Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 37 van 37)
Moderator(s): Dré
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
23-9-2010 20:27

roystraver schreef:

joepurlings schreef:

roystraver schreef:

Wel zit je bij NT vast aan dat vieze scheikunde.. sad :( sad :(
Ach, dat is ook wel grappig hoor laugh :D
Leipe experimentjes allemaal razz :p
Kun je altijd nog pyrotechnicus worden wink ;)
Die experimentjes zijn bijna net zo saai als de rest van de moleculen, ionen, en alle reacties van beide...

Ik hoop dit jaar mijn diploma te halen, en ik kwam pas de site van de theaterschool tegen. Iemand hier toevallig ervaring mee, of iets over gehoord??
Die school ken ik niet,

Ik zit zelf op het Grafisch Lyceum in Rotterdam, daar volg in de opleiding lichttechnicus niveau 4.
Ze hebben daar veel mooie spullen, 2 grote studio's daar is niets mis mee, docenten komen meestal allemaal uit het vak. Maar naar mijn doen heb ik wel enige ervaring en vind de lessen toch wel een beetje saai, voornamelijk omdat het allemaal bij de basis begint dus wat is een par, hoe werkt een genie, hoe bereken ik het vermogen. Allemaal dingen die je mag ik hopen toch wel weet ! Zo hebben we laatst met 15 man ( ja je hoort het goed ) een truss carré van 4 bij 4 bij 3 hoog gebouwd, dat werkt gewoon niet.
Ik hoop dus in het 2e jaar meer te gaan leren en dan ga je ook met kleine groepjes te werk.

Sjoerd

@ roy: offtopic: heb je de drivers ontvangen?
HES Hog IPC
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
23-9-2010 20:32
Bedankt voor jullie tips enzo.
Ben benieuwd wat het gaat worden, zou het wel heel jammer vinden als het uiteindelijk geen licht en geluid gaat worden, ook al gaat het niet vanzelf, z'n n&t profiel als nog ga ik er voor knokken wink ;) happy :) Ook al is wiskunde me slechtste vak, als je iets graag wilt moet je er ook voor gaan vind ik.
Dat wordt dus gewoon kei hard knallen razz :p
TLS-Productions
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
24-9-2010 22:55
@ Roystraver

Volgens mij is dat de OTT, oftewel Opleiding TheaterTechniek van de AHK= Amsterdamse hogeschool voor de kunsten. Er worden doorgaans maar 15 studenten, gemiddeld, per jaar aangenomen, dus best wel specifiek. Op HBO niveau toch wel een van de betere als je het mij vraagt, alleen is de opleiding wel erg op het theater gericht en niet alleen op de techniek. Je zal bijvoorbeeld vaak naar (lange) stukken moeten kijken en ook vakken moeten volgen als kostuumgeschiedenis e.d. Daar staat tegenover dat je in een fantastisch pand zit met mooie faciliteiten. Ik ben er zelf vorig jaar geweest en ben nog steeds aan het twijfelen. Als ik jou was zou ik er gewoon een kijkje nemen op de open dag. Je zal op zijn minst een leuke dag hebben.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
25-9-2010 13:16
Bedankt voor je reactie Jeroen,

Die open dag ga ik zeker bezoeken,
Ik las op de site dat het verplicht is minimaal één keer per week een theater te bezoeken. Dat is dan wel weer een beetje jammer.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
26-9-2010 11:45

roystraver schreef:

Bedankt voor je reactie Jeroen,

Die open dag ga ik zeker bezoeken,
Ik las op de site dat het verplicht is minimaal één keer per week een theater te bezoeken. Dat is dan wel weer een beetje jammer.
praat eens met Zinzi (op het forum) die heeft die opleiding net afgemaakt :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-9-2010 14:08

roystraver schreef:

Ik las op de site dat het verplicht is minimaal één keer per week een theater te bezoeken. Dat is dan wel weer een beetje jammer.
Als dat je instelling is zou ik lekker een andere studierichting kiezen; dan hou je het geen maand uit bij welke (technische) kunst-opleiding dan ook. shut up :X Je gaat toch ook geen wiskunde studeren onder de voorwaarde dat je geen sommetjes hoeft te maken, of software engineering waarbij je eigenlijk liever niet achter een PC zit?! sneaky :V

Volgens mij vergeten nogal wat mensen dat een creatieve baan/opleiding op het gebied van licht (en geluid) over 't algemeen meer met kunst dan met techniek te maken heeft..
Light Image
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
26-9-2010 14:38
Natuurlijk Jeroen,

Daar onderscheidt theatertechniek zich van evenementen techniek, kleinkunst en klassiek theater vind ik toch weer een apart deel van het hele gebeuren. En je moet het ook maar kunnen blijven volhouden om elke week, vier jaar lang, naast je school een voorstelling te bezoeken die je totaal niet interessant vind.
Daarom is deze opleiding meer op theater gericht, en misschien ook niets voor mij.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
28-9-2010 20:54
Het is eigenlijk niet eens zo'n verkeerd verzoek.
Met een beetje geluk mag je later, 3 maanden achter elkaar 6 dagen per week dezelfde show zien. laugh :D
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
28-9-2010 21:24
Maar dan heb je (als het goed is) wel zelf die voorstelling gemaakt en doe je het omdat je het leuk vindt. Als je het geen bal aan vindt moet je sowieso niet naar die opleiding gaan. Vandaar dat er ook maar ±15 man per jaar wordt aangenomen. Er zijn er maar weinig die het, als puntje bij paaltje komt, echt willen.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)