Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 5 van 32)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-1-2004 15:29
is goed, mail je zo ff. Maar je kan bij dat bedrijf een offerte opvragen voor zoveel stuks. Ik laat je gelijk ff de flyer showen, kan je daar je mening ook ff over geven als je wilt happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1370
9-1-2004 15:48

roberto schreef:

800x5=4000 euro-laten we zeggen 500 euro=3500 euro. 3500 euro:2=1750 euro per persoon wink ;)
Jij bent wel heel erg positief.. Daarnaast ook nog eens erg jong, zonder erg veel ervaring neem ik aan...
Als je een supersuccesvol feest kan geven met die kosten, gefeliciteerd. Maar ik verwacht dat je je verkijkt.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
9-1-2004 15:48
flyer mag je ook wel online zetten, ben ook wel beniewd wink ;)
Music is what feelings sound like...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-1-2004 15:53
flyer komt nog weleens online.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
9-1-2004 16:41
Let je wel even op dat als je 3000 flyers hebt dat je kans hebt dat er dus straks 1000-2000 voor je deur staan? Wat doe je daar mee dan? Heb je toch een groot probleem denk ik.
Darth Crossfader
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2004 16:46
Thanks voor je mail Roberto. Ik heb de site van de drukker even bekeken, maar ik zie op de prijslijst alleen maar flyerprijzen per 5000 of 10000 staan. Dat vind ik wel erg toevallig, dus ik zou ze toch maar even bellen. (En de korting nemen met hun logo erop, gewoon doen, scheelt geld.)

Check ook even bij de drukker wat EXACT te aanlevervoorwaarden zijn, want op de site staat alleen dit: "op basis van digitaal aanleveren bestand geschikt voor Apple Macintosh." Maar vaak hebben drukkers ook eisen over snijranden, aantal dpi, CMYK/RGB etc. Er is niks ergers dan een doos vol een mislukte flyers waarvan de drukker jou de schuld geeft. (Een beetje drukker kijkt het zaakje natuurlijk even na, maar dat doen ze niet allemaal, en voor eventueel ter plekke herstellen moet je betalen.)

Opzetje 2 van de flyer vond ik persoonlijk de leukste.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
9-1-2004 19:43
meeste drukkers willen hun 'werk' aangeleverd krijgen in psd of eps (eps word in vector opgeslagen, dus kunnen ze resizen zonder kwaliteitsverlies).

Let wel op dat je ook in CMYK kleuren werkt, RGB wil niet altijd lekker geprint worden,
zo had ik op ons visitekaartje een stukje blauw zitten, wat op papier een beetje naar paars neigde... dit omdat ik dus RGB blauw had gebruikt, nadat ik mijn document omzette naar CMYK, werd het op mijn scherm ook paarsig... wink ;)

en zet ook de dpi lekker hoog, zodat het geprint ook scherp blijft!
dpi is dots per inch, voor een beeldscherm is 72dpi genoeg, maar de gemiddelde htk printer, kan al op 1200dpi printen, dus een kwaliteitsdrukker komt vast nog wel wat hoger!
Music is what feelings sound like...
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
9-1-2004 20:03
Ik vind je ideeen top Roberto!
Alleen zijn 3000 Flyers wel erg veel. Als jij er bijv. "maar" 1500 uitdeelt, hou je er 1500 over. Wat ga je hiermee doen? Die kan je dus weggooien. Om met een heleboel mensen te gaan uitdelen, is een goed idee, maar pas op! Stel dat iedereen het TOP lijkt. 1500 heb je er uitgedeelt, en er komen 1045 mensen. Dan moeten jullie zeggen: Helaas, de zaal is vol, jullie kunnen er niet meer in. Dat is natuurlijk geen goede reputatie, terwijl je er niets aan kunt doen natuurlijk.

Alcohol: Je pas, legetimatie tonen is een goed idee. Maar dat wil niet zeggen dan -16 niet aan de drank kan komen. Meestal hebben ze wel "connecties" die het wel voor ze willen halen, zitten ze alsnog aan de drank. Overigens is dit jouw probleem niet, eerder voor de eigenaar/crew.

Muziek: Rustig opbouwen is de perfecte manier. Om meteen aan het begin te knallen is natuurlijk niet slim. Midden in de avond ben je door je platen heen, althans de "betere" platen. Nu moet je platen nog een keer draaien, is opzich geen probleem, maar mensen die aan het begin er al waren herkennen het, en denken dan: Hij heeft ook niet veel muziek.

Beveiliging. Zorg/spreek met de eigenaar af dat er genoeg beveiligingspersoneel is. Kijk ook of er een uitweg is, in geval van brand. Ik moet er niet aan denken dat, net als ik Volendam, 13 doden en diverse gewonden zijn.

Eigenaar zelf. Zorg dat de eigenaar de zaakjes op orde heeft. Buma/Stemra, vluchtwegen, drankschenking e.d. Als het niet in orde is, moet JIJ afbouwen, en het publiek wordt teleurgesteld. Dit moet je niet hebben. Uiteraard is het jouw schuld niet, maar het feest is wel meteen afgelopen. Zorg zelf natuurlijk ook voor orginele cd's, op zulke grote feesten is de kans groot dat er gecontroleerd wordt.

Apparatuur. Zorg voor goede apparatuur. Aan je lijst te zien is dit goed, zorg dus ook dat de Dj's ervaring hebben, het publiek kunnen bespelen, goede muziekkeuze...
Als ze nooit voor groot publiek hebben gedraaid, kan je ze beter niet de hele tijd laten draaien, maar zorg wel dat hij ervaring op kan doen, zodat hij op het volgende feest evt. inzetbaar is.

Kaartverkoop. Voorverkoop is natuurlijk erg handig. Als er 800 man komt (bijwijze van spreke) in 6 uur, is ongeveer 133 mensen per uur. Als die dan allemaal gecontroleerd moeten worden, evt. door beveiligingsmensen (fouilleren e.d.) hun pas moeten laten zien, geld pakken/wisselen, sta je minstens een uur in de rij, terwijl er dan al weer meerdere mensen aankomen. Je loopt dus achter de feiten aan. Ook kan je de toegangskaarten aan de Mentors/Mentrixen geven. Iedereen die een kaart willen kopen, kunnen dat bij haar doen. Het geld komt dan uiteraard bij jullie. Nu heb je alleen evt. fouilleren nog, en nog een paar mensen die een kaartje aan de deur kopen. Resultaat: Kortere wachttijden, minder haastwerk, lijkt mij de beste oplossing voor zo'n groot feest.

Zelf lijkt het mij erg leuk om feesten te organiseren, maar ik zal wel eerst ervaring opdoen, het mag natuurlijk NOOIT fout gaan bij evt. calamiteiten.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
9-1-2004 21:15
133 mensen per uur loods je zo naar binnen hoor, beveiliging weet waar ze op moeten letten en meestal is het even door het poortje heen lopen en dan kan je eigenlijk altijd zo door (tenzij hij afgaat natuurlijk) Zo kan je wel 250 of meer mensen in een uur naar binnen laten hoor.
Darth Crossfader
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
9-1-2004 21:17
Niet helemaal waar.
Je controleert nl niet alleen op wapens dmv de magnascanner, maar het kan ook nodig zijn om te controleren op drugs e.d.
En als je dat goed wilt doen, dan duurt het allemaal wel wat langer.
-- Let's do it my way and get it right the first time --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)