Forum > Off-Zone

Schade en defecten tijdens een klus

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-5-2012 13:57

stieno schreef:

Ze zouden ons een prijs moeten geven voor elke geslaagde klus! laugh :D
Das de factuur ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 108
23-5-2012 14:32

stieno schreef:

Ze zouden ons een prijs moeten geven voor elke geslaagde klus! laugh :D
Een prijs zoals jij dat volgens mij bedoelt krijg je voor een bijzondere prestatie. Ik mag toch hopen voor je dat je een geslaagde klus als iets gewoons beschouwd en niet als iets unieks wink ;)
Think Different ..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-5-2012 18:37

bomdes schreef:

Gewoon goed materiaal helpt ook veel. Tegen zo'n slechte stroom situatie valt weinig te doen, buiten een line conditioner maar dat is onbetaalbaar om uit te voeren voor je hele set.
Ik heb gewoon nog nooit defecten gehad aan eender wat van onze set, op een EON15 G1 na waar na jaaaaren afbeulen de lijm van de tweetermagneet gelost was. Het kost dan mss wat meer, maar in normale omstandigheden heb je met de betere merken gewoon bedrijfszekerheid. Oplossingen en backups zijn prettig, ze niet nodig hebben nog veel prettiger :)
Ook goed materiaal kan en gaat wel eens kapot! Dat jij nog nooit iets stuk hebt gehad..zegt helemaal niets! Ik kan wel een aardig lijstje maken met spullen die hier al eens defect zijn geraakt of gesneuveld tijdens, voor of na een klus! Heb ik dan prutsspul? Of wordt er gewoon veel gebruik van gemaakt en slijt er ook wel eens iets, gebeurt er wel eens een ongelukje?

Aan rommelen zal zeker kans op defecten bevorderen.. Goed materiaal en regelmatige service zal het gebruikte materiaal ten goede komen en defecten hopelijk tot een minimum beperken! Maar het zal ons allen eens overkomen dat je in de stress raakt doordat iets defect is waardoor je het even niet meer weet! Gelukkig is er voor bijna alles een oplossing!

Hoofd koel houden en logisch nadenken!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
23-5-2012 19:56

stieno schreef:

Zo bedenk ik me net hoe leuk het zou zijn om een lekke band te krijgen terwijl het reservewiel onder de kisten ligt en de standaard krik niet bestand is tegen een beladen bestelbus... Kom je dan nog op tijd?
Euh... da's een goeie... Reserve band hangt onder de bus, maar heb ik überhaupt wel het gereedschap bij me om een band te kunnen verwisselen in de nieuwe bus? Ff checken!

Hier is alles zo goed als bestand tegen enkele fouten (de kans op een dubbele fout moet maar voldoende klein zijn wink ;) ):

Speakers: met één meer of minder nog steeds geluid (4 toppen, 4 subs).
Amps: 6 kanalen per stack en 2 ohm stabiel (schuiven kan altijd) + reserve amp.
Processing: één per stack + reserve processor of desnoods mono verder (ja, Stijn, alleen als het niet je eigen feestje is, heb je ook de tijd om de boel om te pluggen wink ;)...)
Multi: zonder kan ook met mixer bij podium. Wat meer heen en weer lopen of bediening via iPad.
Mixer: (digitaal = mijn meest kritische onderdeel) reserve 6-kanaals mic/line mixertje, in ieder geval geluid...
Draadloze mics: bedraad werkt ook.
Mics: altijd wel 1 over of te schuiven.
Stroomvoorziening: beveiligd tegen over- en onderspanning (incl. nulpuntverschuiving).
Kabels: reserve of ter plekke te repareren.
Vervoer... tja, dat wil men misschien wel begrijpen.

Tot nu toe 1 failure gehad (op eigen feestje notabene door voeding behringer dcx) en verder wat foutjes door last-minute wijzigingen in processorinstellingen (had ik die settings nu bij alle processoren gewijzigd?)...
't is maar een hobby...
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
23-5-2012 20:36
Ooit een keer op een klus aangekomen, t4 dood.
Opengedraaid, zekeringen vervangen, maar probleem was niet op te lossen. Klus was een kleine 100 KM rijden, dus geen reserve materiaal voorhangen. Uiteindelijk parren losgehaald en met behulp van paar extra statieven tactisch opgesteld. Vaste spanning erop, en dan maar showtje met 4 lampjes knipperen ipv. 8.

Later probleem kunnen achterhalen. Stekkertje wat de voeding van de dmx print in de T4 verzorgde maakte slecht contact.
Tegenwoordig gaat er eigenlijk ook altijd extra dimpackje in de case van de parren mee.
Lost in Music
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
23-5-2012 22:30

Sgrovert schreef:

Tegenwoordig gaat er eigenlijk ook altijd extra dimpackje in de case van de parren mee.
Da's met die triacs in die T4's sowieso geen overbodige luxe. Die gaan om de haverklap aan gort als er een lamp springt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
23-5-2012 23:29

Watt-Xtra schreef:

Ook goed materiaal kan en gaat wel eens kapot! Dat jij nog nooit iets stuk hebt gehad..zegt helemaal niets! Ik kan wel een aardig lijstje maken met spullen die hier al eens defect zijn geraakt of gesneuveld tijdens, voor of na een klus! Heb ik dan prutsspul? Of wordt er gewoon veel gebruik van gemaakt en slijt er ook wel eens iets, gebeurt er wel eens een ongelukje?

Aan rommelen zal zeker kans op defecten bevorderen.. Goed materiaal en regelmatige service zal het gebruikte materiaal ten goede komen en defecten hopelijk tot een minimum beperken! Maar het zal ons allen eens overkomen dat je in de stress raakt doordat iets defect is waardoor je het even niet meer weet! Gelukkig is er voor bijna alles een oplossing!

Hoofd koel houden en logisch nadenken!
Welja, onderhoud is uiteraard een onderdeel van "goed materiaal". Maar ik blijf erbij dat deugdelijk spul kopen en correct onderhouden. de bedrijfszekerheid enorm vergroot.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-5-2012 02:15

big bang schreef:

Sgrovert schreef:

Tegenwoordig gaat er eigenlijk ook altijd extra dimpackje in de case van de parren mee.
Da's met die triacs in die T4's sowieso geen overbodige luxe. Die gaan om de haverklap aan gort als er een lamp springt.
Hey Jaspert,

dat ben ik toch niet met je eens.
In al die jaren is het mij pas 1 keer overkomen.
Destijds nog eens een topic aan gewijd, maar dat terzijde.
Vind wel nog steeds, dat als er eens een lamp aan gort gaat, het eigenlijk vd gekke is dat die triac bijna altijd ook N.D.K. is.
Alles komt goed....
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
24-5-2012 08:54
Hmm misschien ligt het er aan dat ik raylights gebruik? Bij mij is het zo dat in zeker een derde van de gevallen ongeveer ook meteen de triac er uit klapt.

Inmiddels ben ik wel handig geworden in het vervangen van die dingen, met een kwartiertje heb ik het wel gedaan. laugh :D
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-5-2012 09:45
Oh ja, da's een goeie, zou kunnen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zowel raylights als volglas heb, maar nooit problemen heb op die ene keer na.
Gewoon goed afkoelen voor je gaat afbouwen met licht.
...blijven je triacs ook heel laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)