Forum > Muziek

welke stijl meest populair?

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
13-2-2004 14:27
Ik ben benieuwd wat jullie zien als DE stijl van komend jaar. Volgens sommige was 2003 de revival van de hardcore (echte fans beweren: hardcore never dies!), jaar daarvoor was het progressive voor en na. Nu heb eigenlijk een hekel aan het in hokjes denken, maar het beestje een naam geven is wel zo makkelijk om er eens lekker over te kunnen discussieren/filosoferen.
Kortom, welke stroming (niet uitsluitend dance) verwachten jullie dat het het komende jaar helemaal gaat maken?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FlokkenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 20-8-2004
Berichten: 5
13-2-2004 16:27
Hallo iedereen,

na ruim een half jaar zowat iedere dag over deze website gesurfd te hebben vond ik het maar eens tijd om me aan te melden :),

Ik volg de elektronische muziek scene hier in Nederland nauwlettend. Mijn voorkeur ligt ook bij deze muziek soort. Als je over pagina's surft zoals www.partyflock.nl dan zie je dat er voor 2004 erg veel hardcore party's geboekt staan voor de nabije en wat verdere toekomst. Ik denk dat hardcore dit jaar pas echt een enorme opleving gaat krijgen. 2004 lijkt tot nu toe nog het jaar van de hardcore te worden.

Ook techno heeft al die jaren een trouwe, vaste aanhang gehad. Deze is eigenlijk altijd kleiner geweest dan van andere populairdere stromingen zoals trance. Toch denk ik dat techno ook wel eens een enorme opleving kan gaan krijgen.

Ach, we zien het uiteindelijk automatisch ;)
Vin-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 29
13-2-2004 21:57

Flokken schreef:

Hallo iedereen,

na ruim een half jaar zowat iedere dag over deze website gesurfd te hebben vond ik het maar eens tijd om me aan te melden :),

Ik volg de elektronische muziek scene hier in Nederland nauwlettend. Mijn voorkeur ligt ook bij deze muziek soort. Als je over pagina's surft zoals www.partyflock.nl dan zie je dat er voor 2004 erg veel hardcore party's geboekt staan voor de nabije en wat verdere toekomst. Ik denk dat hardcore dit jaar pas echt een enorme opleving gaat krijgen. 2004 lijkt tot nu toe nog het jaar van de hardcore te worden.

Ook techno heeft al die jaren een trouwe, vaste aanhang gehad. Deze is eigenlijk altijd kleiner geweest dan van andere populairdere stromingen zoals trance. Toch denk ik dat techno ook wel eens een enorme opleving kan gaan krijgen.

Ach, we zien het uiteindelijk automatisch ;)
En volgens mij heb je dat goed voorspelt.

Ik verwacht voor komend jaar ook een comeback van de hardcore en inderdaad een enorme opleving voor de techno. Je hoort namelijk al veel mensen zeggen dat ze meer naar techno-events zullen gaan dan naar hardstyle-events. Luna is al aardig bezig met het combineren van techno en hardstyle. Zegt genoeg over beide stijlen, toch?

Overigens verwacht ik dat de Hardstyle dit jaar tegen gaat vallen. Ik merk dat nu al bij mezelf. Ik heb de afgelopen tijd nauwelijks nog hardstyle platen gekocht. Vrijwel alleen maar trance. Veel producers gaan overigens proberen de hardstyle in een nieuwe jasje te steken. Wat kunnen we dan verwachten: New-NRG, een nieuwe sound die geintroduceerd gaat worden door Q-dance. Ik heb al stukjes gehoord, het klinkt aardig maar zal op den duur net als Hardstyle, een beetje eentonig worden.

Tot zover wat ik verwacht in 2004...
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
14-2-2004 10:45
Overigens verwacht ik dat de Hardstyle dit jaar tegen gaat vallen. Ik merk dat nu al bij mezelf. Ik heb de afgelopen tijd nauwelijks nog hardstyle platen gekocht. Vrijwel alleen maar trance.
Dit merk ik zelf ook. Veel mensen raken uitgekeken op hardstyl, en gaan nu meer richting trance/hardtrance, waarop je een stuk minder snel op uitgekeken raakt (vind ik dan). Als je een paar maanden geleden bij midtown vroeg om hardtrance kreeg je te horen dat er vrij weinig hardtrance meer is, en gaven ze je maar hardstyl. Tegenwoordig hebben ze al een stuk meer hardtrance.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
14-2-2004 10:50
Ik denk dat house nog populairder wordt dan afgelopen jaar. House vind ik echt relaxed als je in de auto zit, of als het zomer is ofzo. Het is lekker om te dansen en het is vrolijke muziek.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-2-2004 10:53

Vin-E schreef:

combineren
DAT is wat ik verwacht van 2004 happy :)

Groovy-Techno, Progressive-Groove, Trancy-Hardstyle (al zal ik dat niet draaien).

Geen vaste hokjes meer maar gecombineerde hokjes!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
14-2-2004 16:01
persoonlijk vind ik het "jammer" dat hardcore weer een beetje opkomt happy hardcore is wel leuk maar de gewone:S
waarschijnlijk zullen er ook weer mensen zijn die hardcore leuk vinden omdat het een "in" is je hebt dan eigenlijk meer aan de muziek stijlen waar wel mensen bij zitten die het serieus leuk vinden.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2004 16:08
Hardcore komt in mijn wereldje helemaal niet voor (gelukkig). Enige contextualisereing is dan ook op zijn plaats denk ik: wat de trend van 2004 wordt hangt af van de scene waarbinnen je kijkt.
Vin-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 29
14-2-2004 19:02
Van mij mag de hardcore best weer terug komen. Alleen niet zoals vroeger, dat half nederland met een kale kop en in een trainingspak rondliep. Dat hoeft voor mij niet nog eens. Maar die mensen hebben er wel voor gezorgt dat hardcore weer terug is/komt, door fanatiek feesten te blijven bezoeken en nog altijd cd's/platen te kopen.
FlokkenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 20-8-2004
Berichten: 5
14-2-2004 21:29

sylvia schreef:

Hardcore komt in mijn wereldje helemaal niet voor (gelukkig). Enige contextualisereing is dan ook op zijn plaats denk ik: wat de trend van 2004 wordt hangt af van de scene waarbinnen je kijkt.
dat klopt denk ik ook wel, Ik zit wel in de "scene" en bezoek ook af en toe hardcore feesten (zoals ik ook graag praktisch alle andere elektronische stijlen op een feest tegenkom) Maar er je kunt toch wel duidelijk merken dat het weer allemaal veel grootschaliger wordt. Er zijn op dit moment weer een (klein) aantal toegewijde producers die een goede kwaliteit afleveren (losstaand van het gegeven of je de ene muzieksoort wel waardeert of niet). Dit was bij hardstyle met name 4-2 jaar geleden ook zo, en daardoor maakte die muzieksoort een enorme opleving. Het gevolg -> steeds meer producers -> kwaliteit gaat omlaag -> eerst mensen verlaten de stroming en de rest volgt (helaas).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)