Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BSS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 2 van 20)
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (26-4-2019 11:34:00)
heb je niet n 2e waarvan je ff het diafragma kan overzetten?Ik heb hier nog speakers staan ja maar weet je hoe lang je bezig bent met die open te vijzen?
Ik heb de versterkermodules reeds omgewisseld (zat met een brom dus moest het toch losmaken) en het hoog bleef weg, aan een andere versterker hangende. Dus de driver zal wel zelf kapot zijn.
De vraag is nu vooral, alleen het membraam vervangen (denk dat ik die moet los solderen) of gewoon een volledig nieuwe driver er op ..
Dit kan je bijvoorbeeld los kopen: www.speakerrepairshop.nl/index.php?item=diafragma-voor-mackie-srm450v2-tweeter&action=article&group_id=10000056&aid=3338&lang=nl#.XJtSbbgo-UkTopic: Tweeter testen met 9v batterij (26-3-2019 07:55:00)Omdat een forum een verzameling is van allerlei gebruikers met elk hun kennis, niet beperkt tot de merkenlijst van dit forum?
't Is niet dat hij Dré privé een bericht stuurt hé.
Is trouwens handig voor Dré, want als je zoekt op laserworld oid verschijnt dit forum in de toekomst ook in de zoekresultaten, wat een potentiële klant oplevert.
Als ik de multimeter plaats links en rechts van de spreekspoel (voor de solderingen) krijg ik dit resultaat
photos.app.goo.gl/2p8FBx1sCDZ19dfB8
Verder ben ik hier nogal leek in, geen idee wat er moet komen, en het versprong ook heel de tijd in waarde bij het minste bewegingkje. Dat kan dan weer aan de goedkope multimeter liggen misschien.
Ik veronderstel dat het een 8ohm driver is en dat de meting dus best correct is met zijn 7,5ohm?
Worden jullie hier iets wijzer van?
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (29-3-2019 13:00:00)photos.app.goo.gl/2p8FBx1sCDZ19dfB8
Verder ben ik hier nogal leek in, geen idee wat er moet komen, en het versprong ook heel de tijd in waarde bij het minste bewegingkje. Dat kan dan weer aan de goedkope multimeter liggen misschien.
Ik veronderstel dat het een 8ohm driver is en dat de meting dus best correct is met zijn 7,5ohm?
Worden jullie hier iets wijzer van?
Ik zou inderdaad eens moeten leren wat je daar allemaal mee kan.
Moest iemand een handige uitleg weten staan.. ik weet dat je weerstanden kan meten of die pinnetjes ergens opzetten en kijken of er stroom doorloopt oid, maar hoe je het ding nuttig inzet daar ben ik nog niet zo gevorderd in.
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (29-3-2019 12:03:00)Moest iemand een handige uitleg weten staan.. ik weet dat je weerstanden kan meten of die pinnetjes ergens opzetten en kijken of er stroom doorloopt oid, maar hoe je het ding nuttig inzet daar ben ik nog niet zo gevorderd in.
klopt ja, een nieuwe hoogdriver kost de wereld niet maar het is wel leuk om enkel het nodige te herstellen. En dat ik zeker ben dat het aan de tweeter ligt.
mijn multimeter zit zonder batterijen dus moet ik daar eerst even voor gaan zoeken..
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (27-3-2019 20:59:00)mijn multimeter zit zonder batterijen dus moet ik daar eerst even voor gaan zoeken..
Nog wat foto's gemaakt. Geen idee of jullie er wijzen van worden
photos.app.goo.gl/anZ4CLmRMB8SkMz6A
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (27-3-2019 11:35:00)photos.app.goo.gl/anZ4CLmRMB8SkMz6A
Soundpower schreef:
verder dan dat kan t ook niet uit elkaar vrees ik.. ziet er niet uit dat ding.. al die deukjes en rare vervorming bij de rand staan me voor geen meter aan.heb je niet n 2e waarvan je ff het diafragma kan overzetten?
Ik heb de versterkermodules reeds omgewisseld (zat met een brom dus moest het toch losmaken) en het hoog bleef weg, aan een andere versterker hangende. Dus de driver zal wel zelf kapot zijn.
De vraag is nu vooral, alleen het membraam vervangen (denk dat ik die moet los solderen) of gewoon een volledig nieuwe driver er op ..
Dit kan je bijvoorbeeld los kopen: www.speakerrepairshop.nl/index.php?item=diafragma-voor-mackie-srm450v2-tweeter&action=article&group_id=10000056&aid=3338&lang=nl#.XJtSbbgo-Uk
Oké bedankt voor de tip.
Hier nog een foto van het diafragma.
Ik zie niet direct hoe ik die kan losmaken maar ziet er op het eerste zicht ook normaal uit?
photos.app.goo.gl/eEdcbNTyyph1D5Sv9
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (25-3-2019 07:57:00)Hier nog een foto van het diafragma.
Ik zie niet direct hoe ik die kan losmaken maar ziet er op het eerste zicht ook normaal uit?
photos.app.goo.gl/eEdcbNTyyph1D5Sv9
Het diafragma ziet er nog redelijk normaal uit. Wel een paar mini deukjes in maar niets dat verbrand lijkt.
Maar als de spoel nog heel is kan het niet veel anders zijn dan het diafragma.
Daar kan ik nog wel eentje van kopen om te testen, kost de wereld niet.
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (24-3-2019 14:04:00)Maar als de spoel nog heel is kan het niet veel anders zijn dan het diafragma.
Daar kan ik nog wel eentje van kopen om te testen, kost de wereld niet.
dus de driver is niet defect?
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (24-3-2019 13:50:00)Hallo
ik heb een mackie SRM450V2 waarvan het hoog het niet meer doet.
Heb de tweeter er uit gehaald en getest met de 9v batterij.
Deze maakt dan een klikgeluid. Ik had een piep geluid verwacht.
Mag ik concluderen dat de hogetonendriver kapot is dan?
Of betekent het feit dat hij wel nog een klikgeluid maakt dat er iets anders defect is?
De versterkermodules had ik al verwisseld met een ander exemplaar maar het probleem blijft dus het kan niet anders dan de driver zelf zijn lijkt me.
Mvg
Topic: laserworld rgb pro 1500 (31-1-2019 08:03:00)ik heb een mackie SRM450V2 waarvan het hoog het niet meer doet.
Heb de tweeter er uit gehaald en getest met de 9v batterij.
Deze maakt dan een klikgeluid. Ik had een piep geluid verwacht.
Mag ik concluderen dat de hogetonendriver kapot is dan?
Of betekent het feit dat hij wel nog een klikgeluid maakt dat er iets anders defect is?
De versterkermodules had ik al verwisseld met een ander exemplaar maar het probleem blijft dus het kan niet anders dan de driver zelf zijn lijkt me.
Mvg
Malle Pietje schreef:
Waarom dan hier de vraag stellen en niet bij de verkoper?'t Is niet dat hij Dré privé een bericht stuurt hé.
Is trouwens handig voor Dré, want als je zoekt op laserworld oid verschijnt dit forum in de toekomst ook in de zoekresultaten, wat een potentiële klant oplevert.