Forum > Algemeen Forum

discomeubel

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
KennyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2002
Laatste: 22-3-2003
Berichten: 30
11-1-2003 14:32
weet iemand mss waar ik een disco meubel kan KOPEN?
website?

greetzz kenny
...:::drive-in-amazing:::...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2003 11:42
Als je bedoeld een case waar een dubbele cd speler, een versterker en een mixer in passen, die kun je bij diverse zaken kant en klaar kopen.

Als je bedoeld een compleet meubel om op te treden,
kan ik je zeggen dat vrijwel elke drive-in show het meubel zelf bouwd. Dat is nou juist een van de leukste dingen laugh :D

Er zijn wel bedrijven die het voor je bouwen, maar dan kun je voor 1 compleet deel toch wel minstens op € 1000,- rekenen.

In 1 deel past één apparaat zoals een mixer of een cd speler of een draaitafel. Zo'n deel is meestal 60 centimeter breed, zit stroom in en verlichting aan de voorkant.
En zelfs dat word in overleg met de opdrachtgever geheel op maat gemaakt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KennyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2002
Laatste: 22-3-2003
Berichten: 30
12-1-2003 21:21
eigelijk is mijn vraag of iemand een site weet.
dus hier heb ik eigelijk niks aan.
...:::drive-in-amazing:::...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
12-1-2003 21:56
Af en toe staat er weleens een meubel te koop op marktplaats.nl Dat is echter heel zelden. Zoals tom al zei, zelf bouwen.. daar gaatet om. Trouwens, als je een meubel koopt is het nooit helemaal naar je zin. Laat je er een maken is het veel te duur. En amaak je zelf is het minder duur, kun je eraan hangen wat je wilt. Kortom, ga lekker knutselen.
Volgende keer Peter!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
12-1-2003 22:52
ik zal zelf binnenkort ook een meubel moeten maken, iemand enige tips? kan wel een grote tafel maken, maarja, het moet wel makkelijk te vervoeren zijn...

en wat zijn een beetje de materialen voor de poten, hout, enz.. (hout zal wel gewoon multiplex worden) en hoe bescherm ik het, met gewoon flightcase materiaal, of anders?
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
13-1-2003 00:11

RonnieB schreef:

iemand enige tips?
Enkele dan:
*Maak het niet te laag, ze moeten er niet te makkleijk overheen kunnen leunen.
*Maak het niet te zwaar, het hout alleen is nog niet het totaalgewicht, de app en het beslag wegen ook heel wat.
*Daaruit voortvloeiend, stop niet te veel app in één deel.
Als je alles op elkaar propt, vooral als je licht besturing met geluid gaat mengen, loop je eerder kans op storingen.
*Maak alles verrijdbaar.
Gebruik geen goedkope materialen als spaanplaat en mdf,
neem Berken triplex of gewoon triplex/multiplex.
Een dikte van 9 mm is vaak al genoeg, en werkt mooi voor sluitprofiel.
Berken schildert wat makkelijker en zaagt mooier. Het is ook nog iets lichter in gewicht.
*Als je verft, neem KRASVASTE dure verf (Sikkens of Sigma)
Blijft veel langer mooi en dekt ook sneller.
Als je berken gebruikt dekt het zonder grondverf in 2 lagen!
Wel schuren tussen de lagen.
*Werk alles af met aluminium hoeklijn en gebruik hoekbeschermers.
*Zet overal fatsoenlijke draaghandvaten op.
*Stop al je app. in flightcases of bouw ze netjes in, in je meubel.

Het gaat wel wat kosten zo, maar bedenk: het is de presentatie van je drive-in.
Je ziet heel vaak bij drive-in shows dat de voorkant er schitterend uit ziet, maar als je dan er achter kijkt is het 1 grote bende. Bedenk dat potentionele klanten altijd een kijkje achter je set up zullen willen nemen, en als het er dan uit ziet als een bij elkaar geraapt zooitje dan maak je geen goede indruk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
15-1-2003 17:03
ik ben even wezen kijken bij de lokale bouwmarkt, maar is het echt belangrijk om multiplex te gebruiken??
want multiplex is zowat 2x zo duur als MDF, en er ook nog een hoop aluminium bij moet komen...
MDF lijkt me ook een stuk makkelijker verven!

en dan nog een vraag, ik wil dus de bovenkant van mn "tafel" een soort van flightcase maken, die ik dan op poten zet... (en dan eventueel nog decoratie ervoor) hoe maak ik die tafel dan stevig genoeg, zodat mn CD spelers niet snel overslaan? (en dat mn tafel niet met de geringste bas-klap in elkaar zakt wink ;) )

mijn bedoeling wordt dus 2 van deze tafels, 1m breed, 20cm hoog (het flightcase gedeelte dan) 1 tafel voor licht, en 1 voor cd spelers en mengpaneel. happy :)
Music is what feelings sound like...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
15-1-2003 17:10

RonnieB schreef:

ik ben even wezen kijken bij de lokale bouwmarkt, maar is het echt belangrijk om multiplex te gebruiken??
want multiplex is zowat 2x zo duur als MDF, en er ook nog een hoop aluminium bij moet komen...
MDF lijkt me ook een stuk makkelijker verven!
Mijn eerste flightcases waren van spaanplaat, deze hebben het minder dan een jaar vol gehouden. Ze vielen van ellende uit elkaar doordat de houtlijm los liet en het begon uit te zetten.

Als je MDF gaat gebruiken moet je HEEL erg goed oppassen met vocht en nattigheid. MDF is niets meer dan samengeperst karton dus je kunt wel nagaan wat er gebeurt als het nat word. happy :)

RonnieB schreef:

en dan nog een vraag, ik wil dus de bovenkant van mn "tafel" een soort van flightcase maken, die ik dan op poten zet... (en dan eventueel nog decoratie ervoor) hoe maak ik die tafel dan stevig genoeg, zodat mn CD spelers niet snel overslaan? (en dat mn tafel niet met de geringste bas-klap in elkaar zakt wink ;) )

mijn bedoeling wordt dus 2 van deze tafels, 1m breed, 20cm hoog (het flightcase gedeelte dan) 1 tafel voor licht, en 1 voor cd spelers en mengpaneel. happy :)
Gewoon volstoppen met vulschuim. De goedkoopste oplossing is dan om dan de gaten vol te spuiten met Pur schuim

Greetz and suc6, Dj Fossalta
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
15-1-2003 18:09
thnx, dus als ik mn MDF ff goed in de grondverf en goeie beschermende lak gebruik, zou het dus aardig lang mee kunnen gaan...

en hoe doe ik het met bevestiging van de poten? (en wat voor materiaal voor de poten?) ik zat zelf te denken om de poten te maken van steigerpijp of dik PVC, en dan een iets bredere buis in mn flightcase maken, zodat ik daar de poten in kan doen... en dat ik dan eventueel de poten in de deksel van de flightcase kan doen tijdens vervoer!
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
15-1-2003 18:26

RonnieB schreef:

thnx, dus als ik mn MDF ff goed in de grondverf en goeie beschermende lak gebruik, zou het dus aardig lang mee kunnen gaan...
NEE, NIET DOEN. Goedkoop is ZEKER duurkoop in dit geval.

MDF is broos en kan totaal NIET tegen vocht. Ook is het nogal zwaar (verschrikkelijk zwaar). Een meubel maak je gewoon van multiplex. Als het dan wat duurder wordt dan maak je toch eerst een gedeelte van het meubel?

Ik heb vroeger EEN meubel van spaanplaat (broertje van MDF) gemaakt. Wat een ellende. Niet te huffen en na 1 jaar was het versleten. De huidige meubels gaan alweer zo'n 6 jaar mee (zo'n 600 x gebruikt).
en hoe doe ik het met bevestiging van de poten? (en wat voor materiaal voor de poten?) ik zat zelf te denken om de poten te maken van steigerpijp of dik PVC, en dan een iets bredere buis in mn flightcase maken, zodat ik daar de poten in kan doen... en dat ik dan eventueel de poten in de deksel van de flightcase kan doen tijdens vervoer!
Verzin iets dat EN stevig is EN niet te snel slijt EN zonder gereedschap in elkaar gezet kan worden. Of maak gewoon massieve meubels zoals die van ons. Bij ons zit de PA in de meubels tijdens transport (zodat de meubels geen loze ruimte innemen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)