Forum > Licht

Wie heeft ervaring met Chinese MSD 250/2 lampen?

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
26-9-2020 20:51
In china koop je een msd 250w lamp voor een tientje en hier betaal je 70 euro voor een merk lamp dus dat scheelt enorm, maar het ligt
er natuurlijk ook aan hoeveel uur ze meegaan. Een "originele" lamp van een bekend merk kost hier 70 euro en heeft +-2000 branduren
en heb ik verder geen idee hoe zo'n namaak lamp dan mee gaat, maar al zou dat maar +-500 uur zijn, dan is dat alsnog bijna de helft
goedkoper, maar ik gok dan ook maar wat want ik vind verder niks of niemand die daar al ervaring mee heeft gehad,
dus de vraag is dan ook of er iemand ervaring heeft met de goedkope "namaak" uit china, en of die wel of totaal niet aan te beleven zijn.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
26-9-2020 21:20
Zolang je bij de China 10tjes variant niet verwacht dat ze t na n paar uur/starts nog doen, en dat je kan leven met t feit dat de lichtkleur vaak totaal anders is dan n echte Philips kan je t proberen.
Mijn ervaring is tot op heden nooit echt goed geweest met noname msd china rommel, maar t zou kunnen zijn dat er ook wel goede zijn als je niet de allergoedkoopste neemt?
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
27-9-2020 09:06
ik had ze ook wel uit England van Soundlap geloof ik, die waren ongeveer 20 euro per stuk en prima.
Ik heb voor ik vertrok nog een hele partij Philips proberen te verkopen, voor 10,- per stuk, er was weinig interesse....
De philips is veruit de beste, Osram is ook vrij goed, en GE zijn ook prima.
Merkloos uit China, is meestal wat je kan verwachten voor een lage prijs. Vaak gaan ze ook veel sneller stuk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
13-10-2020 22:54

Soundpower schreef:

Zolang je bij de China 10tjes variant niet verwacht dat ze t na n paar uur/starts nog doen, en dat je kan leven met t feit dat de lichtkleur vaak totaal anders is dan n echte Philips kan je t proberen.
Mijn ervaring is tot op heden nooit echt goed geweest met noname msd china rommel, maar t zou kunnen zijn dat er ook wel goede zijn als je niet de allergoedkoopste neemt?
Tja, de gulden regel dat goedkoop duurkoop is is een waarheid als een koe, maar wat komt er nou niet uit china?
Als ik dan bv naar m'n showtec dmx slidebarretjes kijk dan staat daar met grote letters "China" op en die zijn
toch aardig bullitproof, en welk apparaat zit tegenwoordig niet vol met componenten "made in China"?
Nou verwacht ik geen 2000 branduren zoals de bekende merken opgeven, maar al zijn het er maar 200 uren,
dan is het geen 2e keer aan te bevelen maar ook niet meteen een miskoop geweest, en ik heb 32 economisch
afgeschreven heads gekocht, en daarvan zijn nu 5 lampen stuk, dus dan wil ik wel een gokje nemen om 10 china lampen
voor de prijs van 1 merk lamp uit proberen.

TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
14-10-2020 08:01
Het lastige van lampen die snel stuk gaan is dat ze altijd stuk gaan als je ze nodig hebt.
Als je tijdens een showtje 4 lampjes ophangt, en er klapt er eentje uit bij het aanzetten, is gelijk de hele symmetrie eruit.

Apparaten die in China gemaakt zijn, maar onder een merknaam verkocht worden in europa, ondergaan meestal strenge controles voordat ze op de markt komen.
Lampjes bij Ali express meestal niet.

Ik heb het geprobeerd, met allerlei soorten lampen, tot beamerlampjes aan toe waarvan men zelfs beweerde dat ze origineel waren.
Vrijwel alles binnen een paar uur Pang, pang, en pang.
Die ene die het dan wel bleef doen, nog een keer besteld, en dan gelijk weer het zelfde (pang) omdat de kwaliteit niet constant is en met maar wat bij elkaar graait.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
14-10-2020 09:08
In mijn beginperiode, lang geleden toen feesten nog werden volgehangen met parren happy :) , heb ik ook geëxperimenteerd met chinese "omnilux" raylight lampjes ipv de durdere philips variant.
Conclusie: ze kostten maar 1/3, gaan maar 1/2 tijd mee, dus in theorie zijn ze goedkoper.
Totdat je erachter komt dat er nu eigenlijk 2x vaker een lampje stuk gaat tijdens een feest, en dat er dus niet mooi uitziet.
Ook hoeveelheid licht en bundel waren ondermaats.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
14-10-2020 21:19

Tom schreef:

Het lastige van lampen die snel stuk gaan is dat ze altijd stuk gaan als je ze nodig hebt.
Als je tijdens een showtje 4 lampjes ophangt, en er klapt er eentje uit bij het aanzetten, is gelijk de hele symmetrie eruit.

Apparaten die in China gemaakt zijn, maar onder een merknaam verkocht worden in europa, ondergaan meestal strenge controles voordat ze op de markt komen.
Lampjes bij Ali express meestal niet.

Ik heb het geprobeerd, met allerlei soorten lampen, tot beamerlampjes aan toe waarvan men zelfs beweerde dat ze origineel waren.
Vrijwel alles binnen een paar uur Pang, pang, en pang.
Die ene die het dan wel bleef doen, nog een keer besteld, en dan gelijk weer het zelfde (pang) omdat de kwaliteit niet constant is en met maar wat bij elkaar graait.
Ik doe alleen in de kerstvakantie 10 dagen lang een kindershow organiseren en waar we 2 shows van 2 uur per dag hebben,
en gebruik ik +- 16 tot 24 heads en voor rest heb ik +-20 slide bars, en dan van beide een aantal op reserve staan voor het geval er
een head of bar uitvalt. En als er dan tijdens een show 1 head uit zou vallen, dan is dat minder storend dan wanneer je maar
4 heads hebt draaien, en kan ik dus tussen de shows wel even snel een andere ophangen of de lamp vervangen.
In jou geval ligt dat dan allemaal anders, maar ik kan dan weer wel dat gokje nemen. Anyway, ze zijn al besteld
en is het de prijs van 1 merklamp, dus wel een experimentje waard. Is het niks, nou dan kan ik nog de head in waarde laten
verdubbelen door er een nieuwe merklamp in te stoppen. razz :p
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
14-10-2020 22:48
Laat ons zeker jouw bevindingen weten!
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
15-10-2020 09:33
Wij "ouwe rakkers" gaan wat meer van wekelijks enkele keren, voornamelijk kleinere showtjes met 4 stuks.
Maar ook bijvoorbeeld bij vaste opstellingen zou ik nooit bezuinigen op lampjes, je moet vrijdags voor de zaal opengaat iedere keer weer de trap op laugh :D

Met zoveel heads is het natuurlijk minder storend als er eentje uitvalt.
En ik kan me voorstellen dat als je het maar tien dagen per jaar doet, dat je voor de voordelige optie gaat.

Ben wel benieuwd naar wat foto's van je opstelling en uitvoering.
Ik hoop voor je dat het dit jaar kan doorgaan....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
15-10-2020 12:12
@ Tom
Dit jaar gaat er niks door helaas, dus heb ik nu zeeën van tijd om alles na te kijken en in orde te maken.
@ Hollender
Ik ga zeker 1 head laten proefdraaien met zo'n china lamp en laat dan wel weten hoe dat uitpakt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)