Forum > Muziek

Platen VS CD's

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
8-2-2003 15:22
De keuze zit totaal tussen de oren. En maar goed ook.

Voor velen (dat zijn stiekem slechts de ouderen) heeft een platenspelers nog charme en is minder kil dan een digitale cdspeler (eentjes, nulletjes ??? huh?).

Dat ook de jeugd (nieuwe 'djs'?) de platenspeler blijven kopen en liefhebben is juist mooi. Dit houdt de platenspelers nog levende en ook de platenhandel.

Waarom het draaien met platenspelers nog bestaat?

Omdat het een goed gevoel geeft en je daardoor geinfecteerd raakt met het dj-virus. Toen ik voor het eerst (ik was 13/15 ofzo) een dj zag draaien -> dat wil ik ook!. En zo gaat het hopelijk ook voor de meeste djs. Hierdoor heeft vinyl en platenspelers een bepaalde waarde voor mij gekregen. Dat zit geheel tussen de oren, maar dat is bij alles zo!

Misschien zijn er mensen bij die vinyl te GEHYPT vinden (kan goed), maar ik weet zeker als ik geen internet had gehad, dat dan mijn voorkeur van vinyl net zo groot was als nu.

Platen of cds?

Ik vind ze allebei tof, kan ook met beide goed draaien, heb zelf alleen geen cd-spelers omdat ik nog niet echt het geld ervoor over heb.
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
8-2-2003 17:43

Victor schreef:

djjoost schreef:

met platen draaien heeft wel iets meer.(ziet er wat vetter uit)
Daar komt straks met de nieuwe Denon DN-S5000 behoorlijk verandering in razz :p
die is er al!
is wel een vet spelertje happy :)
moet je maar eens een keer de videotjes kijken op de site.
echt vet!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
8-2-2003 17:51

djjoost schreef:

Victor schreef:

Daar komt straks met de nieuwe Denon DN-S5000 behoorlijk verandering in razz :p
die is er al!
Dat er foto's beschikbaar zijn van een product betekent niet dat het product ook beschikbaar is.

Volgens de importeur van Denon is hij nog NIET beschikbaar.

Wellicht weet jij iets dat zij niet weten?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
8-2-2003 18:12
Wellicht weet jij iets dat zij niet weten?
haha jah volgens www.djgear.nl wel. (sorry dré) daar staat ie al te-koop (dat staat er)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
8-2-2003 19:30

djjoost schreef:

Wellicht weet jij iets dat zij niet weten?
haha jah volgens www.djgear.nl wel. (sorry dré) daar staat ie al te-koop (dat staat er)
Hebben wij deze discussie niet al eens eerder gehad???

Bij Ger staat er bij geen ENKEL product of het wel of niet leverbaar is (laat staan dat hij opgeeft of het wel of niet op voorraad is). Het gebeurt (zoals ik al eerder zei) regelmatig dat shops dingen aanbieden die helemaal NIET te krijgen zijn, hetzij omdat ze nog niet uit zijn, hetzij omdat ze van de markt gehaald zijn.

Ik PROBEER zelf altijd aan te geven of een product al leverbaar is of niet (lukt niet altijd, met dank aan de diverse importeurs...). Goed voorbeeld is de Axis-9. Die staat in de webshop MAAR er staat ook duidelijk bij dat hij nog NIET leverbaar is.

Niet elke leverancier neemt het even nauw met het zo volledig mogelijke info geven...

Dus de VOLGENDE keer als iemand tegen je zegt dat een product nog NIET leverbaar is, bel gewoon de importeur op als je deze persoon z'n woord niet vertrouwt. Spaart ergernis, tijd en ruimte in de database!

En laat me nog even zien WAAR op de site van Ger (DJGear) staat dat deze speler leverbaar is (want dat heb ik NIET kunnen vinden)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
8-2-2003 21:16

Dré schreef:

djjoost schreef:

Wellicht weet jij iets dat zij niet weten?
haha jah volgens www.djgear.nl wel. (sorry dré) daar staat ie al te-koop (dat staat er)
Hebben wij deze discussie niet al eens eerder gehad???

Bij Ger staat er bij geen ENKEL product of het wel of niet leverbaar is (laat staan dat hij opgeeft of het wel of niet op voorraad is).!
er staat nergens dat hij nog niet leverbaar is. en als hij niet leverbaar is dan staat er dat onder in de balk.
en dat stond daar eerst ook mar sinds een week niet meer.
en je kunt ook op bestellen klikken en dan kun je hem gewoon bestellen. en de prijs staat er ook al bij.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
8-2-2003 21:56

djjoost schreef:

er staat nergens dat hij nog niet leverbaar is. en als hij niet leverbaar is dan staat er dat onder in de balk.
Dan moet ik maandag toch maar weer eens even bellen. Nog geen 2 weken geleden kreeg ik te horen dat het nog minstens 1-2 maanden ging duren!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
8-2-2003 22:00
jah ik heb net een mailtje gestuurt naar hun. om te vragen of hij nou leverbaar is. dus ik wacht op een reactie terug en dan laat ik het wel weten! happy :)
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
9-2-2003 12:39
hallo

ik heb net een mailtje van ze gekregen.
en de DNS 5000 is leverbaar alleen niet door de nederlandse importeur.

ik moest van Ger Sillekens de groeten doen aan jou dré happy :)
The LoungemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 29-2-2004
Berichten: 21
9-2-2003 15:10
nog even over platen en cd's heh; moet je in de zomer in de zon eens gaan draaien met je platen :d (vooral op een strandfeest)...lol..
Maargoed, dat is alleen een verschil in materiaal. Voor mij is geen enkele DJ meer of minder door het feit of hij met platen of cd's draait. Je kan draaien of je kan het niet.
Het is net als met hardlopen, je kan dure schoenen hebben, of op blote voeten lopen. Feit blijft dat je toch echt zelf zult moeten lopen en nog hard ook...

Ofwel, draai lekker waar je zelf mee wil, maar laat iedereen in z'n waarde!
(ik draai met cd's maar luister Deep Purple, Jimi Hendrix ed thuis lekker op plaat..)
ah, das nie waar heh..?!?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)