die de scans gaan bedienen terwijl jij net de parren zo instelt dat je een mooi effect hebt met de scans op de spiegelbol
- hiphop/R&B fans die 'ZWEREN' dat iedereen dat nummer van artiest onbekende X mooi vindt
maar zoals al eerder in dit topic werd gezegd, dit zijn die paar vervelende dingen die je voor lief moet nemen, voor de rest is dit de mooiste hobby die er is
Ik heb dit een tijdje geleden ook zelf gehad. al een maand van tevoren werden wij gebeld. Een halve week later kregen we echt de bevestiging, ook van het bedrag.
Op de dag van het feest (we waren net aan het inladen) kregen we een telefoontje dat ze per ongeluk 2 drive-ins hadden gereserveerd. Na wat protesteren hebben zij nog overlegd, maar omdat ze de andere drive-in al vooruit hadden betaald wilden ze toch díe drive-in hebben. Hij heeft 100x zijn excuses aangeboden en probeerde verder overal onderuit te komen, maar na flink aandringen heb ik toch nog 50 euro van hem gekregen (150 euro was afgesproken).
Dit was voor mij al de tweede keer, dus ik ben van plan om ook met contracten te gaan werken, terwijl ik dat op zich vervelend vind. Ik hou er zelf van om gewoon vertrouwen in mensen te hebben
Topic: DJ-nickname (20-1-2004 22:19:00)Op de dag van het feest (we waren net aan het inladen) kregen we een telefoontje dat ze per ongeluk 2 drive-ins hadden gereserveerd. Na wat protesteren hebben zij nog overlegd, maar omdat ze de andere drive-in al vooruit hadden betaald wilden ze toch díe drive-in hebben. Hij heeft 100x zijn excuses aangeboden en probeerde verder overal onderuit te komen, maar na flink aandringen heb ik toch nog 50 euro van hem gekregen (150 euro was afgesproken).
Dit was voor mij al de tweede keer, dus ik ben van plan om ook met contracten te gaan werken, terwijl ik dat op zich vervelend vind. Ik hou er zelf van om gewoon vertrouwen in mensen te hebben
Mijn naam: Matthijs
Mijn DJ-Naam: Mad-Thijs
Niet erg origineel, maar wel grappig (hoop ik
)
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (20-1-2004 21:02:00)Mijn DJ-Naam: Mad-Thijs
Niet erg origineel, maar wel grappig (hoop ik
)Victor schreef:
En ik vraag me ook nog steeds af waarom iemand een strobo op een switchpack zet (tenzij het een strobo is zonder afstandsbedieningsaansluiting).
en op het switchpack heb ik nog 1 kanaal vrij. Binnenkort koop ik idd zo'n controller, maar nu nog even op deze manier proberen.--------------------------------------------------------------
met een weerstand van 4,7K was bij mij het lekstroompje weg (bij 33K was de lekstroom NIET weg). Maar de weerstand die ik had durfde ik niet te gebruiken met 230 erop...
Ik heb toen een andere weerstand gekocht, wel van 4,7K maar zo een in porselein (die kon volgens de elektroboer 230 hebben. Voor het geval het porselein zou exploderen wel de weerstand op een veilige plek neergelegd) Afijn, lekstroompje was weer weg, ik zet het switchpackkanaal aan --> ging allemaal goed, strobo heb ik een een minuut aangehad. Maar toen ik de strobo uitzette bleek dat de weerstand oneindig groot (oftewel: kapot) en warm was geworden...
djpattim schreef:
De controller kan je hier bij new-line kopen, ik heb zelf de StrobeCon 100, werkt prima.Een nadeel, mic die erin zit is niet te regelen
Ik heb hem toen gekocht, want op een swithpack was een drama
De kabel... ik heb gewoon wat mic kabel genomen, en dan van die verloopjes XLR - Jack erop
, ook bij de strobo die IK heb? Link staat hierboven.ok... ff een hele stomme vraag. Ik kan die AB voor mijn strobo www.skytronic.com/rsc/img/100/153_329.jpg echt niet vinden, ook niet op new-line...
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (18-1-2004 13:49:00)Edit Mod: links niet tussen haakjes zetten, dat snapt een browser niet. Ikheb het even voor je aangepast, tom
ik heb een 4-kanaals switchpack waar ook nog andere effecten opzitten.
Ik denk dat een afstandbediening idd het beste is, de strobo heeft er een aansluiting voor. Waar kan eigenlijk zo'n ding kopen? Op de website van skytronic vind ik niks.
Enige nadeel van de afstandsbediening is de kabel die eraan zit. Ik heb vaak genoeg dat de lichtbrug niet 'boven' mij staat, en dan moet de kabel tussen afstandbediening en strobo wel lang genoeg zijn. Nou kan ik natuurlijk wel die kabel (jack-plug geloof ik) verlengen, maar blijft toch weer gedoe...
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (15-1-2004 10:58:00)Ik denk dat een afstandbediening idd het beste is, de strobo heeft er een aansluiting voor. Waar kan eigenlijk zo'n ding kopen? Op de website van skytronic vind ik niks.
Enige nadeel van de afstandsbediening is de kabel die eraan zit. Ik heb vaak genoeg dat de lichtbrug niet 'boven' mij staat, en dan moet de kabel tussen afstandbediening en strobo wel lang genoeg zijn. Nou kan ik natuurlijk wel die kabel (jack-plug geloof ik) verlengen, maar blijft toch weer gedoe...
Even voorop: bij mij staat veiligheid ook vooraan, daarom heb ik die weerstand in een stekker gedaan. Daarna gewoon inpluggen in verdeeldoosje en niemand kan er mijn zijn vingers bij. Omdat ik alleen maar eventjes wou testen was warmte nog geen probleem.
Ik ben zelf ook aan het rekenen gegaan, maar ik snap niet hoe je bij die 33K ohm bij 8 watt komt...
Wat voor weerstand moet ik gebruiken bij mijn 60W stroboscoop?
Is mijn methode wel goed? Een weerstand en de strobo (met een verdeeldoosje) aansluiten op het switchpackkanaal?
Ik ben zelf ook aan het rekenen gegaan, maar ik snap niet hoe je bij die 33K ohm bij 8 watt komt...
Wat voor weerstand moet ik gebruiken bij mijn 60W stroboscoop?
Is mijn methode wel goed? Een weerstand en de strobo (met een verdeeldoosje) aansluiten op het switchpackkanaal?