Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 4 van 32)
Moderator(s): Dré
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
9-1-2004 11:24
Tip 4:
Denk realistisch, en kijk niet alleen naar het plaatje van "kijk mij als organisator, chikkies where are you???"

ik moest hier toch wel erg hard om lachen :D

No harm done

success met je feest trouwens :)
Al zou het wel een gedoe kunnen worden met dat alchohol, want het is onmogelijk dat iedereen onder 16 geen alchohol krijgt. Misschien helpt een fel gele sticker op de voorhoofd van 16+ (of een stempel ofzo razz :p ) Zou ook slim kunnen zijn om gewoon helemaal geen sterke drank te schenken. Omdat je toch relatief weinig 18 plussers hebt
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
9-1-2004 11:30
als er geen drank geschonken word, heb je NOG minder opkomst, en ben ik bang dat de discotheek ook beetje boos word...

wij zijn ook een keer geboekt voor een 'tot 16 jaar' party, en de opkomst was al een stuk lager dan gedacht (stuk of 60-70 ipv 150), en in totaal was er 1,5 krat frisdrank doorheen gegaan... (3x niks dus)
Music is what feelings sound like...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
9-1-2004 11:59
de alcohol consumptie is in dit geval niet jouw probleem maar dat van de uitbater van de horeca-gelegenheid.
deze zal de regels moeten volgen maar mocht hij/zij dit aan zn laars lappen en er is controle dan gaat het wel ten kostte van jouw georganiseerde feest-bij extreme overtreding zou de zaak zelfs gesloten kunnen worden op de bewuste avond.
niet jouw probleem maar toch opletten
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2004 12:00
Hm, totdat de uitbater gaat besluiten om maar helemaal geen alcolhol te schenken. Dan loop je dus het risico op een situatie die RonnieB schetst, en dan wordt het wellicht wel Roberto's probleem, want een minder leuk feestje?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-1-2004 12:28

visje schreef:

Tip 4:
Denk realistisch, en kijk niet alleen naar het plaatje van "kijk mij als organisator, chikkies where are you???"

ik moest hier toch wel erg hard om lachen :D
lekker grappig.....beetje zielige gedachte eerder. Dankzij jullie tips ben ik van plan om van 22.00 tot 12.30 top 40 te gaan draaien, en dan steeds beetje opbouwen tot harder. En ik weet gewoon dat iedereen weleens een keer harder wilt gaan.

thanks voor alle tips sylvia!!! happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2004 13:02
Nog even over je flyers. Ik weet niet wat je precies van plan bent?

Flyers op A6 formaat, zwart-wit, 4x op 1 A4-tje, kopieëren op (gekleurd) papier en snijden is een mogelijkheid. Lekker goedkoop, maar iets minder mooi. Voordeel is wel dat je zelf het aantal kan bepalen. Want,

fancy flyers laten drukken kan ook (dubbelzijdig, full-colour o.i.d.), maar houd er rekening dat bij een A6 meestal de minimale afname 5000 stuks is (heeft iets te maken met drukplaten schijnt). Voor één feest raak je die dingen aan de straatstenen niet kwijt, zoveel zijn dat er. Ik zet er nu de data van 3 feesten achter elkaar op, ze worden door Jan en alleman verspreid door heel Nederland, en nog hou ik er over.

Deze flyers kosten mij trouwens Eur 183,26. Dus ik neem aan dat jij met je uitgaven van Eur 400 iets anders van plan was?
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
9-1-2004 14:16
Als ik jou was (Roberto) zou ik gewoon afwachten hoe het publiek op verschillende muziekstylen reageert. Met oud en nieuw moest ik draaien op n feest, van te voren werd gezegd, alleen maar apres ski, frans bauer enz enz je kent t wel. Nou is dat ook mijn favo muziek qua draaien dus ik heel blij en denken van nou we gaan ff lekker knallen. Totdat ik merkte dat veel mensen toch wat anders wilden, ben k langzaam overgegaan op top40, R&B noem maar op. Hiermee wil ik zeggen dat je niet (altijd) van tevoren alles moet plannen qua muziekstyle. En oja, wat ik ook al zei in mn vorige bericht, kijk uit dat het niet te druk wordt, tienerfeestjes kunnen echt druk zijn, geloof mij! happy :) Ik heb een keer een feest gegeven samen met 2 vrienden (wel is waar voor wat ouder publiek) voor ongeveer 400 mensen. We hadden ook alleen verkoop aan de deur, is gewoon makkelijker… We hadden superveel reclame gemaakt noem maar op, iedereen wist van t feest. Totdat het om half 1 'vol' was en er nog +- 200 mensen buiten stonden!! sad :( Je maakt je dan niet populair als je zegt nee sorry het is vol.. (alhoewel je er weinig aan kunt doen natuurlijk)
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-1-2004 15:01

sylvia schreef:

Tsja, het is al vaker gezegd, en je hebt geloof ik ook al iets veranderd, maar ik zou dus NIET gaan eindigen met hardhouse/hardtrance, want dan krijgt Tom zeker gelijk en loopt de boel leeg. Het kan best dat er vraag naar is, maar in mijn wereld houdt de meerderheid van de scholieren hier helemaal niet van. Dus, afwisselen en de hele avond door voor ieder wat wils draaien lijkt me een veel beter idee.
Ben ik het niet mee eens (niet omdat ik de gene ben die dat gaat draaien). Ik ga niet kneiterharde hardhouse draaien, zeker niet! Ik moet zeker denken aan trance/hardtrance en dan heb ik het over nummers als Carlo Resoort - O Glass tot iets harder Uberdruck - Fill Me etc.

Niet zinloos gebeuk (al zou ik dat evt. ook prima vinden > hangt van de reactie van het publiek af), maar er wordt wel op een nette manier opgebouwd. Vandaar dat we wat softer beginnen en harder eindigen > ergens naar toe werken dus. Ik zou het iig niet tof vinden dat ik naar een feest ga waar rond 2.00 opeens apres ski gedraaid wordt. Maar dat is en blijft mijn persoonlijke mening...

Robert heeft mij iig al meerdere keren horen draaien en hij weet zeker dat dat wel goed gaat komen.

Daarnaast komt de hardcorescene weer op en komen er steeds meer hardere varianten op trance (techtrance etc). Ook kom ik steeds meer jongeren tegen op grotere feesten. Op Innercity zag ik nog een paar van die knapies van 15 ofsow. De meeste komen er niet in of mogen niet van hun ouders, dus als ze dan in de buurt mogen feesten en ook nog eens lekker kunnen stampen.... ;)

Verder heb je zeer nuttige info voor Robert!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-1-2004 15:24
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 10-1-2004 11:31
wij bespreken dus ff alles met Jos, hij helpt ook hierbij.

2 sylvia over die flyers: Wij gaan ze inderdaad laten drukken, met een afname van ongeveer 3000 stuks. Ik raak ze wel kwijt denk ik omdat we meerdere vrijdagmiddagen in de stad gaan staan en dan aan scholieren geven enz. Posters mogen we kopiëren om mijn moeders werk op a3 formaat. Full colour flyers kosten voor 5000 stuks 175 euro ongeveer ex. btw.

2 dj bjorn: We gaan het niet zo van we kijken wel wat er komt want dan krijg je echt van die schommelingen van house naar hardcore en van hardcore naar Frans Bauer bijwijze van spreken. om 21.00 is de kick-off nu is waarschijnlijk nog rustig, dus beetje lounge, klein beetje house. Dan wordt oscar aangekondigd begint met een lekker nummer op om te dansen, hij houdt het eerst een beetje bij commerciele muziek en daartussen door gewoon is een paar lekkere house platen. Dan om 12.00 uur wordt ie afgekondigd en dan wordt ik aangekondigd, ik start gewoon met een lekker niet-commercieel nummer en daar mix ik in het begin wat commerciele trance doorheen (dj tiesto ofzo). Dan bouw ik rond 1.30 op naar Jows. En op Jows wordt het knallen!

Natuurlijk is iedereen welkom op dit feest! wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2004 15:26

roberto schreef:

2 sylvia over die flyers: Wij gaan ze inderdaad laten drukken, met een afname van ongeveer 3000 stuks. Ik raak ze wel kwijt denk ik omdat we meerdere vrijdagmiddagen in de stand gaan staan en dan aan scholieren geven enz. Posters mogen we kopiëren om mijn moeders werk op a3 formaat. Full colour flyers kosten voor 5000 stuks 175 euro ongeveer ex. btw.
Maar kun je er dan echt 3000 bestellen? Dan mag je mij even het adres mailen, want dat kan ik ook wel goed gebruiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)