Forum > Muziek

progressive

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
11-5-2004 23:47
Geloof me... eenmaal je een openminded publiek voor je gehad hebt en je hebt meegemaakt dat ze zitten roepen en tieren op de meest slome platen eerst, dan zul je pas goed snappen waarom je die typische tuningsounds verafschuwt wink ;) laugh :D
't Is natuurlijk wel zo dat je dit niet moet proberen te forceren in een "normaal" publiek maar dat je hiervoor een volwassener publiek moet aanspreken (21-26j).
Tsja kijk ik ben ook flexibel, ik hou er van om vaak van stijl te wisselen. Het zou maar zo kunnen dat ik via tech house naar techno ga... of naar lounge of naar oude disko... Gewoon wat ik op dat moment lekker vindt en wat aanslaat.
** Progressive with Raw African Influences **
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
14-5-2004 10:12

Didier_S schreef:

en kan mij nu iemand duidelijk uitleggen wat bubbling is? want het lukt me niet om een onderscheidt te maken tussen bubbling en hardstyle, allé ja, toch niet in zoverre dak kan zeggen: dit of dat nummer is bubbling zonder eerst ff te spieken op de hoes
mijn excuses, maar nu snap ik ook waarom jij denkt dat trance, progressive is.

<< Ik heb zaterdag een versus, met iemand die techno mixt. Ben benieuwd wat daar uit zal komen. Off-topic>>
** Progressive with Raw African Influences **
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-5-2004 17:29

Skiptag schreef:

Didier_S schreef:

en kan mij nu iemand duidelijk uitleggen wat bubbling is? want het lukt me niet om een onderscheidt te maken tussen bubbling en hardstyle, allé ja, toch niet in zoverre dak kan zeggen: dit of dat nummer is bubbling zonder eerst ff te spieken op de hoes
mijn excuses, maar nu snap ik ook waarom jij denkt dat trance, progressive is.
Hoi Skiptag!
In normale gevallen zou ik nu eens goed uit mijn vel moeten springen, maar omdat je nog maar pas een paar maand op dit forum zit, wil ik het eerst in kalmte proberen uit te leggen...
1) Nooit of te nimmer heb ik beweerd dat Trance en Progressive hetzelfde is! Ik ga je nog meer zeggen: ik probeer met man en macht deze fabel de kop in te drukken!
Mijn EXACTE POSTING was:
Progressive wil gewoon zeggen dat iets VERNIEUWENDS is. De meeste mensen verwarren de laatste tijd Trance met Progressive waardoor het lijkt alsoft Progressive aan een optocht bezig is.
2) Ik wist inderdaad niet wat bubbling was en daarom heb je dan ook een forum laat ik hopen! Denk jij dat ik God-Almachtig ben misschien? Ja, ik heb het mss wat verder geschopt dan de meesten op dit forum (al valt dat nog wel te bezien vanuit welk standpunt je het bekijkt sad :(), maar dat wil zeker niet zeggen dat ik alles weet. Het verschil met sommige anderen is mss wel dat ik DURF ZEGGEN dat ik iets niet weet.

3) Het verschil tussen bubbling en al de rest is me ondertussen wel duidelijk geworden, wat me nu niet wil zeggen dat ik het een goeie onderverdeling vind... ik blijf het een kunstmatige opsplitsing vinden, de sfeer in de muziek is immers niet anders naar mijn mening.

In www.new-line.nl/forum/read/?m=131389#131389 heb jij visje rechtstreeks aangevallen, in diezelfde post duidt jij de MOD's aan dat het tijd wordt om dit topic op te schonen en nu ga je mij even woorden in de mond leggen die ik helemaal nooit uitgesproken heb!
Laat ons dan nog maar zwijgen over het uitnemend arrogante toontje dat je aanslaat op www.new-line.nl/forum/read/?m=128532#128532 ...
Kijk, Skiptag, ik heb heel veel geduld met mensen, maar laat ons duidelijk zijn dat het hoogtijd wordt dat je even met je beide benen op de grond terugkeert en eventjes NADENKT voor je iets post!
Dat jij met je laatste post naar mij toe zin hebt om me laten voorkomen als de eerste de beste Huis-Tuin-en-Keuken-DJ met twee walkmans en een Aldi-mengtafel (jullie weten wss wel al dat ik niets tegen zulke DJ's heb hoop ik), dat laat mij koud, maar dat je het op zo'n arrogante manier doet alsof jij de "DJ of the world" bent, wel DAT stoort mij uitermate! Laat ons hopen dat we na deze posting weer als DJ's onder elkaar op een vriendschappelijke manier kunnen verdergaan!

Ik heb het vroeger al eens gepost: het lijkt me elke keer weer op te vallen dat mensen die op kleinere plaatsen draaien net de grootste nek hebben... het blijft me verwonderen hoezeer deze uitspraak elke keer weer uitkomt! Hoe groter de DJ, hoe simpeler de mens erachter. Jammer voor sommigen hier, maar mijn respect gaat naar ZULKE mensen uit!
(ik generaliseer hé, niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen dus wink ;))
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
16-6-2004 14:03
Beste Didier_S,

Allereerst excuses voor de late reactie (het leed dat eindexamens heet.), ik heb het naar mijn mening 'netjes' willen oplossen, door te benadrukken dat jij deze mening mag hebben. Ik heb n.l. echt geen zin in een vrouwengevecht. (daar hebben we Sylvia voor laugh :D )of ander enigzins a-boeiende discussie. Deze reactie is weggehaald door de mods dus zal ik mijn posts op een andere manier verklaren.

Ikzelf hecht grote waarde aan eerlijkheid en betrouwbare informatie. Als je onjuiste informatie neerzet, dan kan je het risico lopen dat je wordt verbeterd. Dat is iets wat je van te voren kan verwachten. Aangezien al 2 jaar lang onjuiste informatie werdt verstrekt en niemand eerder zijn mond had opengetrokken, dat het mijn taak was. En dan is het jouw beslissing of je dat wél (zoals visje) of niét als een man pakt.
Verder brul jij wel lekker dat ik mijzelf zo ongeloofelijk groot vind terwijl je dit er bij zet:
Ja, ik heb het mss wat verder geschopt dan de meesten op dit forum
O ja, en waarom ben je dan geen moderator of zelfs VIP-lid, en zelfs die zouden dit niet over zichzelf zeggen. Laat ik het kort houden, het stinkt hier ongeloofelijk.

Waar ik ook erg om heb moeten lachen
Dat jij met je laatste post naar mij toe zin hebt om me laten voorkomen als de eerste de beste Huis-Tuin-en-Keuken-DJ met twee walkmans en een Aldi-mengtafel (jullie weten wss wel al dat ik niets tegen zulke DJ's heb hoop ik),
Geld zegt niet alles, dat kan wat zeggen over je ouders bv. wel ben ik van mening dat als het je wat intresseert dan bepaalt dat waar je vakantie-baantje aan opgaat; als ik jou 10.000 euro geef wordt je daar draai-technisch echt niét beter van! Sterker nog je gaat er niets meer aanvinden. Ik ken zo'n jongen die alles van zijn ouders kreeg, en ik heb heerlijk geprofiteerd toen meneer er geen zin meer in kreeg, alles ging tegen bodemprijzen weg.

Nog zo'n punt waar ik echt niet tegen kan, lafheid.
En die druipt er gewoon van af bij jou. Als je me een lul vindt zeg dan dat je me een lul vindt maar ga geen dingen suggereren. Anders denk ik dat je toch het verkeerde forum te pakken hebt. (VVD-forum misschien een optie?)
En tot slot:
Je maakt je zo druk omdat je iets niet weet en dat dan vraagt. (waar echt niks mis mee is.) Maar er is een punt waar het voor sommigen ophoudt. (travestiet Kelly en Jessica Simpson zouden hier kandidaat voor zijn.)

Laten we over een ding duidelijk zijn: Ik kan niet oordelen over je draaien, evenals je dat ook niet over dat van mij kan. Want ik zal je best in mijn rijtje favorites zetten als ik je heb gehoord. Ik zou alleen niet met je een biertje moeten drinken.

Even voor de goede orde: Het is NOOIT mijn bedoeling geweest om bij boven iemand anders te plaatsen.

Ik heb geen zin om hier ruzie te voeren, als je het daar niet er mee eens bent PM me dan maar.
** Progressive with Raw African Influences **
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
16-6-2004 14:36
Ik ben zelf al jaren progressive liefhebber in hart en vaatziekten. Maar wat mij opvalt is dat progressive (globaal gezien) helemaal geen label meer is maar echt een genre is geworden. Terwijl de muziek niet eens meer progressief/vooruitdenkend is. Een zoveelste rip off van een mooie progressive plaat is NIET progressief meer te noemen.

Op veel plaatsen op internet staat het interview met Chris Fortier. (heeft ook in de basic groove gestaan)

hij legt daarin heel mooi uit hoe de hele stroming in beweging is gekomen. Het komt er in elk geval op neer dat de Engelse media de stempel progressive verzonnen hebben.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
25-6-2004 10:59
Edit Mod: Dré: En nou is het maar afgelopen met dat persoonlijk gelul van EN Didier_S EN Skiptag!


Wat een gelul zeg over in welk hokje je een bepaald nummer of genre kunt plaatsen. Lekker belangrijk ook voor het publiek...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
25-6-2004 11:19
no offence dre, maar dan zou je een hoop topics hier kunnen afsluiten, bijvoorbeeld over wat nou fijner is: faders of rotary's op je mixer. Net of het publiek dat hoort. Neemt niet weg dat deze discussie ook een beetje uit de klauw loopt. lekkere muziek is lekkere muziek, welk label er ook aanhangt. Maar het onderverdelen in hokjes is soms wel fijn omdat je dan weet dat je over dezelfde muziekstroming aan het praten bent. tevens gaat dat ook niet altijd op want wat is nu R&B? (en nu niet hier weer een hele discussie over razz :p )
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
25-6-2004 13:38
Mijn post was relativerend bedoeld.

Wellicht had ik beter kunnen schrijven "er zijn belangrijkere dingen dan het in hokjes drukken van muzieksoorten".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
25-6-2004 14:07
Dat klopt, maar dat geldt toch voor veel discussies op dit forum...? Of je nou gewone of rotary-faders hebt, het gaat toch om de mix (ook relativerend bedoeld dus wink ;)Dan kun je wel alles relativeren en zeggen, jongens, ik stop met de webshop, zo belangrijk is het niet, en ik ga voor artsen zonder grenzen werken. (beetje kort door de bocht maar wel heel relativerend wink ;) )
Vind het wel leuk om te volgen hoe didier en skiptaq zich zo druk maken over iets onnozels in mijn ogen. Krijg zo wel een beetje een beeld van de mensen waar ik hier mee praat.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-6-2004 15:27

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: En nou is het maar afgelopen met dat persoonlijk gelul van EN Didier_S EN Skiptag!
sssst, geen slapende honden wakker maken! m'n laatste posting in deze thread was van 14/05, anderhalve maand geleden dus, lijkt me duidelijk genoeg over hoe ik deze discussie vind wink ;)

braz schreef:

Vind het wel leuk om te volgen hoe didier en skiptaq zich zo druk maken over iets onnozels in mijn ogen. Krijg zo wel een beetje een beeld van de mensen waar ik hier mee praat.
Ik vind het eigenlijk NIET leuk, want ik snap nog steeds niet goed:
1) wat mijn vraag over herkennen van muziekgenres te maken heeft met mijn uitleg waarom Trance en Progressive niet hetzelfde zijn. Lijkt mij hetzelfde als jullie uitlachen omdat jullie niet weten wat het verschil is tussen 04-02 SMD's en 06-03 SMD's!
2) waarom die gast probeert te laten uitschijnen dat ik zeg dat Trance en Progressive hetzelfde zijn terwijl ik net duidelijk van mening ben dat het NIET zo is sad :(

Nou ja, zoals ik al tegen Dré zei: geen slapende honden wakker maken... ik heb een mega-druk weekend voor de boeg waar ik nu al van zit te genieten en dat wil ik niet verpesten met discussie's die nergens over gaan happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)