Forum > Muziek

labels afplakken?

(70 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
12-2-2004 13:20

Reind schreef:

Tsja das de Buma. Euhm dat weten we niet meneer volgende vraag alstublieft...........

Ow bij digidance vermelden ze ook hetzelfde op hun lijsten. Heb toevallig net iemand van digi aan de foon gehad over een verkeerd promo pakket wat bij mij aan was gekomen en heb ze dezelfde vraag gesteld als de mensen van Astral en ik kreeg wederom hetzelfde antwoord. :)
Ik zeg ook niet dat wat jij zei ongelijk was. Ik vroeg aan de Buma hoe ik het kon onderscheiden wat volgens hun wel en wat niet legaal is happy :) .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
12-2-2004 13:51

DJ-Ipkiss schreef:

@ Dré Op mijn white label staat wel een maatschappij(staat wel white label maar ook iets van 3 beat records.
Daarom schreef ik ook "een plaat zonder marketing". Da's dus niet hetzelfde als "een plaat zonder maatschappij".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
12-2-2004 14:02

Dré schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

@ Dré Op mijn white label staat wel een maatschappij(staat wel white label maar ook iets van 3 beat records.
Daarom schreef ik ook "een plaat zonder marketing". Da's dus niet hetzelfde als "een plaat zonder maatschappij".
Sorry.
Kan ik dan nu concluderen dat een whitelabel (dus zonder marketing) waar wel een maatschappij op staat legaal is? en eentje waar dit niet op staat het wel is? Of wist die vrouw van Buma niet waar ze het over had?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-2-2004 15:01
Ga er maar van uit dat de mensen bij de buma niet weten waar ze het over hebben.

Als je morgen belt hoor je waarschijnlijk weer een ander verhaal. Wat zulke dingen betreft zijn ze net zo wisselvallig als het weer.

En of ze nou legaal of illegaal zijn zal weinig uitmaken -> Tegen de tijd dat ze mensen daar op gaan pakken bestaat vinyl waarschijnlijk niet eens meer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
12-2-2004 16:22
Naar mijn idee zijn whitelabels gewoon releases waar nog geen platenlabel voor is gevonden en Bootlegs remixes waarvan de samples niet gecleared zijn.

Anyway we wachten rustig het antwoord af van de Buma.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-2-2004 23:40
Dan mag jij ze 100 keer bellen en dan tellen we alle verschillende antwoorden bij elkaar op. Degene die gemiddeld het hoogst scoord die pakken we als antwoord van de Buma want zoals ik al zei -> De Buma is in zulke dingen net zo veranderlijk als het weer. Tis namelijk maar net wie je aan de foon krijgt daar. 1 of andere typmiep of iemand die wel weet hoe de regels in elkaar steken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-2-2004 08:29
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, daar niet van, maar enige nuance is wel op zijn plaats. Ik praat gewoon niet met een tiepgeit. Toen ik Buma belde, heb ik gevraagd of ze ook juristen in dienst hadden, en daar heb ik mij mee laten doorverbinden.

Je hebt in die zin gelijk dat er een dermate groot gebrek aan duidelijke regelgeving is, en er zoveel gedoogd wordt, dat de 'strengheid' in de antwoorden van Buma afhangt van degene die je aan de lijn krijgt.

Enkele richtlijnen zijn echter gewoon duidelijk hoor:

- in het openbaar draaien met gekopieerde cd's mag niet (MAAR wordt mogelijk gedoogd als je kunt aantonen dat je de originelen bezit)
- in het openbaar draaien met illegale downloads mag niet
- in het openbaar draaien met illegale persingen (of het nou whitelabel of bootleg of wat dan ook heet) mag niet.

Simpel. Alles er tussenin wordt ofwel gedoogd ofwel er bestaan (nog) geen regels voor. Dus als je zeker weet dat je legaal bezig bent (en dan bedoel ik dus NIET zoals sommigen voorstellen ff wat originelen bij vriendjes halen, en wél de weloverwogen beslissing om een kist met alle originelen direct aantoonbaar thuis op zolder hebben liggen) en het ook kunt onderbouwen, dan heb je idd weinig van Buma te vrezen.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
13-2-2004 12:36

sylvia schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt hoor, daar niet van, maar enige nuance is wel op zijn plaats. Ik praat gewoon niet met een tiepgeit. Toen ik Buma belde, heb ik gevraagd of ze ook juristen in dienst hadden, en daar heb ik mij mee laten doorverbinden.

Je hebt in die zin gelijk dat er een dermate groot gebrek aan duidelijke regelgeving is, en er zoveel gedoogd wordt, dat de 'strengheid' in de antwoorden van Buma afhangt van degene die je aan de lijn krijgt.

Enkele richtlijnen zijn echter gewoon duidelijk hoor:

- in het openbaar draaien met gekopieerde cd's mag niet (MAAR wordt mogelijk gedoogd als je kunt aantonen dat je de originelen bezit)
- in het openbaar draaien met illegale downloads mag niet
- in het openbaar draaien met illegale persingen (of het nou whitelabel of bootleg of wat dan ook heet) mag niet.

Simpel. Alles er tussenin wordt ofwel gedoogd ofwel er bestaan (nog) geen regels voor. Dus als je zeker weet dat je legaal bezig bent (en dan bedoel ik dus NIET zoals sommigen voorstellen ff wat originelen bij vriendjes halen, en wél de weloverwogen beslissing om een kist met alle originelen direct aantoonbaar thuis op zolder hebben liggen) en het ook kunt onderbouwen, dan heb je idd weinig van Buma te vrezen.
Precies de reden waarom ik denk dat Whitelabels legaal zijn. Iedere dj draait ze in het openbaar.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-2-2004 12:48

colin232 schreef:

Precies de reden waarom ik denk dat Whitelabels legaal zijn. Iedere dj draait ze in
het openbaar.
Niet geheel juist, we wachten nog op een antwoord van de Buma, zie:
www.new-line.nl/forum/read/?m=115072#115072
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
13-2-2004 13:06
als een bootleg hetzelfde is als een white label(wat dus een illegale persing is)
zou het dus illegaal zijn om ze in het openbaar te draaien.
Ik denk dat die tiep trut niet meer antwoord(3 dagen!)
ik zal ze ook even bellen maar niet nu. Morgen happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)