Forum > Licht

Wie heeft ervaring met Chinese MSD 250/2 lampen?

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
15-10-2020 13:50
Probeer dan ook even n fotootje te posten van n A/B vergelijking tussen een A-merk en n china bulpje.
Ff projecteren op n witte achtergrond zodat je t (waarschijnlijk enorme) kleurverschil en verschil in lichtopbrengst kan zien.
Dat kleurverschil was bij mij meestal enorm groot.
De kleur vd meeste chinese 6000K lampjes die ik gezien heb komt volgens mij overeen met wat ik bijna zou omschijven als kanariegeel ipv helder wit.
Ik vermoed dat t iets te maken heeft met de gebruikte materialen en gassen, t licht leek voor mij verdacht veel op dat wat je normaal in broeikassen of wietplantages ziet.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
15-10-2020 17:43

Soundpower schreef:

t licht leek voor mij verdacht veel op dat wat je normaal in broeikassen of wietplantages ziet.
Tja,daar is wel vraag naar laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
20-10-2020 22:51

Soundpower schreef:

Probeer dan ook even n fotootje te posten van n A/B vergelijking tussen een A-merk en n china bulpje.
Ff projecteren op n witte achtergrond zodat je t (waarschijnlijk enorme) kleurverschil en verschil in lichtopbrengst kan zien.
Dat kleurverschil was bij mij meestal enorm groot.
De kleur vd meeste chinese 6000K lampjes die ik gezien heb komt volgens mij overeen met wat ik bijna zou omschijven als kanariegeel ipv helder wit.
Ik vermoed dat t iets te maken heeft met de gebruikte materialen en gassen, t licht leek voor mij verdacht veel op dat wat je normaal in broeikassen of wietplantages ziet.
Het gaat wel even duren voordat die lampen hier zijn vanwege corona, maar dan zal ik wel een vergelijk maken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)