Forum > Licht

Nieuwe discolamp

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
16-11-2002 21:02
2 woorden: Een Parrenset!

fftjes wat doorsparen en je koopt zo een mooi setje
...
Dj DaveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
9-12-2002 18:18
Euhm DRE probeer de Punisher te hangen op een wind up statief op een hoogte van 1.5 - 2 meter, de stralen en gobos worden dan perfect zichtbaar op de grond. Als je windups zet op een hoogte van 3-4 meter in een volle zaal zijn ze even scherp. Indien dit niet zo is zou je ze best eens laten nazien.

En als je acrobat tegen valt, kijk dan is heel goed als er wel degelijk ACROBAT staat op staat geschreven. Je moet niet kijken naar die 250W die erop staat. Je hebt genoeg met 2 acrobats per 300 personen. Het zou belagelijk zijn een acrobat te maken voor een oppervlakte groter dan 50M² de stralen zounden hun elegantie verliezen.(Gebruil dan gewoon de movingheads, en scans) Als je acrobat traag opgang komt, nogaals zal er iets mee mankeren, de spiegels blijven namelijk de hele tijd door draaien, je mag er wel geen gewone lichtsturing tissen plaatse he slimme, logisch dat het dan lang duurt. Zet de MC-1 controller er aan en met blackout/ Strobo/... is er geen vertraging merkbaar, tzou anders nogal bucht zijn..

Je moet echt niet letten op die 250W dat naast de specificaties staan, ga eens een winkel binne en vraag eens da ze je het laten zien, je zult nog verbaast staan van de martin.

Messchien even bewijzen, dat ik hier niet uit men nek aan het lullen ben, ik ben een mobile dj van Belgie... users.pandora.be/piep/fotos/img0001.html Je kan hier duidelijk de kracht en scherpte van een acrobat zien, niet letten op de 3 groene stralen van de mac250+s Op de site staan er ook nog andere fotos van, maar deze zijn meestal getrokken met tijdens een dubbel blinder effect van de strobos, en blackout van andere verlichting.
Dj DaveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
9-12-2002 18:24
Als je wilt zal ik dees weekend opnieuw fotos nemen, of een videootje make, van alle effecten die ik heb hangen, ik ben al 3 jaar mobile dj en geloof me als je een martin koopt koop je echt niet mis!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
9-12-2002 19:09
Even voor de goede orde: Als ik naar de scherpte kijk van (bijvoorbeeld) onze lightmachine dan zie ik LETTERLIJK het "snijraster" van de gobo's. ZO scherp is die dus. Hetzelfde geldt (uiteraard en gelukkig) voor de scans en moving heads.

Er is technisch niets mis met mijn punishers. Ik heb geprobeerd de focussering zo aan te passen dat ze een scherpe projectie geven MAAR dit lukt gewoon niet als ze een meter of 3-4 hoog hangen. Op een afstand van een paar meter lukt het wel, daarna kan ik het schudden.

Ondertussen heeft de Lightmachine (om hem maar weer even te noemen) helemaal GEEN focussering en toch is hij gigantisch scherp, op zowel 3 meter afstand alsook op 30 meter afstand. Als ik dan de optiek van de 2 vergelijk dan zie ik eerlijk gezegd wel GROTE verschillen. De lightmachine heeft een optiek die bijna net zo groot is als de gehele punisher ;-)

Ook vind ik het nogal jammer dat de spiegeldome nogal "gammel" beweegt. Bij verandering van richting zie je letterlijk dat hij in veertjes hangt (voor de schud beweging). Achteraf vind ik dat ik een slechte keuze gemaakt heb (ik had veel beter de Destroyer kunnen nemen) en ik overweeg zelfs om de veertjes maar vast te zetten.

Let wel: Dit is GEEN Martin bash (aangezien ik nooit naar het merk kijk MAAR per product een beoordeling geef). Het is gewoon mijn ervaring met de Punisher. Voor dat geld had ik wel wat meer verwacht. Als ik hem naast een Looping zet dan blijft er helemaal NIETS meer over van de Punisher. Probeer maar eens bij een dealer die de Looping of de Lightmachine heeft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
9-12-2002 21:47
Je hebt gelijtk Dré, maar ik vindt de vergelijking tussen de punisher en de looping wat vergezocht. De prijsklasses liggen te ver uit elkaar. Ook zijn de 2 merken uniek. Natuurlijk hebben ze allebij de basis van flowereffecten, maar de idee'en zijn zo verschillend dat het moeilijk is om een redelijke vergelijking te doen. Ik vind dat als je een eerlijke vergelijking wilt doen, je ook 2 effecten van de zelfde prijsklasse naast elkaar moet zetten. Anders krijg je zo'n showtec-martin vergelijking maar dan andersom.
Ik wil hier niet mee je hele redenering onderuit halen, want je hebt gewoon gelijk. Ik wilde gewoon even zeggen dat ik de vergelijking wat vreemd vond.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
10-12-2002 20:58
OK Dré...

Ik begrijp dat je niet geheel een harde *** van Martin, mara hoe zit het met hun nieuwere T-rex, is dat wat? volgens onze plaatselijke DJ-eq-boer (en die zijn niet slecht) moeten het heeeeele leuke speletjes zijn...

Al ervaring mee?
Let's play that funky music!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
10-12-2002 21:24
Meer van hetzelfde ben ik bang. Tis zegmaar een destroyer met een spiegeltje. Het beste effect van MArtin is voor mij de Wizzard. Heerlijk speeltje lijkt me dat. Ik snap nog steeds niet hoe dat ding in elkaar zit.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
10-12-2002 21:27

DJ-Psycho schreef:

Meer van hetzelfde ben ik bang. Tis zegmaar een destroyer met een spiegeltje. Het beste effect van MArtin is voor mij de Wizzard. Heerlijk speeltje lijkt me dat. Ik snap nog steeds niet hoe dat ding in elkaar zit.

Greetz, Peter
De Wizzard staat op mijn verlanglijstje als vervanger van de LightMachine (als Eurotech niet snel komt met een DMX versie van de LightMachine).

De T-rex ken ik nog niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
10-12-2002 21:52
www.martin.dk/product/product.asp?product=t-rex

Ze hebben er nog geen videooyje van helaas...maar die wizzard waar jullie het over hebben, wat voor soort effect geeft het? en wazza verschil met een destroyer?
Let's play that funky music!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
10-12-2002 22:18
Wizzard staat ook op die site, ik geloof bij Intelligent light. Het is een soort acrobat, maar dan beter. Je moet het maar eens opzoeken en het filmpje bekijken. Dan weet je waarom ik er zo;n fan van ben.

Kijk eens, ik heb de link ervast bijgezet:
www.martin.dk/product/product.asp?product=wizard

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)