Forum > PC related Forum

Apple Mac Mini bij drive-in show

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
8-5-2011 02:06
Een tijdje terug heb ik een kijkje genomen bij een team dat meedoet aan de voetbal robotcup. Als ik mij niet vergis draaide deze robots op een mac mini. Dit betekend dat gedurende een wedstrijd ongeveer 20 minuten de max uit zo'n apparaatje gehaald word. Daarnaast rijden die dingen tijden gebruik ook nog een flink rond, waardoor er redelijk veel beweging is. Gezien de mini mac's de mishandeling in zo'n robot aankunnen, neem ik aan dat een beetje drive-in gebruik geen probleem zal zijn.
Lost in Music
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-5-2011 23:32
Ff in de mac-mini's gedoken.
Lijkt me dat ze qua snelheid allemaal wel snel zat zijn, 2e hands met Core2Duo (niet Core Duo) voor best aardige prijzen te krijgen, wel vaak met maar 2GB ram, al zijn er ook updates.

Denk alleen dat de 'oude' versie, pre-2010, net wat te hoog is om in 1he in te bouwen (net iets meer dan 5cm), hebben een losse voeding en vaak nog mini-dvi ipv mini-dp+hdmi.

Nieuwe heeft dus als nadeel de koeling, als voordeel een wat hogere snelheid, gewoon een 2-polig apparaat-stroom aansluiting en zowel hdmi als mini-dp.

Alleen zijn begin van et jaar de Macbook Pro's vervangen, vorige maand de iMac's ... en ik verwacht de Mac Mini ook wel binnenkort, nog ff wachten en hopen dat ze aan de 699 blijven vasthouden. Evt een 2e hands voor net onder de 500 scoren.

Bij 2e hands zou ik evt de harde schijf nog wel voor een ssd willen vervangen en er via USB of misschien beter FW een externe schijf met muziek aan hangen. (die externe schijf sowieso eigenlijk wel...)
vaj-ta-lie-tie
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
28-5-2011 11:51
Kwam dit ding trouwens nog tegen:

store1.sonnettech.com/product_info.php?cPath=44_124&products_id=374

1he rackmount voor 2 mac mini's
vaj-ta-lie-tie
GoldsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2008
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 47
28-5-2011 18:49
Volgens mij is enkele maanden geleden ook de MAC Mini vernieuwd, is toen onder andere platter geworden
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
29-5-2011 18:35
Is alweer even geleden. Er komt als het goed is binnenkort een vernieuwing aan, Macbook Pro en iMac zijn al vernieuwd, nu de Mini nog...
Er gaat er hier een komen, maar vrees nog een C2D versie en geen i3/i5 of weet ik veel wat de vernieuwing gaat brengen.
vaj-ta-lie-tie
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
2-7-2011 21:01
Ondertussen Mac Mini in gebruik. Ding ook gelijk ingebouwd, is net wat lager dan 1he, dus moet je hem zo'n beetje overal in kunnen wegproppen.

tis nog wel de Core2Duo, i3/i5 komt pas in augustus of wat later uit waarschijnlijk..
vaj-ta-lie-tie
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-7-2011 20:17
Moet je me toch eens uitleggen, wat de meerwaarde is van de mac mini, tegenover een willekeurige goede (windows) desktop...

Ik zie enkel het voordeel van het formaat. Wij gebruiken HP machines, waarvan we enkel ieder jaar de HD vervangen. Die dingen hebben al eens een leven gehad in het MKB en gaan nog prima mee. Grote verschil is wel, dat ik er 5 kan kopen voor 1 mac mini.

Ik vind het "stabieler" argument in dit geval niet echt van toepassing, omdat een PC die enkel goed ingericht is als muziek-pc niet minder stabiel is als een apple... Voor dagelijks gebruik kan ik er inkomen, maar voor het uitvoeren van een paar simpele taken heb ik voornamelijk het idee, dat de marketing afdeling van Apple in dit geval goede zaken heeft gedaan... wink ;)
I am a TimeDriver!
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
4-7-2011 14:47
Besturingssysteem werkt gewoon veel intuitiever, ik heb 2,5 jaar een Macbook Pro gedraaid, stond gewoon vol met allerhande troep, verre van een clean install, maar deze bleef veel stabieler / slibde minder dicht dan de pre en post Windows laptops.

Nu helaas weer op een Windows laptop i.v.m. studie (en oja, de MBP ging stuk, dát was het shut up :X )
Nu ook op internet!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
4-7-2011 15:11
Het probleem is ook als je echt aan Mac OS gewend bent, dat je eigenlijk het irritant vindt om op een windows te werken.
Maar dat is mijn ervaring met een Mac..
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
4-7-2011 17:04
Voordat ik het beeld opwek dat ik anti-apple; ik ben zelf ook (deels) Apple gebruiker, heb o.a. een MacMini van de vorige genratie en een Powermac G5 staan (en een WinXp laptop en een Win7 machine), maar in dit geval ontgaat me de toegevoegde waarde van een vele male duurdere computer, als een simpel windows bakje het ook kan doen. Gewoon simpel bedrijfseconomisch bekeken dus...

Maar, het zal wel een kwestie zijn van prioriteiten. Ik heb met mijn Mac's ook al vreemde dingen meegemaakt, ik zal dus de laatste zijn die zegt dat het allemaal fantastisch spul is, maar misschien komt dat ook omdat ik in een werkveld zit, waar ik voornamelijk de slechte kant van de materie tegenkom...(lees: als het kapot is...) laugh :D
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)