Forum > Zelfbouw Speakers

Profsound Speakers herstellen

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
IkweetvannixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2016
Laatste: 19-2-2016
Berichten: 1
28-1-2016 10:46
Goedemorgen al te samen :)

Na jaren lurken op dit forum toch maar eens een account aangemaakt, want ik heb een dillema waar ik niet uit kom...

In een verengingsgebouw hangt een gedoneerde Profsound (Veldhoven) set, bestaande uit vier kasten, gevuld met 2x8" woofer en 1x Fostex FT17H tweeter... Nu heeft iemand het systeem aardig op z'n sodemieter gegeven, en is bij alle vier de kasten geen hoog meer waarneembaar... Ik heb één kabinet uit elkaar gehaald, en de tweeter is morsdood (rechtstreeks aan de amp gehad, geen geluid, doorgemeten, weerstand is oneindig)... Nu is die Fostex tweeter nog wel vindbaar op internet, maar, zoals gebruikelijk, mag het niets kosten, of uiterlijk het absolute minimum...

Nu ben ik een beetje aan het twijfelen hoe ik dit aan moet gaan pakken, en waar ik nog meer op moet letten... Kan ik de filters doormeten met een normale multimeter, en waar moet ik dan op letten? Niet dat ik dadelijk vervangende tweeters gevonden heb en dat de filter ook nog kapot blijkt.

Waar vind ik vervangende tweeters met ongeveer gelijke specs, maar dan voor het zachtste prijsje mogelijk... Suggesties zijn welkom :)
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 694
29-1-2016 13:11
Jb systems ht-30 is het eerste dat in me opkomt als vervanger voor de fostex exemplaren.
Kost weinig, en staan hier gewoon in de shop
www.new-line.nl/nl/woofers-tweeters/jb-systems-ht30-22228.htm

Voor een paar euro meer heb je ook nog de ht100 variant, die zal wel iets meer power aankunnen
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 134
29-1-2016 15:01
Mocht je toch een originele Fostex FT17H willen hebben die is voor iets minder als 50 euro te koop.
Bij interesse even een PM.

Grt, JD.
De stemming kleurt de weergave ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)