Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 1 van 37)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
13-10-2003 21:42
Hallo,
Ik moet binnekort kiezen welke vervolg opleiding ik ga doen nadat ik mijn theoretische leerweg diploma haal (is havo alleen dan zonder frans)
Welke opleidingen zijn er in brabant binnen de licht en geluids branche.
Ik heb het dus wel over echte opleidingen net zoals bijvoorbeeld ROC opleidingen.
Als je een opleiding in de buurt weet , post dan aub het volgende.

*Wat voor studie/ opleiding.
*Liefst ook een website.
*Wat ik met dit diploma kan.
*Wat ik ervan zou kunnen leren

Ik hoop dat iedereen wel begrijpt dat dit een 100% serieus topic is en dus geen kwats post.
Alvast bedankt
groeten wesley
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-10-2003 23:13

musickid schreef:

Welke opleidingen zijn er in brabant binnen de licht en geluids branche.
Denk je hierbij aan een MBO of HBO opleiding? En: wil je een commercieel getinte opleiding of moet het puur en alleen licht- & geluidstechniek zijn?
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
13-10-2003 23:48
Ik doe een MBO Opleiding Sound & Vision in Utrecht. Hier leer je onder andere geluid & lichttechniek. Deze opleiding bevalt mij heel erg

meer info: www.e-rocu.nl

meer info kun je me vragen via mail of voeg me toe op msn
...
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
14-10-2003 08:12
1 x bewerkt. Laatst door Wesley vd H op 14-10-2003 15:09
Ik weet niet echt het verschil daartussen omdat ze dat niet uit hebben gelegd.
Maar wat hurricane zegt zoiets zoek ik denk ik alleen die studie is meer gericht op vision volgens mij.
Zijn er nog meer?
Zijn dit ook gewoon hele jaren trouwens?

(excuses peter, foutje gemaakt)
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
14-10-2003 15:01
Ik zag dat het ROC Utrecht een opleiding geluidstechniek had. Ben je naar de studiebeurs geweest? Daar had je een hoop informatie kunnen vinden. Helaas is er op WO niveau niet zo'n studie, dus wordt het voor mij Technische Natuurkunde en dan voor mijn Master in de projectgroep Geluid (iets met golven iig).

Uhm, musickid, wat bedoel je met "Peter zei..."
Volgende keer Peter!
Dj BasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 22-2-2009
Berichten: 30
14-10-2003 15:16
je hebt wel geluid ik weet niet licht maar volgenmij de Rock Acedemie in Tilburg
!
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
14-10-2003 15:48
Opleidingen op Hoger niveau/universiteit:

ik heb ff geen tijd om het precies uit te zoeken maar met google kom je er wel:

In Hilversum zit een opleiding die speciaal voor beeld en geluid is. Dit niet de technische kant, maar meer gericht op de creative zijde van het vak. Je leert hier bijvoorbeeld omgaan met muziek maken, photoshoppe :D etc. Ik heb niet voor deze opleiding gekozen omdat het iets of wat teveel artestiek overkomt. (bv barthess, oud havo klasgenoot, heeft deze opleiding gevolgd en niet afgemaakt. On the move was ook gewoon een project op school.)

Dan heb je nog een iets specefiekere opleidingen in rotterdam. Hier hebben ze speciale richtingen voor beeld en geluid (apart). Deze engelse opleiding staat zeer hoog internationaal aangeschreven. Maargoed je moet er van houden!

Iig succes met je keuze. Al ben ik van mening dat je beter een algemene hbo opleiding kunt volgen en bij een goed bedrijf je keuze pas gaat maken.
The LoungemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 29-2-2004
Berichten: 21
14-10-2003 19:00
Je hebt inderdaad in hilversum een particuliere opleiding voor music production op HBO Nivau.
In Amsterdam heb je aan de toneelschool ook nog opleiding theatertechniek, een groot deel daarvan is belichting en geluidstechniek. Dit is een HBO opleiding die vier jaar duurt. (website ww.ahk.nl en dan verder).
Het is nogal nuttig voor ons om te weten of je iets zoekt op mbo, hbo of wo niveau. Of je dus VMBO, HAVO of VWO hebt gedaan.
Zelf doe ik productie voor de podiumkunsten aan de toneelschool te Amsterdam. (HBO)
ah, das nie waar heh..?!?
DaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2003
Laatste: 10-2-2005
Berichten: 58
14-10-2003 19:08
ik ben dit jaar wel naar de studiebeurs geweest. en ook in hilversum is de opleiding HBO Audio en Design.
hierin leer je omgaan met studiotechniek en dingen die daar mee te maken hebben
Staat een boom in het bos..gaat ie zitten..
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
14-10-2003 19:14
Even een korte reactie.

Ik doe nu het 1e jaar en dat is een combi-jaar namelijk Sound & Vision / Mediatechnologie. Na dit jaar kun je je specificeren in een richting. Ik krijg nu lessen Licht & Geluid techniek, Beeld techniek, Algemene techniek, Werkveldorientatie, Multimedia, Computervaardigheden Zakelijk Comunicatie NL + ENG, Wis & Natuurkunde en tutorlessen. Aan zowel geluid als licht wordt evenveel aandacht besteed.

Eisen om hier op te mogen: Wis & Natuurkunde in je pakket. Enige ervaring in de Licht-geluidwereld wenselijk.
Ook via deze school is het mogelijk stage plaatsen te krijgen bij bijvoorbeeld Ampco, Flashlight, Purple Group etc etc. Het 1e jaar krijg je vooral veel theorie terwijl je in het 2e jaar bijna alleen maar in de praktijt werkt. Dit is de ENIGE MBO opleiding licht & geluidtechniek in NL! Dus betijds aanmelden!!!

William
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)