Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 35 van 39)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
24-5-2006 11:28
Hangt van de polis af (en dus lijkt mij de meest logische vervolgstap eerst eens even die polis door te lezen...).

Veel verzekeringen hanteren de "dagwaarde boven 30% nieuwwaarde, dan nieuwwaarde uitkeren" regel voor consumentenclaims.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
24-5-2006 11:58
Bij diefstal (inboedel-) verzekeringen wel. Maar hier gaat het om wettelijke aansprakelijkheid, dus een WA-polis. Die kennen dat soort clausules voor zover ik weet in het algemeen niet.

Dat is ook niet nodig omdat (in tegenstelling tot een inboedelverzekering) degene met de schade niet de verzekerde (=premiebetaler) zelf is. Degene met de schade is een derde persoon, die niet door de verzekeraar "gepleased" hoeft te worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-5-2006 14:35
Het gaat niet zozeer om dat ik de handleiding moest pakken, meer om de manier waarop Denon er voor kiest bepaalde functies weg te werken en dat dat niet altijd de meest logische keuzes zijn.
Het succes van een mixer valt en staat met zijn simplicity. De DJM600 is een succes nummer vanwege zijn simpelheid maar heeft toch veel mogelijkheden. De Nuo5 kan door iedere randdebiel (kijk maar naar mij) bediend worden.
Denon schiet op dat punt gewoon net tekort, het is geen mixer die net zo gebruiksvriendelijk is als zijn concurenten en waarom zou iemand voor een minder gebruiks vriendelijke mixer kiezen terwijl zijn directe concurent op dat vlak veel beter presteerd en ze elkaar qua features zo goed als niets ontlopen.

Daarnaast zit de Nuo ook veel mooier in elkaar als de X1500 als we het hebben over build/sound quality.

Daarnaast heeft het niets met Nuo geilheid te maken, de Nuo is gewoon een klap beter als de X1500 en niet een klein beetje ook en iedereen met een beetje kennis van beide apparaten kan het niet anders als het daar mee eens zijn. Zelfs zonder sampler is de Nuo een leukere mixer als de X1500.

Ooit wel eens een X1500 aan gezet en even goed geluisterd? Er zit namelijk nogal wat digitale achtergrond zooi in het geluid. Effect knoppen waar ik een effect mee moet selecteren maar ook de parameter in moet stellen is gewoon niet handig.... ze hebben ruimte zat en dat knopje had er best bij gekund.
Een toonregeling van like vestje zodra je hem uit de doos haalt en waar je zelf tijd in moet gaan steken om hem klinkend te krijgen.

Het zijn al die kleine dingetjes waarvan ik zeg, nee dat hoort niet, dat kan niet en dan red de mixer het gewoon net niet bij zijn directe concurenten.

Mensen die het daar niet mee eens zijn mogen langs komen en hun X1500 naast mijn Nuo zetten, dan zal verrekte snel duidelijk worden welke de betere mixer is van de 2.

Ik durf het trouwens nog wel stelliger te beweren, onder de 1250€ is er geen effect mixer die beter presteerd als de Nuo5 als je kijkt naar het totale plaatje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
24-5-2006 15:06
Volgens mij hebben we deze hele discussie al eens gevoerd en wordt dit een herhaling van zetten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
24-5-2006 15:50

Reind schreef:

(...)

Ik durf het trouwens nog wel stelliger te beweren, onder de 1250€ is er geen effect mixer die beter presteerd als de Nuo5 als je kijkt naar het totale plaatje.
In die prijsklasse is alleen de Dateq Vibe duurder dan de Nuo dus dat is dan natuurlijk niet opmerkelijk als die Nuo zo goed is...
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
24-5-2006 16:01
Even over de Nuo 5. Heb deze een week thuis gehad, en naast de Dateq Vibe getest.

De EQ knoppen (op de potmeters) van de Nuo 'schieten' door, lang niet zo stevig als die van de Vibe. Faders van de Vibe zijn veel fijner (da's ook persoonlijk). Vibe heeft meer headroom. VU meters zijn duidelijker (en mooier, maar da's persoonlijk). Dus ja... Tis puur dat dat klikje zo bagger is, anders was deze wel een stuk verder gekomen.

Een combo van de Vibe en de Nuo zou dé perfecte mixer moeten zijn (dan de filter bank van de Vibe weggelaten).

Maar goed, dit ging over de X1500...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-5-2006 20:11

Tenkater schreef:

In die prijsklasse is alleen de Dateq Vibe duurder dan de Nuo dus dat is dan natuurlijk niet opmerkelijk als die Nuo zo goed is...
Zo ver zit de X1500 er niet bij vandaan, vergeet niet dat de huidige prijs een aktie prijs is van de X1500... die ligt normaal gesproken iets hoger en dan zit je al snel met het rijtje DJM600, Nuo5, X1500.

Vibe telt naar mijn mening niet mee, we hebben het tenslotte over effect mixers.

Rutgerlan schreef:

De EQ knoppen (op de potmeters) van de Nuo 'schieten' door, lang niet zo stevig als die van de Vibe.
Ik weet niet wat voor Nuo jij hebt maar ik heb er A) nog nooit van gehoord en B) zelf ook geen last van en mijn Nuo is denk ik toch 1 van de meest zwaar mishandelde Nuo's die er is ;)

Wat betreft de faders, qua kwaliteit zullen die elkaar niets ontlopen denk ik. De Vibe heeft alleen voor velen een mooiere curve.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
24-5-2006 22:15

Reind schreef:

Reind schreef:

(...)

Ik durf het trouwens nog wel stelliger te beweren, onder de 1250€ is er geen effect mixer die beter presteerd als de Nuo5 als je kijkt naar het totale plaatje.

Tenkater schreef:

In die prijsklasse is alleen de Dateq Vibe duurder dan de Nuo dus dat is dan natuurlijk niet opmerkelijk als die Nuo zo goed is...
Zo ver zit de X1500 er niet bij vandaan, vergeet niet dat de huidige prijs een aktie prijs is van de X1500... die ligt normaal gesproken iets hoger en dan zit je al snel met het rijtje DJM600, Nuo5, X1500.

Vibe telt naar mijn mening niet mee, we hebben het tenslotte over effect mixers.
Niet dat ik iets voor of tegen de x-1500 of Nuo heb, maar bij jouw bewering dat er geen betere effectenmixer is onder de € 1250 insinueer je dat de Nuo alle effectmixers "verslaat" tussen de € 1000 - € 1250 (uitgaande dat de Nuo alle effectenmixers van dezelfde prijsklasses en lager ook verslaat), terwijl er volgens mij maar weinig effectenmixers tussen de € 1000 - € 1250 bestaan. Ik bedoel er mee te zeggen dat dat argument dan niet echt op gaat/overtuigend is. Mochten er wel veel effectenmixers in die prijsklasse zitten, dan heb ik uiteraard niets gezegd...
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
24-5-2006 23:14
Reind, op dit moment is de actie van de X1500 afgelopen en de Nuo is nog steeds (al maanden, als ik het goed heb) een "aanbieding". Normaal gesproken ligt de prijs van de Nuo5 zo'n 25% boven die van de X1500.

Toch wel een fors prijsverschil, waarbij je mag verwachten dat je daar iets voor terugkrijgt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-5-2006 00:59
849 voor de Denon tegen 999 voor de Nuo5 op dit moment en voor dat verschil zeg ik -> koop alsnog die Nuo5. Zelfs al zou er nu nog 100€ bij de Nuo5 op komen dan zal ik iemand toch nog de Nuo5 aanraden.

De Nuo 5 maakt dat verschil namelijk dubbel en dwars waar, als het niet meer is. De Denon is best een leuke mixer als je op zoek bent naar features en je zult mij echt niet horen zeggen dat het een waardeloze pisbak is maar hij verliest het van de Nuo5 en als je 849€ op tafel kunt gooien voor een mixer is dat beetje extra voor de Nuo5 ook het probleem niet naar mijn mening.

Zodra je in die prijs catagorie gaat shoppen is prijs van ondergeschikt belang aan dingen als build quality, sound quality, gebruiksgemak etc etc. Grof geld uitgeven ga je toch als je zo'n mixer koopt en ik vind dat de Nuo5 het gewoon in die prijsklasse het beste doet.
Als iemand anders een Denon fijner vind.... ik zal je niet tegen houden. Als ik echter kijk naar het totaal plaatje vind ik de Nuo beter dan de rest en dat heeft niets met merk geilheid te maken of wat dan ook, gewoon 2 mixers naast elkaar zetten en kijken en vergelijken. En de Denon heeft hier 2 weken naast de Nuo5 gestaan dus echt goed vergeleken zijn ze heus wel ;-)

Tenkater schreef:

Niet dat ik iets voor of tegen de x-1500 of Nuo heb, maar bij jouw bewering dat er geen betere effectenmixer is onder de € 1250 insinueer je dat de Nuo alle effectmixers "verslaat" tussen de € 1000 - € 1250 (uitgaande dat de Nuo alle effectenmixers van dezelfde prijsklasses en lager ook verslaat), terwijl er volgens mij maar weinig effectenmixers tussen de € 1000 - € 1250 bestaan. Ik bedoel er mee te zeggen dat dat argument dan niet echt op gaat/overtuigend is. Mochten er wel veel effectenmixers in die prijsklasse zitten, dan heb ik uiteraard niets gezegd...
Laten we het dan anders zeggen, alleen de DJM800 is een betere mixer als we het hebben over effect mixers. De DJM909 vind ik een mooiere mixer op het gebied van effecten als de Nuo maar dat is een 2 kanaals mixer en past niet echt in het straatje van de andere mixers.

Daarnaast heb ik het niet over 1000€ tot 1250€, ik weet niet waar jij die 1000€ als ondergrens leest maar ik zie hem volgens mij nergens.... Doen we het speciaal voor jou anders, van alle high end mixers (dan nemen we gewoon de brede benaming) presteren de DJM800 en Nuo5 het beste van allemaal.

En waarom zouden er veel effect mixers in een bepaalde klasse moeten zitten voor je kunt zeggen dat ie alles in die klasse (en als logisch gevolg alles daar onder) verslaat?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)