Forum > Muziek

50 jarig huwelijksfeest

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
24-4-2013 22:26
Het grootste deel zit tussen de 70 en 80 jaar, het zal er dus op aankomen om hen wat te entartainen en af en toe eens een dansje.
Gelukkig heb ik mede door mijn leeftijd een ruime muziekkennis, de rest zal wel volgen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2013 22:59
Een manier is even terugrekenen wanneer je gezelschap het meest hit muziek bewust was en uitging.
Dus rondom hun 20e jaar.
Trek dat van 70/80 af en je moet dus ongeveer 50 a 60 jaar terug in de muziek om hun nummers te draaien.

Dan heb je het over bijvoorbeeld:
Frank Sinatra, Tom Jones, Elvis, Bing Grosby, Andrew Sisters, enz.
Edith Piaf als je bijvoorbeeld iets Frans moet hebben
Nederlands: Ronnie Tober, Willy Alberti
of misschien meer de Belgische artiesten zoals Adamo, Rocco Granata, Eddy Wally, Will Tura
En de lijst gaat door en door wink ;)

als je het een beetje goed aan pakt op zo'n feest,
heb je de oudjes aan het housen met hun kleinkinderen, en de kleinkinderen aan het stijldansen of rock&rollen met hun grootouders.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-4-2013 10:09
@ Tom, Jacky geeft aan dat de jongste 53 jaar is, geen kinderen of kleinkinderen.

Maar toch, 50 of 60 jarigen zijn vrij makkelijk, die gingen in de jaren 70/80 op stap dus daar zit je altijd goed mee.

Mijn ervaring met 70/80 jarigen is dat zij vaak van nederlandstalige muziek houden (en daarbij kennen ze ook de wat nieuwere nummers wel, zoals Jan Smit, Frans Duyts, Nick en Simon, Stef Ekkel). Natuurlijk doen ook de door Tom genoemde artiesten het altijd goed bij die doelgroep, maar dan wel de mooie luisterliedjes die ze lekker mee kunnen zingen. Als ze nog een beetje goed ter been zijn doet een blokje rock & roll / twist het ook altijd goed.

Laat je nog even weten hoe het gegaan is? Ik heb zelf net een 60 jarig huwelijksfeest bevestigd gekregen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-4-2013 11:24
Ik laat het zondag zeker weten en uiteraard de nodige foto's erbij.
Het is geen groot feest, rond de 40 personen het feestvarken zingt nog en zal 2x 4 nummer brengen (frans bauwer, Tom Jones, Frank sinatra en een paar franse nummers) en dat brengt ook nog de nodige sfeer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-5-2024
Berichten: 9469
25-4-2013 11:37

Jake schreef:

feestvarken zingt nog en zal 2x 4 nummer brengen (frans bauwer, Tom Jones, Frank sinatra en een paar franse nummers
Kijk dan zat ik toch wel vrij aardig on target razz :p

Adamo zingt trouwens ook voornamelijk in het Frans.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-4-2013 11:59
Adamo heeft een paar mooie tango's die zeker niet gaan ontbreken zaterdag.
Je zat inderdaad dicht bij de keuze van het feestvarken :)

Ik zal ze in het begin wat opwarmen met enkele meezingers uit hun tijd.

Bobby Ranger: singing hi hi jippie jee
John & jack: van voor naar achter
Bob davidse: vrolijke vrienden.
...

Beetje zingen, zwieren en zwaaien is goed voor de conditie :)
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
30-4-2013 12:47
En Jake?Hoe is het feest verlopen?
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
30-4-2013 14:05
Het feest is goed verlopen, achteraf zijn alle broers en zussen van het koppel mij komen feliciteren en dat doet altijd goed, dan weet je dat het goed was wink ;)
Het koppel zat er een beetje naast met de minimum leeftijd, ze vertelden mij dat het merendeel van de gasten rond de 60 waren, maar de meesten waren 40'ers dus voor mij was dat heel mooi want dan kon ik mijn oude disco's uit mijn computer halen en dat was ook de muziek die het meest aansloeg.
Wat me "bang" maakte was dat er een leraar in de zaal zat van een dansclub, ik dacht hier mag ik zeker niet de mist ingaan, ook hij is me achteraf een hand komen schudden en zei dat ik dat heel goed had gedaan, ik heb dus veel stijldans moeten draaien want af en toe moest het koppel een demostratie geven op vraag van de gasten, de gasten kwamen dus vragen of ik een rumba wilde draaien voor freddy en nadia, beetje laten kwam er iemand een weense wals vragen voor freddy en nadia en dat ging maar door, hier mocht ik dus niet de mist ingaan met een minder goede plaat.

Ik heb filmpjes gemaakt van freddy en nadia, ook stijldans op de macarena en de plopdans laugh :D

Leuk feest dus en daar ben ik blij om.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 2057
30-4-2013 14:33
Als je de muziek onder controle hebt is in principe ieder feest leuk...

Ik heb eigenlijk nog nooit een leuk feest gezien met slechte/geen muziek, of een minder leuk feest met goeie muziek...
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)