Forum > Muziek

BUMA

(160 reacties. Pagina 14 van 17)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
16-4-2007 19:21
Voor het zelfde geld ias hij bij track 1 al in de fout.
Je komt een cd met muziek, maakt niet uit hoeveel er op staat, ze behoren allemaal te werken.

als je een auto met 5 versnellingen koopt dan verwacht je ook dat je hem in z'n 5 kan zetten......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
16-4-2007 21:26
Tom: in principe heb je gelijk en zou ik de cd gewoon kunnen terugbrengen naar de Mediamarkt. Daarmee krijg ik mijn 2 euro weer terug.
Daarnaast heeft Mutz ook gelijk: ik kan er redelijkerwijs vanuit gaan (zowel door de lage prijs en het feit dat ik heb afgedingd doordat de cd's beschadigd waren) dat de cd's niet meer vlekkeloos af te spelen zijn.

Nu heb ik 2 keuzes: cd's terugbrengen en 2 euro terugkrijgen of kopietjes maken en daarmee draaien. Aangezien ik met kopietjes ook wel kan leven, én doordat ik bovenstaande afweging met volle verstand heb gemaakt vóór de aanschaf, kan ik prima leven met deze cd's happy :) Daarnaast weet ik uit ervaring dat de Mediamarkt niet zo moeilijk doet over ruilen.

Ik weet nu in ieder geval dat ik me in een grijs gebied bevind door het draaien van de kopietjes. Het lijkt me echter niet dat de BUMA me hiervoor zal beboeten (gedoogbeleid). Victor: bedankt! Het feit dat een proffesional hier hetzelfde over denkt stelt me enigszins gerust.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-4-2007 22:03

PimW schreef:

Daarnaast weet ik uit ervaring dat de Mediamarkt niet zo moeilijk doet over ruilen.
Misschien zijn ze daardoor wel beschadigd??
Ik zou ze lekker houden voor die 2 eurie! (kan je de auto nog niet voor starten om ze terug te brengen shocked 8O ).
Dat je ze dan alleen via een kopie kunt draaien tja....dat is het risico van het vak.
Niet dé oplossing natuurlijk, anders naar een winkel zoeken die wél goede versies heeft.
Alles komt goed....
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
18-4-2007 13:22
Cd's worden ook verkocht zonder boekjes / met bv. 1 v/d 2 cd's missend, enz. enz.
Waarschijnlijk lag dit in een grabbelbak, voor de uitzonderlijk lage prijs (ws. onder inkoop) van 2 euro. Enz enz.

Lekker ceedees branden en gaan met die hap.
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
24-4-2007 22:46

PimW schreef:

Nu zou ik graag van jullie drive-inners willen weten of bovenstaande situatie door de BUMA gedoogd word?

Victor schreef:

De auteurswet zegt niks over dit soort specifieke situaties; volgens de nogal strikte interpretatie van de Buma zou dit inderdaad niet mogen. Je hebt het recht om voor eigen gebruik een kopie te maken, en draaien in een openbare gelegenheid is (volgens Buma) geen eigen gebruik.
Gelukkig heeft de Buma het niet voor het zeggen, zij zijn slechts een auteursrechtenorganisatie. Zij bepalen dus ook niet of iets niet mag, dat bepaald de wet. wink ;)
Kennis is nog geen wijsheid
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
8-7-2007 08:28

JeroenVDV schreef:

Dus, bij Media Markt verkopen ze een onbruikbare CD? Vreemde zaak...
[offtopic schreef:

bij mediamarkt verkopen ze ook 2e hands kabeltuners, 2 keer een 2e hands meegehad als nieuw (en niet afgeprijst!!)
toen zo beu en heel de zooi terug gebracht! Dan maar elders besteld.
[/offtopic]
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
8-7-2007 08:33

SoundExperience schreef:

Sena even nagebelt en je hebt gelijk.
Heb deze brief ook gehad, maar:
laatste bolletje in de brief: overig muziekgebruik, zo ja, waar en hoe .............
daar valt drive-in werk maar ook de pauze muziek op een live evenement onder.
Kortom, naar mijn idee ben je met een telefoontje niet gevrijwaard van een aanslag.
Waarom Sena nou weer naast Buma moet opereren? Kost allemaal bakken met geld.
Vraag me toch af hoe die drive-ins voor 50 euro per avond dat doen met hun pc'tje..........

Nog een vraag:
ik werk (zoals zovelen) van thuis uit. Hier staat de radio aan. ALs een klant over de vloer komt en de radio staat nog aan, moet ik dan betalen? Strikt genomen wel!
Kortom, volgens mij is het een kwestie van risico's nemen want als ze willen moet je toch betalen....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
8-7-2007 09:04

Frank76 schreef:

ik werk (zoals zovelen) van thuis uit. Hier staat de radio aan. ALs een klant over de vloer komt en de radio staat nog aan, moet ik dan betalen? Strikt genomen wel!
Kortom, volgens mij is het een kwestie van risico's nemen want als ze willen moet je toch betalen....
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Theoretisch moet je zelfs betalen als je een lifter in de auto meeneemt en je hebt een radio/CD opstaan, of wat dacht je van naar een klus rijden met een collega, schoolreisjes (muziek/films in de bus), rommelmarkten (staan vaak wat DJ's/drive-ins), enz.
Risico's nemen is dus iets waar je bijna niet omheen komt. De vraag is alleen hoe ver je gaat met die risico's. Is het enkel radio/CD in de auto of thuis, of neem je het risico ook bij drive-in/theaterwerk?

René
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-7-2007 19:07
Brief ook ontvangen. Denk dat hij maar gewoon de prullenbak ingaat. Heb er niet om gevraagd en 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', zo was 't toch?
Light Image
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
8-7-2007 20:57
wacht maar,

dan krijg je vanzelf de tweede razz :p en derde shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)