Forum > Licht

Nieuwe discolamp

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
13DAANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 3-4-2003
Berichten: 3
3-11-2002 18:58
Hello allemaal

Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een nieuwe discolamp rond de 250,- euro. Ik zelf al een
scimitar tiger, een double, een triple derby en een kleine moonflower. wie heeft een goed idee?

Daan
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-11-2002 20:01
je kunt eens kijken naar een goboflower of iets in die riching. Vindt ik erg mooie effecten. Kijk desnoods naar 2 wat grotere moonflowers. De Easy Flower hier in de webshop is daar erg geschikt voor. En misschien, als je die nog niet hebt, een leuk setje parren voor wat basisverlichting.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
3-11-2002 20:16
idd. Een leuk parren setje is niet verkeerd !

Maar als je echt effecten wilt ... Misschien deze:

www.new-line.nl/v/94

of

www.new-line.nl/v/2896

of

www.new-line.nl/v/2888
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-11-2002 12:31
sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( hou toch is op met die stomme effecten, als je feestjes wil gaan houden heb je er toch nix aan 2 is dan wel genoeg, dus koop zoals gezegd een 4 parren
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
4-11-2002 18:15
4 parren (bijvb. 56) en een simpel controllertje... happy :)
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-11-2002 19:24
trouwes, als je er toch voor kiest om nog een effectte nemen kies dan wel een goed effect , iets van martin ofso , raptor vind ik wel leuk , en die sychrozap vind ik wel heel vet , nadeel zeer hooge prijs, andere destroyer of iets dergelijks.
voordeel als je later wat grotere feesten gaat houden neem jij echt geen moonflower mee hoor , een fatsoenlijk effect wel , zoals iets duurders dus
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
4-11-2002 19:58
van martin ofso , raptor vind ik wel leuk , en die sychrozap vind ik wel heel vet , nadeel zeer hooge prijs, andere destroyer of iets dergelijks.
Waarom altijd Martin ....

Omdat er 'Martin' opstaat , wilt niet zeggen dat er geen andere goede zijn !! Er zij zoveel goede effecten , je moet gewoon een beetje rondsnuffelen
B.t.w. Martin effecten hebben een lage lichtopbrengst (niet allemaal , maar de meeste wel !)
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-11-2002 20:07
nou als ik een feest heb voor 150 man, kom ik niet aan met een moonflower of een gobo flower ding, ik zeg bijvoorbeeld martin , die effecten vind ik heeel stoer en bij die destroyers dacht ik( ook een soort flower effect) zat toch wel een hele hoge licht opbrengst 250 watt is 250 watt duzzzz, tja idereen zijn eigen mening.
maar die effecten van martin bijv. sychrozap vind ik mooi kleuren wisselaar strob effect, zie ik nie bij showtec lampies jij wel?
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
4-11-2002 20:13
nou als ik een feest heb voor 150 man, kom ik niet aan met een moonflower of een gobo flower ding
Hoezo niet ...

Ik vindt die flowers altidje rg leuk , gebruim ze vaak zat !!
lekker goedkoop en een leuk effectje happy :)
die effecten vind ik heeel stoer en bij die destroyers dacht ik( ook een soort flower effect) zat toch wel een hele hoge licht opbrengst 250 watt is 250 watt duzzzz, tja idereen zijn eigen mening.
maar die effecten van martin bijv. sychrozap vind ik mooi kleuren wisselaar strob effect
Het zijn idd. erg mooie lichteffecten , maar vindt ze zelf veel te duur , als je kijkt wat je er voor krijgt !!
zie ik nie bij showtec lampies jij wel?
Komt nog wel , Showtec komt ook met steeds mooiere en beter lichten ....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
4-11-2002 20:46

speakerfreak schreef:

nou als ik een feest heb voor 150 man, kom ik niet aan met een moonflower of een gobo flower ding,
Goh... Laat ik nu m'n kleine setjes doen met No-Name moontjes en een No-Name triple derby (allen gevuld met 24V/250W lampjes).
ik zeg bijvoorbeeld martin , die effecten vind ik heeel stoer en bij die destroyers dacht ik( ook een soort flower effect) zat toch wel een hele hoge licht opbrengst
Ik heb zelf de punishers (dure uitvoering van de destroyer). Als er EEN ding is waar deze effecten in uitblinken dan is het wel een LAGE lichtopbrengst! Ooh. Er is nog een ding waar ze goed in zijn: WAZIG. Waarschijnlijk dat Martin uitging van huiskamer gebruik. In een beetje zaaltje krijg ik ze NIET scherp.

NEE dus... De Destroyer/Punisher zijn perfecte ANTI voorbeelden!
250 watt is 250 watt duzzzz,
Niet duzzzzzz. Waar de ene kiest voor een optiek (collimator lens e.d.) kiest de andere voor een gat in een stuk staal...

Voor de grap zeg ik wel eens "het is een kunst hoe Martin het toch zo vaak voor elkaar krijgt om maar zo weinig mogelijk licht uit een bepaalde lamp te toveren". Uiteraard zijn er uitzonderingen MAAR niet in de genoemde voorbeelden. Ook de Acrobat van Martin viel me ERG tegen. De ACME Scimitar heeft een hogere lichtopbrengst EN is goedkoper. Het grappigste aan de Acrobat vond ik nog wel het feit dat hij een eeuwigheid nodig heeft om op te starten. WAT NOU opstarten. Er zit verdorie gewoon een 250W pitje in (niks geen gasontlading).
tja idereen zijn eigen mening.
En zolang een mening onderbouwd wordt dan heeft het waarde.
maar die effecten van martin bijv. sychrozap vind ik mooi kleuren wisselaar strob effect, zie ik nie bij showtec lampies jij wel?
Maar de wereld houdt niet op bij Martin en Showtec. Er zijn nog vele andere merken...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)