Forum > Off-Zone

Schade en defecten tijdens een klus

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-5-2012 10:04

Malle Pietje schreef:

Oh ja, da's een goeie, zou kunnen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zowel raylights als volglas heb, maar nooit problemen heb op die ene keer na.
Gewoon goed afkoelen voor je gaat afbouwen met licht.
...blijven je triacs ook heel laugh :D
Die dingen niet meer gebruiken, scheelt een hoop ergenis! Na een half jaar beginnen die dingen spontaan wat te knipperen en flikkeren! Of je ze nu wel of niet aan dmx hangt!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-5-2012 10:24
Ik heb op zich prima ervaringen met de T4's van Showtec. Eigenlijk in al die tijd maar 1 keer een kapotte triac gehad, verder nooit problemen. Tuurlijk wel regelmatig een kapotte lamp of zekering maar niets wat echt problemen opleverde. Zeker niet de rare storingen die jij beschrijft, en die dingen waren toch 2 a 3 keer per week aan het werk.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-5-2012 22:54

Watt-Xtra schreef:

Malle Pietje schreef:

Oh ja, da's een goeie, zou kunnen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zowel raylights als volglas heb, maar nooit problemen heb op die ene keer na.
Gewoon goed afkoelen voor je gaat afbouwen met licht.
...blijven je triacs ook heel laugh :D
Die dingen niet meer gebruiken, scheelt een hoop ergenis! Na een half jaar beginnen die dingen spontaan wat te knipperen en flikkeren! Of je ze nu wel of niet aan dmx hangt!
Echt wel, zoals ik zei: op 1 x na nooit problemen: dus brengen ze nog steeds geld op.
Half jaar? ik gok een jaar of 8-9 dus.
Alles komt goed....
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
25-5-2012 07:20

Watt-Xtra schreef:

Na een half jaar beginnen die dingen spontaan wat te knipperen en flikkeren! Of je ze nu wel of niet aan dmx hangt!
Iemand hier een oplossing voor, ik heb zelf zo een 2-tal barren die het fenomeen ook soms hebben, reset helpt niet. Probleem is ook niet altijd aanwezig. Maakt idd niet uit of je ze aan dmx hangt of niet. Ik vermoed zelf ergens verlopen elco's of iets in die aard.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
25-5-2012 09:47
Er is een batch sliding T4's geweest met veel problemen. Dat zat hem voornamelijk in de sturing op de print.
Beste methode: print vervangen.

Verder kan er wel eens een stekkertje intern los zitten op de print.

T4's gaan ook nog wel eens kaput als je ze op een niet gestabiliseerde ag hebt gebruikt. Waardoor de voeding wil het wel eens begeeft of half doorbrand, waardoor de afgegeven spanning naar de stuurprint te hoog of te laag is, met de raarste storingen tot gevolg.

Deze stuurprint stond zelfs in de webshop, ik kan hem nu niet meer vinden bij Dré
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-5-2012 10:39
Ik moet eerlijk bekennen dat het voornamelijk de Botex barren waren die dat deden, en een enkele showpech!

Allen de oudere versies, geen sliding..

Op dit moment nog zn 4-6 stuks in gebruik welke de problemen tot dusver ook niet geven. Maar ik heb mij een hoop printjes en voedingen vervangen in de afgelopen jaren!

Voor de rest alles over op harting 10, werkt toch ook wel heel prettig!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
25-5-2012 16:28
Idd, bij mij ook de oudere versies. De ene is een Eurolite, de andere een Botex. Het rare van het fenomeen is dat ze het niet altijd hebben, 9 op de 10 keer is het niet mogelijk om het probleem in de opslag te reproduceren. Mede daardoor was ik er in het begin van overtuigd dat het aan de aanwezige netspanning lag. Dit blijkt dus niet zo te zijn.
Er is ook niets stuk of zo, maar de lampen gaan gewoon willekeurig eens aan (ook als ze niet aangestuurd worden). Wat me ook al opgevallen is: als je de dmx er dan afhaald, en de defecte bar zit als master aangesloten, dan beginnen de lampen op het desbetreffende dmx-kanaal gelijk mee te knipperen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)