Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 72 van 86)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
10-5-2007 00:48
@big bang:

Je hebt mail... wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
10-5-2007 01:05

René Eppink schreef:

@big bang:

Je hebt mail... wink ;)
TNX happy :) je hebt er 3 terug. Ik zou eens wat minder snel op "send" moeten drukken razz :p.

Ik heb wat hacks in de CSS gestopt waardoor het nu enigszins werkt in IE (6), als iemand meer ideeën heeft hoor ik het graag.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
10-5-2007 01:13
Raar dat hij bij jou niet werkt (gezien je IE6 gebruikt), ik heb 'm zelf namelijk de hele tijd getest in IE6. Hij blijft bij mij ook in alle vensterformaten overeind (alleen de footer wordt uiteindelijk een klein beetje misvormd soms).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-5-2007 02:17
Gebruik voor je menu in plaats van absolute positioneringen e.d eens gewoon een float left en right, voor positionering van een div in een container div gebruik je namelijk gewoon floats. Dat werkt niet alleen makkelijker, het is ook nog eens cross browser proof ;)

Dus je menu een float:left en je content een float:right mee geven. Zet je je menu op width:200px en vul je bij de content div geen breedte in.

renevanh schreef:

IE is heel erg slecht als het gaat om de afhandeling van CSS2.0
Als mensen dat zeggen wijs ik altijd graag naar AboutDJ, 100% cross browser proof en 0,0% hacks. Het kan dus wel degelijk maar je moet de zwakke punten van browsers kennen. Daarnaast kan IE prima het standaard werk aan en is FireFox ook geen browser die zich 100% aan de standaarden houd. Ik ken geen enkele veel gebruikte browser die 100% door de Acid2 test heen komt, alleen safari geloof ik maar daar wil je niet mee werken omdat je dan van de ene op de andere beperking stuit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
10-5-2007 09:05
Ach ja... Het is makkelijker te gillen hoe slecht IE wel niet is dan om productief te zijn en gewoon sites te maken die cross-browser compliant zijn.

Grappig trouwens dat die IE gillers totaal vergeten te vermelden welke fouten er in die andere browsers zitten...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
10-5-2007 11:01
Probleem met floaten is dat dat alleen werkt wanneer ik de content een vaste breedte meegeef, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Desalnietemin ga ik er eens naar kijken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-5-2007 11:03

big bang schreef:

Probleem met floaten is dat dat alleen werkt wanneer ik de content een vaste breedte meegeef, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Desalnietemin ga ik er eens naar kijken.
Menu-div een vaste breedte geven en content-div er rechts van floaten ZONDER breedte op te geven zou goed moeten gaan?
Light Image
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
10-5-2007 12:17

Reind schreef:

renevanh schreef:

IE is heel erg slecht als het gaat om de afhandeling van CSS2.0
Als mensen dat zeggen wijs ik altijd graag naar AboutDJ, 100% cross browser proof en 0,0% hacks.
AboutDJ is gemaakt met Joomla. Dat betekend dus dat Joomla vrij goed is en een code kan genereren die ervoor zorgt dat in alle browser de boel er hetzelfde uitziet en dat de XHTML en CSSnog W3C valide is ook. Pluim voor Joomla (en voor de designer die weet hoe hij/zij het moet gebruiken).
Maar geen hacks? Ik weet niet hoe je dat kan zeggen, maar kijk eens naar de CSS.
Het gebruik van !important bij positionering is redelijk riskant en een oudere versie van IE (ouder van IE6) kan er bij verkeerd gebruik behoorlijk van over z'n nek gaan.
Over het algemeen wordt dit als hack gezien (maar het is valide omdat het voor andere doeleinde goed te gebruiken is, zie gigadesign.be voor meer informatie.

Dré schreef:

Ach ja... Het is makkelijker te gillen hoe slecht IE wel niet is dan om productief te zijn en gewoon sites te maken die cross-browser compliant zijn.

Grappig trouwens dat die IE gillers totaal vergeten te vermelden welke fouten er in die andere browsers zitten...
Een browser die zich niet aan de CSS standaards houdt en/of niet goed met CSS kan omgaan (en dat is niet alleen IE, Konqueror kan er soms ook wat van) is niet iets waar je je als ontwikkelaar op moet gaan richten vind ik. Dit is een probleem van MS en van de gebruiker die ervoor kiest om IE te gebruiken.
Ter illustratie: Als op elke PC standaard een Linux distro zou draaien met FF en er zou maar een kleine groep Windows gebruikers met IE zijn, zouden we dan moeilijk doen om ervoor te zorgen dat die IE minderheid ook te zien krijgt wat de mensen met FF te zien krijgen? Ik denk het niet. Omdat IE standaard in Windows zit, en iedereen Windows op z'n PC heeft staan bij aankoop moeten we ons er opeens druk over gaan maken, maar eigenlijk klopt dat niet.

Overigens ben ik geen "IE giller" zoals jij het noemt. Ik bekijk de feiten (IE doet het gewoon niet zoals het hoort met CSS). Andere browsers hebben ook hun zwakke punten ja (FF wil nog wel eens lastig doen met j@vascript bijvoorbeeld), maar daar hebben we het nu niet over.

Hoe dan ook, er is wel een mogelijkheid die de boel in FF en IE goed laat werken, zolang je maar oppast met de breedte van je content containers. Dit is hierboven deels uitgelegd, maar voor een hele uitgebreide uitleg: sceneone.nl.

René
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
10-5-2007 12:27

renevanh schreef:

Een browser die zich niet aan de CSS standaards houdt en/of niet goed met CSS kan omgaan (en dat is niet alleen IE, Konqueror kan er soms ook wat van) is niet iets waar je je als ontwikkelaar op moet gaan richten vind ik. Dit is een probleem van MS en van de gebruiker die ervoor kiest om IE te gebruiken.
Dat vind ik een beetje kromme redenering, de IE gebruiker zal even mopperen als hij mijn site niet kan zien, en daarna verder surfen. Ik ben daarentegen een potentiële klant kwijt, en uiteindelijk ben ik dus degene met het probleem en niet de klant. Anders wordt het pas als de surfer jou site nodig heeft en jij de surfer niet echt nodig hebt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
10-5-2007 12:27

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Probleem met floaten is dat dat alleen werkt wanneer ik de content een vaste breedte meegeef, terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Desalnietemin ga ik er eens naar kijken.
Menu-div een vaste breedte geven en content-div er rechts van floaten ZONDER breedte op te geven zou goed moeten gaan?
Helaas pindakaas, dat gaat dan weer fout in firefox...
[edit] Float:none; toevoegen aan de content werkt wel goed in zowel FF als IE... Eén probleempje minde alweer happy :)
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)