Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 8 van 16)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-4-2004 18:04
Als je b.v. met de counters op je cdj1000 werkt kan je wel razendsnel mixen, btje a la laidback luke.
Maar ik ben het wel eens dat als je niet zonder kunt dat je toch echt een probleem hebt.
Er zitten beatcounters op mn tt's eigenlijk nog nooit gebruikt, op mn gehoor heb k mn plaat in no time gepitcht, missch nog wel sneller dan dat je op de counters moet wachten happy :)
BobroxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2004
Laatste: 8-6-2004
Berichten: 1
22-4-2004 21:57
Nou, een minimale vereiste voor een goede dj is dat hij kan mixen, zonder rotzooi als beatcounters en dergelijke. Waarom zou je anders nog een dj betalen? De kunst van het dj zijn is inderdaad in de eerste plaats nog altijd de juiste platen, maar in mijn muziekgenre (techno) hoort mixen daar evezeer bij. En dat doe je zonder beatcounters, ik begrijp de mensen niet die hiermee enkel draaien, ten eerste ben je dan voor mij (mijn mening) technisch een nul en ten tweede, welk plezier beleef je dan nog achter je decks? Er is toch nix fijner als lekker mixen, en liever een mix op gehoor met een paar foutjes, dan een perfecte smoothe mix met iemand die gewoon even naar de cijfertjes kijkt en ze mooi eve bijregelt totdat het gelijk loopt. Die dingen zijn trouwens toch niet te betrouwen, wanneer je een plaat oplegt met ook maar een kleine break erin, loopt het al in het honderd. Niet voor mij dus die beatcounters, ik beschouw iemand die louter daarmee draait dan ook lang niet als een volwaardige dj.
Kan best zijn dat een boel mensen het daar niet mee eens zijn, maar het is ook maar mijn mening.
Grtz
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-4-2004 22:05

bobrox schreef:

De kunst van het dj zijn is inderdaad in de eerste plaats nog altijd de juiste platen, maar in mijn muziekgenre (techno) hoort mixen daar evezeer bij. En dat doe je zonder beatcounters
Maar uiteindelijk bepaalt het publiek of iemand een goeie dj is, en het publiek maakt het echt niets uit of een dj met beatcounters werkt of niet. Sterker nog: 95% van het publiek zal niet eens weten wat een beatcounter is.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
26-4-2004 12:10

sylvia schreef:

Je moet de lampjes in hetzelfde tempo laten knipperen. M.i. een beetje vreemd, want dat is volgens mij hetzelfde als de beat gelijk laten lopen op gehoor, maar dan visueel.

Wellicht kunnen mensen die zo'n optie op hun mixer hebben er de toegevoegde waarde van uitleggen?
Ze werken niet altijd, vooral als er een stevig bassloopje doorheen komt, dan knippert ie vaker.
Maar het nut is dat wanneer je nog niet echt goed kunt beatmatchen, de bassen van beide platen voor je gehoor door elkaar heen lopen en je niet weet welke je wanneer hoort/bij welke plaat hij hoort en of de plaat die je inmixt nou sneller of langzamer moet... met die lampjes kun je zien (in combi met goed luisteren welke bas bij welke plaat hoort. En dan kun je gaan proberen te matchen...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
26-4-2004 13:13

sylvia schreef:

Maar uiteindelijk bepaalt het publiek of iemand een goeie dj is, en het publiek maakt het echt niets uit of een dj met beatcounters werkt of niet. Sterker nog: 95% van het publiek zal niet eens weten wat een beatcounter is.
Groot gelijk, maar ik wil toch nog eventjes een opmerking maken.

Wie altijd beatcounters gebruikt heeft, loopt veel kans hiervan afhankelijk te zijn.

En als de beatcounter het dan effe laat afweten dan is die dj wel de pineut, net zoals het publiek die voor het feest betaald heeft. Nu het hangt er natuurlijk ook vanaf of het publiek een goede mix belangrijk vind. Dat laat ik veiligheidshalve in het midden...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-4-2004 13:24
Ben ik volledig met je eens.

Daarnaast denk ik dat een beetje dj in staat moet zijn om niet alleen op zijn eigen spullen (met beatcounters), maar ook op de soms al in een club aanwezige apparatuur te draaien. Wat daar ook staat, State of the Art-spul of wat minder profi. En daar zitten lang niet altijd beatcounters bij.
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
11-6-2004 14:51
ik heb zelf ook een mengpaneel met beatcounters (beat 6 jbysyteem ) maar ik denk dat mijn beatcounters niet behoorlijke werken sad :( want ze verspringen om de sec. nu is mijn vraag als die nie behoorlijk werken .kan je dan bv een beatcounter apart kopen en bv tussen cd en mengpaneel plaatsen
want mijn beats gelijk zeten op mijn gevoel wilt maar niet lukken en de beatcounters die werken niet behoorlijk denk ik sad :(
god is a dj
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
11-6-2004 14:55
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 11-6-2004 15:09
ik denk dat je je niet goed genoeg concentreerd op de beat. Daar had ik eerst ook last van, als jij je steeds concentreerd op de beat komt het allemaal goed. Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen daar gaat het om bij dj'en
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-6-2004 15:01
ik heb nog nooit iets aan een beatcounter gehad,op mn tascam zitten ze ook en geloof me deze zijn hoogwaardig,je kan ze linken,synchroon laten lopen,etc etc
maar mijn eigen stijl is club/latinhouse/tribal/trance/ibizabeats deze div stijlen worden verweven tot mijn muziek.
geen beatcounter kan hiermee overweg,daar ik veel en lang laat lopen door elkaar is er geen beatcounter die er ook maar iets van kan maken.
zodra tribalstukken er doorheen gegooid worden is een beatcounter niet meer dan een leuk lichteffect bij je gear.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
11-6-2004 16:43
bedankt voor de informatie .Dit wist ik nog niet. happy :) bay the way trance en club dat zijn ook zo wat mijn stijl dus het ligt niet aan mijn beatcounters maar aan de muziek of heb ik het nu verkeerd
god is a dj

Terug naar forum Reageer (zonder quote)