Forum > Muziek

50 jarig huwelijksfeest

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
24-4-2013 13:29
Ik heb zaterdag het moeilijkste feest in mijn loopbaan shut up :X
Telefoontje gekregen van een koppel die ten einde raad was omdat hun dj had afgezegd en nu denk ik te weten waarom de vorige dj het niet wil doen.

Ik dacht een 50 jarig huwelijk, leuk feest met een mengeling van oudere en jonge mensen (kinderen, kleinkinderen) maar tijdens het gesprek hoorde ik dat er geen kinderen en dus ook geen kleinkinderen zijn en de jongste op het feest is 53 jaar. helaas was het contract al getekend anders had ik het ook niet aangenomen want om 5u te vullen voor mensen van 60,70 en 80 jaar is geen gemakkelijke opdracht, je kan toch niet de ganse avond tango, wals, slow draaien? Daarbij komt dat de platenkeuze van het koppel nog van tijdens de oorlog is, Tino rossi, luis mariano, jean gabin, ray franky.... is dat maakt het nog moeilijker.

Hier in de streek zit er een dj die niets anders deed dan feesten voor ouderen en ik heb die gecontacteerd om te vragen of hij het feest niet wil doen, maar hij is gestopt als dj en het koppel wil niet dat ik het feest doorgeef aan een andere dj, ze willen mij op het feest.

Iemand tips.
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
24-4-2013 14:18
Kijk eens bij "Bruiloft" in "Uitgebreid zoeken".Zitten toch nuttige tips bij.Als ze jou toch persé willen hebben,zullen ze (denk ik) niet te streng oordelen over jouw muziekkeuze. En vooral(gezien de leeftijd) niet te luid. wink ;)
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
24-4-2013 16:22
Succes, dit gaat inderdaad je moeilijkste feest ooit worden (als je de drang hebt om te presteren). Ik heb zoiets gelijkwaardigs meegemaakt (in het gesprek kwam ik er ook achter dat dit wel eens lastig kon gaan worden). Het kwam er op neer dat ik te gedreven ben om er een topfeest van te maken (en dus niet 100% geschikt ben voor dit soort feesten), want ik kan inwendig niet zo goed omgaan met opgedragen pauzes, liedjes compleet af laten luisteren (en dan een klein applausje... aaaarch) etc. Uiteindelijk vond het feestkoppel het een geweldige avond, wat dat betreft was het wel geslaagd, maar ik hoop nooit meer zoiets te moeten doen. Mijn lat ligt "hoger" dan dat men verwacht. Vergis je niet, ik houd van allround feestjes met jong en oud (ik doe niets liever), maar dit zijn meer feesten voor sjag-rokende playlistmakers.

Tips... onderga de avond en heb geen hoge verwachtingen, draai niet te snel/druk. Maak eens een flauw grapje en ben gewoon aardig tegen iedereen, dan loopt het wel los.
DjREsound
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
24-4-2013 17:30
Dit soort publiek heeft ook geen hoge verwachtingen, ze verwachten ook niet constant een volle dansvloer, al haat ik ook dit soort saaie feestjes. Maar de opdrachtgever is meer kritisch denk ik want hij zingt nog (70 jaar oud) en kent heel veel van muziek uit de jaren 50, 60 en 70 en als ik hun keuze zie is dat de muziek uit de jaren 50 waar ik dan weer geen ervaring mee heb. Jaren 60 ok.
Ah ik probeer mijn uiterste best te doen om die mensen ook een leuke avond te beleven maar iets voor elke week shocked 8O no way.
ClemensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2011
Laatste: 17-8-2020
Berichten: 54
24-4-2013 19:53
Informeer eens wat ze van andre rieu vinden.
Met een beetje geluk kun je het draaien, en kun je er iets van stemming in brengen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2013 20:48
Ik vind zulke avonden juist heerlijk.
Als het een beetje goed doet, heb je altijd een heel dankbaar publiek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 694
24-4-2013 21:28
Ik zou in ieder geval de opdrachtgever vantevoren om aanwijzingen en tips vragen, hij kan je wellicht een beetje in de goede richting sturen wat betreft de indeling vd avond enzo...
Dan ben je in ieder geval een klein beetje voorbereid op wat er komen gaat.

Maar ik zou ook echt niet weten wat ik hier mee aan zou moeten hoor... ashamed :$

Veel succes!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
24-4-2013 21:32
Tom,

Je mag het feest altijd komen overnemen, het is maar 350km rijden tot hier.

Dankbaar publiek is het wel maar dit zijn niet de gemakkelijkste feesten, ik doe wekelijks bruiloften maar dit is toch iets heel anders zeker als de leeftijd van alle gasten boven de 50 is, je kan toch geen ganse avond stijldans draaien?
Ik krijg al stress als ik eraan denk laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-4-2013 21:53
Hoeft toch ook niet? Die mensen willen waarschijnlijk niet de hele avond (op de dansvloer) staan, die willen gewoon lekker kletsen en een beetje meezingen met liedjes uit hun tijd, en af en toe eens een (engelse) wals, tango en rustige foxtrot dansen.

Het ligt er ook aan hoe het publiek verdeeld is, 50 en 60 jarigen zijn iets heel anders dan 70 en 80 jarigen (en dan nog is de ene bejaarde de andere niet).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2013 22:03
Het probleem, en tegelijk de uitdaging is dat je met een publiek komt te zitten van 4 tot en met 90 jaar.
De kunst is nu om voor iedereen wat leuks te draaien, op zo'n wijze dat niemand zich irriteert, en verveelt.
Je schiet dus zo min mogelijk uit in extremen in je muziek, maar je houd het wel spannend.
Men moet als het ware steeds benieuwd zijn wat je nu weer gaat draaien.
En uiteraard draai je wel een paar inkoppers waar iedereen op zit te wachten,
maar de verassing zit hem er juist in dat je ook van de al te zekere en over bewandelde paden durft af te wijken door orginele keuzes te maken.

En tja, daar is niet even een lijstje voor te geven van te voren.
Het ene publiek is meer NL georiënteerd, het andere wat meer in de klassieke sfeer, en soms maak je het zomaar mee dat het een complete flower power avond word, of een vetkuiven rock&roll party.
en dan zit je weer de halve avond de Beatles te draaien, of stijl en latin muziek.

Uiteindelijk komt het er bij dit soort feesten op aan dat je een flinke brede muziekkennis hebt, en die ook goed weet te gebruiken.
Jammer dat het zo ver weg is, ik had het anders graag voor je gedaan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)