Forum > Licht

Verschillende lichten met dmx

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ChurchillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2022
Laatste: 24-3-2022
Berichten: 1
11-1-2022 20:05
Hallo, ik heb een tijd terug 4 par lampen gekocht en die werken prima op mijn dmx controller. (lamp 1 op dmx 1, lamp 2 op dmx 17, lamp 3 op dmx 33 en lamp 4 op dmx 49)
Nu heb ik 4 andere lampen geleend (om te kijken of het lukt) en deze dezelfde dmx adressen gegeven als m'n oude lampen maar dit lijkt niet te werken.
Bij m'n oude lampen is schuif 1 om de lampen te laten branden, maar bij de geleende lampen is dit schuif 4, zo zijn de kleuren ook op verschillende schuiven.
Doe ik iets fout of kan het gewoon niet door elkaar?
Alvast bedankt voor het mee denken.
Groet Ruud.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
11-1-2022 20:10
T zou handig zijn als je ook ff vermeld wat voor merk-type enz. je nieuwe en oude lampen, en de controller zijn.
Of kijk ff via google ofzo wat de kanaalindeling is van beide modellen lamp, dan weet je gelijk hoe/wat er fout gaat en of je ze door elkaar kan gebruiken.
Maar waarschijnlijk heb je t goede antwoord al gegeven, vanwege de afwijkende kanaalindeling kan je ze niet door elkaar gebruiken.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2057
11-1-2022 20:27
Misschien is er inderdaad nog een andere modus te kiezen, maar met verschillende merken en types is dat bijna uitgesloten.
Als je bijvoorbeeld alleen rgb kanalen gebruikt, zou het misschien nog kunnen.
Uiteraard kun je ze altijd wel met elkaar gebruiken maar dan moet je wel verder gaan in je kanalen en deze apart programmeren.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)