Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 13 van 20)

Topic: digital output (1-10-2004 15:52:00)

UneXpeCteD schreef:

ik heb 2 cdj-20's en ik zat me te bedenken wat ik met die digital output zou kunnen doen.
Zo'n aansluiting is erg handig als je bvb digitaal wilt samplen. Je moet dan de D/A conversie van de cd-speler niet gebruiken en de A/D conversie van de sampler óók niet.

Met andere woorden je bypassed de convertors; je blijft in het digitale domein. Dus ook geen mogelijk kwaliteitsverlies / extra ruis vanwege de convertors en / of de analoge 'weg'.
Topic: BPM Synchronisation Device [MIDI] (1-10-2004 15:39:00)
Voor de geïntresseerden in een dergelijk apparaat: Redsound is van plan de Microsync opnieuw even in productie te nemen, het zou om een 100 tal eenheden gaan, die £199 zou gaan kosten (ongeveer € 300 dus, best duur vind ik eigenlijk, maar dat terzijde).

Dit is de mail die ik kreeg van oprichter Mark Thompson:

***********
Hi,

Our records show that you have contacted us about availability of the Micro
Sync beat xtractor and, as you may know, we discontinued this model last
year.

However, due to the apparent growth in demand for this product we are now
considering re-running a small production batch to satisfy the upsurge in
requirement. We are sending this email to all recent enquirers to assess the
real demand.

Our plan is to produce a special limited edition batch of 100 units (if the
response to this email is sufficiently positive) and these units will be
secured by customers who place confirmed, paid for orders in advance. The
price will be £199.00 + postage and product delivery will be 8 to 10 weeks.

If you're interested in securing a Micro Sync from this proposed production
run please contact me by return.

Best regards

Mark Thompson
RED Sound Systems Ltd
***********

Wie dus geïntresseerd is moet contact opnemen via red@redsound.com
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (28-9-2004 19:16:00)

Dré schreef:

Snake schreef:

dj beat schreef:

Hoe noemt dat effect op de pioneer dat juist een stotter effect is.
Dat heet tremolo.
Laatste keer dat ik keek werd het of trigger of transform genoemd (vergelijkbaar met snel open en dicht doen van de fader).
Ja inderdaad, elke fabrikant geeft er wel zijn eigen naampje aan, kwestie om origineler dan de concurrentie te zijn. De officiële benaming (als ik dat zo mag zeggen) is tremolo. Want tremolo is ook een term die in de klassieke muziekwereld gebruikt wordt en daar komt het ook op neer dat het volume op en neer gaat.

Je kunt in vele gevallen ook dat tremolo effect instellen zodat je een een staccatto effect krijgt (= omgekeerde van legato).

Trigger transform trans enzovoorts, het komt allemaal op hetzelfde neer.

Ik vind een tremolo op een dj-effector een beetje een effect voor luie dj's want met een beetje oefening kan je dat gemakkelijk zelf doen. En dan spreek ik over een tremolo met square karakteristiek. Een tremolo met een zaagtand-karakteristiek (bvb het geluid gaat direct weg en keert langzaam terug - of omgekeerd) uitvoeren is natuurlijk een heel stuk moeilijker...
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (28-9-2004 19:12:00)

dj beat schreef:

Hoe noemt dat effect op de pioneer dat juist een stotter effect is.
Dat heet tremolo.
kan iemand mij de liedjes zeggen die Gene Farris gebruikt in zijn mix.
Welke mix?
Topic: hoe haal jij je moeder over? (24-9-2004 19:40:00)

beweijs schreef:

Ik ben 15 jaar en krijg 80 Euro per maand aan zakgeld, omdat me ouders gescheiden zijn.
Watte! Als ik jou leeftijd had, moest ik rondkomen met 10 euro per maand! Waar is de tijd...
Topic: Handleiding of tutorial voor Reason 2.5 (24-9-2004 18:55:00)
Ik denk niet dat forumlid bramcon hier nog vaak komt -> zijn laatste bericht dateert van 3 augustus.
Topic: Zang uit mp3 filteren (16-9-2004 14:38:00)
Onthou wel dat de zang a capella exact hetzelfde volume moet hebben als de zang in het gewone nummer, anders zal deze truck niet goed werken! Ook moet de timing perfect kloppen.

Lijkt me praktisch gezien heel erg lastig en zou me dan ook sterk verbazen zou het iemand goed lukken.
Topic: Zang uit mp3 filteren (16-9-2004 10:51:00)

beursstarter schreef:

Hoe maken ze dan die remixes van die nummers met andere zang er in? Dan is het dus andersom. Alleen de muziek er uit halen en zelf inzingen. Kan dat wel?
De remixer in kwestie krijgt de aparte audio sporen om te verwerken. Of de remixer heeft de beschikking over een a capella versie van de track (dus enkel zang).
Topic: Zang uit mp3 filteren (15-9-2004 18:56:00)

beursstarter schreef:

Ik zoek een muziekprogramma om in een mp3 de zang en de muziek te scheiden. Kan dit?
Om een lang verhaal kort te maken: nee dat kan niet.
Topic: Pioneer DJM-707 and DJM-909 (14-9-2004 08:16:00)
Rane kun je toch (of allesinds binnenkort) bij Dré kopen? Is wel nog niet aan de webshop toegevoegd maar dat komt nog wel wink ;) .