Forum > Off-Zone

Verzenden ervaringen goed en slecht

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
21-7-2016 21:13
De nieuwste reden om geen schade te vergoeden, stootvaste kunststof luidsprekers zijn blijkbaar breuk gevoelig.
Ik had de twee Dap PMT-82 luidsprekers echt wel goed verpakt vol in de kussens, en stevige luidspreker doos en al.
Toch kapot. En hoe we dan zoiets moeten verzenden krijgen we het volgende advies voor:
Zoals gemeld staat de inhoud van deze zending welke breukgevoelig is los van de gebruikte verpakking en hoe toereikend deze is geweest.
Voor verzending van breukgevoelige inhoud kunt u in het vervolg wellicht goedkeuring van te voren aanvragen bij DPD middels een verpakkingsovereenkomst. Dit betekent dat een medewerker van DPD bij u langskomt en de verpakking beoordeelt voordat er overgegaan kan worden tot verzending.
Ja ja, ze komen langs om de boxen te beoordelen. sneaky :V
DPD, weg ermee, ik begin hierbij de landelijke actie, wie doet er mee?
lekker in faceboek en alles wat meer een beetje media stream doet, posten aub. razz :p
En vooral doorvertellen.

Tot zover:
DPD nee
Ptt redelijk

Wat zijn de ervaringen met DHL, UPS, enz?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
22-7-2016 01:32
Tja, DPD zegt het al: Drama Pakket Dienst!
Het gaat vaak fout met afleveren, veelal moeten we de pakketjes dan maar afhalen bij het afhaalpunt (8km verder) dat maar 3 dagen in de week open is.
Ooit een doos als vermist op moeten geven, gelukkig maar een paar goedkope spare parts...
Overigens nooit geen geld of pakket meer van gezien.

PostNL gaat bij ons in het dorp thuis super, goede bezorger die altijd zeer netjes is.
Op het werk is het echter vaak slecht met de onderaannemer die zn pakketjes maar wat graag snel kwijt is.
Dit zijn ook vaak verschillemde chauffeurs.
Niemand aanwezig betekent ik gooi het pakketje gewoon voor je deur (en toch is er een handtekening gezet voor ontvangst) of ik neem het weer mee zonder een briefje achter te laten.

Beste ervaring met DHL, zeer nette bezorger die even belt als er niemand op de zaak is met de vraag wat tedoen met het pakketje.
De bezorger weet inmiddels de code van de deur van de kantine, dan zet hij het daar voor ons neer (deur naar de loods is apart afgesloten en heeft een eigen zone voor het alarm)
Zelfs afgeven op een ander adres in de buurt is geen enkel probleem als we hem vertellen waar het is.
Hij heeft zelfs zo nu en dan tijd voor een kop koffie.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
22-7-2016 08:02
De DHL bezorger die hier komt is inderdaad ook altijd netjes, UPS ook trouwens, uiterst correct en vriendelijk.
En je ziet inderdaad altijd het zelfde gezicht, dat schept vertrouwen, maar ook voor de bezorger een zekere verantwoording.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
22-7-2016 09:38

Bestek schreef:

Met post nl erg goede ervaring qua bezorgers (onderaannemer) de dames leggen de pakjes netjes op een plaats waar wij dat hebben afgesproken als we niet thuis zijn, zijn altijd netjes en vriendelijk, pakketjes waarvoor getekend moet worden doen ze bij de buren maar meestal proberen we gewoon thuis te zijn.
Bij post nl is het tijdvak ook veel beter aangegeven bijv tussen 15:00 en 18:00 waardoor je niet de hele dag hoeft te wachten.
Dat soort afspraken zijn geweldig voor de ontvanger maar een ramp voor de verzender. Vooral de "leg maar in het fietsenhok en teken zelf maar even" afspraken zijn daar een goed voorbeeld van. Als de ontvanger dan niets ontvangen heeft (omdat hij het briefje achteloos bij het oud papier heeft gedonderd of zelf vergeten is dat deze afspraak bestaat) dan is het allemaal de verzender zijn schuld (en krijg je soms dingen naar je hoofd geslingerd waar je bepaald niet vrolijk van wordt).

Ik heb PostNL ooit voorgesteld om dit soort bezorger-geredresseerde afspraken vast te leggen (kan simpel in kort tekstje met handtekening, centraal bewaard via de labelscanner) maar daar had men geen oren naar. De reactie van PostNL was dat de bezorgers zich aan de regels moesten houden. Geweldig standpunt natuurlijk; vooral als je nagaat dat het de verzender is die genaaid wordt als (keer op keer op keer) blijkt dat de bezorger er toch weer eigen regels op nahoudt om het percentage succesvolle eerste aanbiedingen zo hoog mogelijk te houden (immers PostNL betaalt subcon niet voor 2e aanbieding).

Ik heb meegemaakt dat een klant aangaf "leg maar in de achtertuin" waarop ik antwoordde dat er geen ruimte was op het adreslabel voor dat soort teksten (...). De bezorger legde daarna (wellicht in eerder overleg met geadresseerde) het pakje toch in de achtertuin waarna ik een klacht kreeg dat het pakje in de achtertuin was achtergelaten en nat was geworden (tja, het regens wel eens in Nederland)... Uiteraard kun je dan als verzendende partij de zending gaan vervangen...

Ik heb meegemaakt dat een klant claimde niets ontvangen te hebben waarna ik een onderzoek op liet starten (want er was wel getekend) en een nieuwe zending naar de klant verzond. Ook die zending kwam niet aan waarna ik ook voor de nieuwe zending een onderzoek op liet starten en voor de derde (en voor mij tevens laatste) keer een zending naar de klant verstuurde. Ook die zending kwam niet aan maar er was wederom getekend. Dus weer een onderzoek opgestart en wachten op de uitkomst van de 3 onderzoeken. Uiteindelijk kwam er doodleuk een melding van de vervoerder (verzonden met PostNL, in België afgeleverd dus grotendeels uitgevoerd door die heerlijke DPD) dat alle 3 de pakketten in de caravan waren neergelegd die op het erf van de ontvanger stond. Ik heb dat doorgegeven aan de ontvanger die reageerde met "oh ja, dat is ook zo". Geen sorry, zelfs geen bedankje, wel een melding dat die andere 2 zendingen maar even bij hem afgehaald moesten worden.

Dus NEE: Ik haat dit soort afspraken tussen vervoerders en ontvangers aangezien ze nergens zijn vastgelegd en ALS het fout gaat (en dat gebeurt) dan weet de ontvanger niet hoe hard hij moet claimen bij de verzender... En de vervoerder... die is niet thuis en/of verstopt zich achter z'n eigen regels.
Heerlijk zon klaag topic laugh :D
Yep. Gelukkig gaat het, bij mij, qua verzenden in 99,9% van de gevallen goed. Maar die 0,1%... Daar zitten toch wel pareltjes tussen hoor!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
22-7-2016 10:03
Dat is inderdaad zo, ik snap dat het een lastige afspraak is zodra je op het punt komt dat er iets kwijt is.
Ik ben zelf wel zo realistisch dat als er iets kwijt is dat het dan dikke pech voor mij is happy :)
Overigens probeer ik altijd dat er iemand thuis is als er een belangrijk pakket komt.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 160
22-7-2016 11:10
Wij hebben een bak bij de voordeur, waar pakjes in kunnen worden gelegd waar NIET voor getekend hoeft te worden.

Paar jaar terug nieuwe Apple spullen besteld (dure order) en tot mijn verbazing was dit in de bak gezet. Omdat het pakket zo groot was stond het deksel open. Gebeld: waarom staat het in de bak,terwijl er duidelijk staat dat er voor getekend moet worden en het dan NIET in de bak mag worden gezet, werd er geantwoord: oh, zullen het de chauffeur wel even vragen hoe en wat, Nooit meer wat gehoord. Klacht ingediend bij Apple, nooit meer wat over gehoord. Kregen wel opeens na een paar weken 100 euro teruggestort door Apple.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
24-8-2016 23:33
Vandaag maar weer eens moeten merken dat "tekenen voor ontvangst" geen enkele waarde heeft.
Ik had wat kabeltjes enzo in de webshop besteld, en gisteren kreeg ik een mail dat mijn pakketje verzonden was (wat weer zeer vlot ging zoals we gewono zijn van New Line), en met een tracking code van DHL. Aangezien er vandaag niemand thuis was, keek ik deze namiddag even online of het pakketje misschien al geleverd was bij de buren ofzo. En ja hoor, er stond dat het afgeleverd was en afgetekend door Kristof. Mijn overbuur heet zo, dus dat leek helemaal goed.
Tot ik thuis kwam dan. Er zat helemaal geen briefje van DHL in de brievenbus om te melden dat ze waren langs geweest en ik het pakje op een ander huisnummer kon ophalen. Er was ook helemaal niets afgegeven bij de buren, want even later vond ik mijn pakketje gewoon in de achtertuin onder de tuintafel.

Nu moet ik wel toegeven dat het vandaag niet bepaald zou gaan regenen, en dat de doos er netje neergezet was (doos was ook niet beschadigd). En de doos stond ook in de achtertuin, dus niet zichtbaar vanaf de straat (wat nog altijd beter is dan pakketjes tegen mijn voordeur leggen, wat soms wel gebeurt).
Maar er zijn in dit verhaal toch wel een paar zaken waar ik het moeilijk mee heb: Eerst en vooral betekent dit dus dat de koerier gewoon zelf even voor ontvangst heeft getekend (ik heet zelf Christophe, dus hij heeft niet eens de moeite genomen mijn naam correct te spellen). Ten 2e zat er ook geen briefje in de brievebus om even te melden dat het pakket in de tuin ligt (natuurlijk doen ze dat niet, want dan laten ze een schriftelijk bewijs achter van hun bedrog).
Wat als een dief het pakketje intussen had meegenomen? Wie draait er dan voor op? Uiteraard gaat de transporteur zich verschuilen achter "jamaar, er is voor getekend, dus het is correct afgeleverd".

Sorry, ik moest even mijn hart luchten. Ben heel blij dat ik mijn pakketje zo snel heb, en dat het in goede staat is aangekomen. Maar ik vind het gewoon niet kunnen wanneer een koerier gewoon even zelf een handtekening zet om zo het pakket onbeheerd achter te laten. Dit is dus niet de eerste keer dat ik dit meemaak, en dit fenomeen staat ook los van een bepaalde transporteur. Het gaat hier in dit geval wel om DHL, maar de x keren hiervoor dat DHL iets moest komen leveren, is het wel gegaan zoals het hoort.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
25-8-2016 00:33
Mail me even, dan leg ik morgen een klacht neer bij DHL. Informeer voor de zekerheid nog wel even bij de overbuurman of die niet toch het pakketje in ontvangst genomen heeft (en daarna bij je in de achtertuin gelegd heeft).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 384
28-8-2016 16:53
Voor dure en/of breekbare goederen is het wellicht een idee om een ShockWatch te installeren?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
28-8-2016 22:06

Daniel schreef:

Voor dure en/of breekbare goederen is het wellicht een idee om een ShockWatch te installeren?
ja, maar dan moet je het product wel als "breekbaar" versturen met alle extra kosten van dien.
en een shockwatch label is ook niet goedkoop, dat kost in de btw ongeveer € 5,- per stuk.
Ook kan je evengoed niet precies zien bij ghoe groot de shock moet zijn om een label te laten verkleuren.

En dan nog beschermd het niet tegen dat men gewoon op een verpakking gaat staan....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)