Forum > Algemeen Forum

discomeubel

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
15-1-2003 18:35
hmm, ok, dan wordt het dus multiplex...

tja massieve meubels zie ik niet echt zitten, ik heb helaas (nog) geen busje tot mijn beschikking, en op de camping waar ik draai, moet ik een podium op, waar je alleen met een trapje op kan, dus met wieltjes is dan geen oplossing... dat wordt dan allemaal veel te zwaar denk ik...

dat idee met stijgerpijpen als poten, dat gaat wel een tijdje mee, als ik de pijpjes in de flightcase maar goed vastmaak... dit kan dan zonder gereedschap in elkaar geschoven worden...
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
15-1-2003 23:09
Ik heb opklapbare fronten,
Een vast gedeelte van breed 110, hoog 100 en diep 20 cm.
Met in het holle gedeelte een bescheiden lichtshowtje van 10 lampjes.
Aan dit voorgedeelte zitten aan de achterkant twee "deuren" die kan je openzetten.
In die deuren zit een hoeklijn alu.En op die hoeklijn liggen de flightcases met de mixer en de draaitafels.

Zo heb je een redelijk makkelijk te bouwen meubel, wat snel staat en stevig is (multiplex 9mm), licht blijft omdat het niet groot is,
flexibel op te stellen,
en weinig plaats in de bus in neemt.

En voor de laatste keer, gebruik geen ander materiaal dan gewoon binnenkwaliteit multiplex of (nog duurder laugh :D ) berken multiplex.
Schilderen is helemaal geen probleem zoals ik in mijn eerdere prost heb omschreven.

Op dit plaatje kijk je tegen de zijkant van ons meubel aan: www.ovmsales.nl/imagine/show/img1.jpg
En op dit plaatje tegen de voorkant: www.ovmsales.nl/imagine/show/img14.jpg
en zo ziet de ingehangen flightcase er uit:
Mixer: www.ovmsales.nl/imagine/geluid/img7.jpg
Draaitafels: www.ovmsales.nl/imagine/geluid/img15.jpg
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-1-2003 00:02

RonnieB schreef:

hmm, ok, dan wordt het dus multiplex...

tja massieve meubels zie ik niet echt zitten, ik heb helaas (nog) geen busje tot mijn beschikking, en op de camping waar ik draai, moet ik een podium op, waar je alleen met een trapje op kan, dus met wieltjes is dan geen oplossing... dat wordt dan allemaal veel te zwaar denk ik...
Mijn meubels wegen (zonder vulling) nog geen 15kg per stuk. Als je dat zwaar zou willen noemen dan heb je de verkeerde hobby gekozen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
16-1-2003 00:24
ooooww... dan valt ut nog mee...

morgen maar eens een ontwerpje verzinnen... happy :)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
17-1-2003 00:19

Dré schreef:

Mijn meubels wegen (zonder vulling) nog geen 15kg per stuk. Als je dat zwaar zou willen noemen dan heb je de verkeerde hobby gekozen ;-)
Ik zit daar ook ongeveer op met zo'n front wink ;)
Maar jij zegt dat je daar tijdens transport je eqp in stopt, Dan word het wel aardig wat zwaarder.
Of begrijp ik, dat als je uitlaad het er eerst allemaal uit moet trekken voordat je je meubels er uit haalt?
Dan vind ik mijn systeem makkelijker.
Uitladen, uitklappen, flightcase er in en klaar.
En tijdens transport neemt het weinig plaats in met zijn tweëen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
17-1-2003 11:13

Tom schreef:

Dré schreef:

Mijn meubels wegen (zonder vulling) nog geen 15kg per stuk. Als je dat zwaar zou willen noemen dan heb je de verkeerde hobby gekozen ;-)
Ik zit daar ook ongeveer op met zo'n front wink ;)
Maar jij zegt dat je daar tijdens transport je eqp in stopt, Dan word het wel aardig wat zwaarder.
Uiteraard. In elk meubel zit 1 sub en 1 top. Dus wordt het meubel zo'n 55kg zwaarder. Gelukkig hebben ze daarvoor het wiel uitgevonden ;-)
Of begrijp ik, dat als je uitlaad het er eerst allemaal uit moet trekken voordat je je meubels er uit haalt?
Nope. De meubels worden compleet de kar uit gereden (en in gereden). Trappen tot 3 treden kunnen met de meubels overbrugd worden (via de oprijplaat die je dan gewoon meeneemt bijvoorbeeld). Trappen van meer dan 3 treden worden genomen door hulp die de HUURDER zal moeten regelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
19-1-2003 22:06
woei! ik ben eruit, ben zaterdag aan mn flightcase begonnen, is nu allemaal gelijmd enzo!
de opstelling:
ik heb nu 9mm maranti multiplex, (bij een houtzager gekocht, voor de prijs van MDF bij de karwei)
het worden nu 2 kisten:
1tje komt op de grond te staan, 80cm hoog, 60cm diep, 60cm breed. de deksel aan de voorkant, binnenin een scheidingsplank, onderin versterkers, bovenin dradentroep voor transport enzo.
1e flightcase, 100cm breed, 50cm diep, 20cm hoog, deksel aan de bovenkant, en komt dan bovenop de andere flightcase te liggen. hierin natuurlijk ruimte voor 2 toploaders en mengpaneel...

ik zal van de week ff foto's maken van de nog ongeverfde kisten, en die op mn site plaatsen!

(en binnenkort ff aluminium halen bij Dré) wink ;)
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)