Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 78 van 86)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-12-2007 22:14

JeroenVDV schreef:

Heb jij het juiste doctype aan het begin van je HTML-document staan?
Nee, DOCTYPE klopt niet.
Je zegt dat het HTML 4.01 is, maar vervolgens roep je de XHTML dtd aan... gaat niet goed wink ;)

Juiste doctype declaratie:
<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"https://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Maar je kan natuurlijk ook voor HTML4.01 kiezen.

In beide gevallen is je HTML verre van valide. Ook in je CSS zitten nog fouten.

Wat betreft het IE probleem: zet de linker/rechterkant eens een px of een % verder uit elkaar, dan valt het midden er waarschijnlijk wel tussen. Daarna is het proberen tot je het uiterste hebt bereikt zodat het ertussen blijft staan.
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
12-12-2007 00:43
Dat gaat niet op bij hem, ik heb er straks even vluchtig naar gekeken. Zodra je de width van je grote div op 806px zet gaat hij ertussen, alleen waar dan die spaces nog vandaan komen heb ik even niet zo 1,2,3 kunnen vinden. De margins staan goed van de betreffende div's.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
12-12-2007 03:02

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Ik lig sodeju weer eens in de knoop met IE.
Moah, niet te snel (zoals iedereen) roepen dat'ie gezeik heeft met IE. Je krijgt je code niet cross-browser compatible, da's wat anders. Altijd maar weer IE de schuld geven.... laugh :D
Zal me een zorg zij of het de schuld is va IE of niet, uiteindelijk is het mijn taak om het in beide systemen werkend te krijgen maar waarom dat niet lukt snap ik op dit moment niet. Maar goed, ik claim dan ook nergens (en zal dat ook niet doen) een prof. webdesigner te zijn wink ;) . (Hooguit een amateur die de basis redelijk door heeft...)

Verder: CSS fouten bevatten alleen de kleuren, en de html fouten zijn missende alt-tags (iets wat ik altijd pas als laatste doe) en doctype afhankelijk. Zeker dat laatste zal ik nog eens naar kijken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
13-12-2007 13:12
Nah gefixed. Doctype aanpassen naar strict html werkte voor IE 7, echter IE 6 ging nog altijd over de zeik. Zodoende er maar een grote achtergrond afbeelding van gemaakt, dan maar ietsje meer laadtijd.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
1-4-2008 21:55
Ik heb een aantal offertes liggen van verschillende php programmeurs die voor mij een site willen gaan maken incl. Customize CMS Dus alles wat ik er in zou willen, verhuur overzicht, klanten, beschikbaarheid, facturering.

NU zijn deze prijzen vrij hoog.

Nu kan ik zelf wel een klein beetje php´en.
Maar in hoeverre is het mogelijk om dergelijke gegevens in .txt bestanden te zetten?(als ik het zelf zou doen)

En fatsoenlijk uit te lezen.
Focus on the customer and the rest will follow.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
1-4-2008 22:31

Marc Ebbers schreef:

Ik heb een aantal offertes liggen van verschillende php programmeurs die voor mij een site willen gaan maken incl. Customize CMS Dus alles wat ik er in zou willen, verhuur overzicht, klanten, beschikbaarheid, facturering.

NU zijn deze prijzen vrij hoog.

Nu kan ik zelf wel een klein beetje php´en.
Maar in hoeverre is het mogelijk om dergelijke gegevens in .txt bestanden te zetten?(als ik het zelf zou doen)

En fatsoenlijk uit te lezen.
Al eens gedacht aan bijvoorbeeld Joomla? Met een aantal extensies kan je heel makkelijk (met weinig kennis van PHP e.d.) al snel de site bouwen die jij voor ogen hebt.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-4-2008 23:53

Marc Ebbers schreef:

Nu kan ik zelf wel een klein beetje php´en.
Maar in hoeverre is het mogelijk om dergelijke gegevens in .txt bestanden te zetten?(als ik het zelf zou doen)

En fatsoenlijk uit te lezen.
Dat is heel goed mogelijk, al vraagt het wel ietsje meer programmeerkennis dan "een beetje php'en".
Daarnaast is het een veel beter idee om met xml te werken ipv txt.

Een website laten ontwerpen/programmeren kost (schandalig) veel geld (of ondermijn ik nu m'n eigen toekomst... uhmm... ja razz :p), dus alles wat je zelf kan doen is meegenomen. Met pakketten als Joomla (en zo zijn er nog een paar) is dat te doen, dus ik zou zeggen: probeer dan eens.
Daarnaast is er ontzettend veel te vinden op het internet (o.a. php.net en webdeveloper.com) dus met wat tijd en doorzettingsvermogen moet het lukken.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-4-2008 00:08

renevanh schreef:

Een website laten ontwerpen/programmeren kost (schandalig) veel geld (of ondermijn ik nu m'n eigen toekomst... uhmm... ja razz :p), dus alles wat je zelf kan doen is meegenomen. Met pakketten als Joomla (en zo zijn er nog een paar) is dat te doen, dus ik zou zeggen: probeer dan eens.
Daarnaast is er ontzettend veel te vinden op het internet (o.a. php.net en webdeveloper.com) dus met wat tijd en doorzettingsvermogen moet het lukken.
Tja het is in de grote mensen wereld nou eenmaal zo dat er voor elk gewerkt uur een bedrag op de factuur staat. En juist in de php/website programmeer hoek zijn veel studenten actief en liggen de lonen (relatief) laag.

Dat een dergelijke website bouwen schandalig duur is vind ik dan ook grote onzin. Uiteraard is het een hoop werk wat betaald moet worden. Maar ga de uren die je zelf kwijt bent om met gebrekkige programmeer kennis iets in elkaar te flatsen (en dan is het nog maar een hele grote vraag ofdat het uiteindelijk lukt) maar voor een baas werken. Voor het geld wat je daarmee verdient weet ik zeker dat je makkelijk een website kunt betalen die helemaal op je wensen aansluit.

Een aardige programmeur programmeert op zo'n uitgebreid project 5x zo snel als een beginner met een beetje basiskennis (been there, done that). Stel dat ie nou 2x zo veel verdient; tel uit je winst!
Maar dat is MIJN mening...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
2-4-2008 00:36

Roytje schreef:

Dat een dergelijke website bouwen schandalig duur is vind ik dan ook grote onzin.
Mijn punt is vooral dat het design vaak belachelijk veel kost, terwijl er in 9 van de 10 gevallen met templates gewerkt wordt.
Een projectje waar ik mee bezig ben houdt een eenvoudige webpagina voor een jongerenplatform in. Dit moet echter via de gemeente (want het jongerenplatform draait in opdracht van de gemeente) en het bedrijf wat het design van webpagina's voor de gemeente doet vraagt om een simpele set pagina's (al dan niet met een phpbb forumpje) ongeveer 10.000 euro, waarbij het design ook nog eens behoorlijk beperkt wordt door het CMS systeem van de gemeente (want die template wordt ook behouden). In feite gaan ze dus niks meer doen dan wat muisklikjes in de bestaande CMS om wat extra pagina's en/of een subdomeintje te maken. Dat vind ik schandalig duur.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
2-4-2008 00:51

renevanh schreef:

Marc Ebbers schreef:

Nu kan ik zelf wel een klein beetje php´en.
Maar in hoeverre is het mogelijk om dergelijke gegevens in .txt bestanden te zetten?(als ik het zelf zou doen)

En fatsoenlijk uit te lezen.
Dat is heel goed mogelijk, al vraagt het wel ietsje meer programmeerkennis dan "een beetje php'en".
Daarnaast is het een veel beter idee om met xml te werken ipv txt.

Een website laten ontwerpen/programmeren kost (schandalig) veel geld (of ondermijn ik nu m'n eigen toekomst... uhmm... ja razz :p), dus alles wat je zelf kan doen is meegenomen. Met pakketten als Joomla (en zo zijn er nog een paar) is dat te doen, dus ik zou zeggen: probeer dan eens.
Daarnaast is er ontzettend veel te vinden op het internet (o.a. php.net en webdeveloper.com) dus met wat tijd en doorzettingsvermogen moet het lukken.
Wat is duur? 10.000 euro is natuurlijk te verwaarlozen als je via de website een omzet kan genereren van 100.000 euro. Hoezo is alles wat je zelf doet mooi meegenomen? Als je een goed lopende zaak hebt, heb je echt geen tijd om je te gaan verdiepen in deze uiteenlopende theorieën. Bovendien kan je in de tijd dat je aan het studeren bent, geen nieuwe klanten binnenhalen.

Als je alles zelf wilt doen wordt je nooit succesvol, zitten namelijk maar 24 uur in een dag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)